Silne szarpniecie przy zmianie biegu-Automat

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Bolox11_1 » 4 gru 2004, 02:12

Witam tak jak w temacie, a mianowice po zmianie uczelki pod glowica odczuwam silne szarpniecie podczas zmiany biegu przy predkosci ok 20 km/h, dodam ze z wyzszymi biegami jest ok tak jak bylo.
Watpie w to ze teraz to tak musi byc bo jest nowa uszczelka i ma silnego kopa, ja go nie odczuwam :(.
Prosze o opinie uzytkownikow Automatow...oczywiscie jesli tacy sa.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sty 2004, 09:53
Posty: 16
Skąd: Domaradz
Auto: Mazda 323f 1.6 BG 16v

Postprzez Yard » 4 gru 2004, 16:16

Miałem Forda Probe 2.2 automat . Szarpanie było spowodowane zapchanymi jakimiś dyszami w skrzyni (taka była diagnoza w warsztacie). Ostatecznie jeździł tylko do tyłu hahaha, a potem go ukradli <glupek2>
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Globy » 4 gru 2004, 17:46

Jesli chodzi o opinie, poczytaj sobie dyskusje manual vs. automat w archiwum forum. Co do skrzyni, albo to mala usterka, albo zaczyna sie cos dziac... Jednym slowem musisz przekopac posty i moze znajdziesz jakas rade dla siebie, w innym wypadku pozostaje specjalistyczny warsztat.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez GofNet » 5 gru 2004, 00:34

Yard napisał(a):Ostatecznie jeździł tylko do tyłu, a potem go ukradli
Ciekawe, czy kradnąc go, uciekali jadąc też do tyłu
hahaha
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Globy » 5 gru 2004, 01:40

Jesli ukradli przed naprawa skrzyni, to wyswiadczyli Ci przysluge :]
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Bolox11_1 » 5 gru 2004, 23:24

Wszystko pieknie ladnie ale...
Moj problem dotyczy tylko i wylacznie podczas zmiany na 2 bieg.
Drugie wrazenie jakie odczowam po zmianie uszczelki pod glowica jest glosniejsza praca silnika tak dziwnie troche chodzi "jakby troszke buczal", bylem u mechanika i potwierdzil ze troche dziwnie chodzi i mowil ze to pewnie wydech 'zardzewial' i mowil zebym przyjechal jak bedzie glosniej chodzic to zalata, w co watpie.
Poszukuje uzytkownika mazdy ktory zna sie w znaczym stopniu i mieszka blisko Rzeszowa.
Prosze o cenne rady
Pozdrawiam Bolox11_1
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sty 2004, 09:53
Posty: 16
Skąd: Domaradz
Auto: Mazda 323f 1.6 BG 16v

Postprzez MAXX » 5 gru 2004, 23:43

Ja mialem mazde 323 w automacie z takim samym silnikiem tyle ze nie byla to F. Mialem taki problem ze biegi dzialay tylko do 2 biegu. Jak pozniej sie okazlo to mialem spalone jakies tarcze i kanaliki w takim smiesznym labiryncie byly pozapychane – nie znam sie na tym wiec tak to opisuje . ogolnie naprawa nie byla tania :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2004, 15:59
Posty: 219
Skąd: średniej wielkości
Auto: Nissan Primera 2.0 GT SR20DEH

Postprzez Bolox11_1 » 25 sty 2005, 17:12

Witam, problem rozwiązany :)
Przyczyną szarpania przy przełączaniu biegu przy 20 km/h, była zle zakręcona linka do gazu a współpracująca ze skrzynią biegów "Automat", która powodowała własnie szarpanie przy przełączaniu na 2 bieg (który jest najbardziej wrażliwy na zle zamocowaną linke od gazu).

Pozdrawiam Bolox11_1
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sty 2004, 09:53
Posty: 16
Skąd: Domaradz
Auto: Mazda 323f 1.6 BG 16v

Postprzez Paweł » 25 sty 2005, 19:51

Hehe, wlasnie chcialem napisac, ze na 100% cos zle zmontowali. To samo tyczy sie wydechu. Moze dali zuzyta uszczelke, albo cos zle skrecili.

Co do linki gazu, to nie wiem, czy drugi bieg jest najbardziej wrazliwy. Nie wiem jaka masz skrzynie, ale jesli linka wchodzi do skrzyni, to jest to ciegno kickdown i jest regulowane, zwykle poprzez wsuniecie lub wysuniecie (ew. regulacja srubowa jak przy przepustnicy). Zmieniajac ustawienie wplywasz na zachowanie samochodu po mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu. Jesli zbyt mocno naciagniesz linke, wtedy samochod moze przestac wrzucac biegi w gore, jesli dasz zbyt luzno, mozesz w ogole stracic opcje redukcji.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Bolox11_1 » 27 sty 2005, 17:18

@tco_tm
Masz racje, trzeba mieć baczne oko na to co robią z twoim autkiem , a przede wszystkim z Mazdą :)
Co do linki to była troche przesunietą i dlatego szarpało podczas zmiany biegu, możliwe ze jesli by przesunął za dużo to by nie zmieniało biegów w górę, ale nie sprawdzałem.
Odnosnie wydechu to był przegnity elastyczny łącznik.

Ps. Przyjemność przesunięcia linki od gazu kosztowała mnie 100 zł.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sty 2004, 09:53
Posty: 16
Skąd: Domaradz
Auto: Mazda 323f 1.6 BG 16v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323