Problem z Układem Hamulcowym

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Udesky » 8 wrz 2007, 14:39

toady napisał(a):Ja bym radzil zdjac tarcze, wyczyscic piaste i tarcze od srodka, zalozyc i wtedy sprawdzic.

Tak tez zrobil mechanik, ale problem nie znikl, tzn dalej "plywa" mi hamulec, ale za to znikl pisk w czasie swobodnej jazdy i nie stety dalej kolo sie swobodnie nie kreci tylko blokuje sie w jednym miejscu – chyba krzywa tarcza :/


toady napisał(a):Sprawdz czy masz luz na tarczy gdy dokrecisz sruby od kola.

Przy dokreconym kole nie ma luzu.

Chyba czeka mnie zmiana tarcz i klockow tym bardziej ze czeka mnie wycieczka na Krym co jednorazowo tam i z powrotem da mi jakies 4000km, a hamulce musze miec sprawne. A ze auto idzie do sprzedazy to zdecyduje sie na tacze JC, ktore jak widze maja nawet nie najgorsze opinie, a ich cena jest korzystna szczegulnie ze mam wydatki zwiazane z wakacjami, co do klockow to zobacze ale chyba kupie Lucasy.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Mikula » 8 wrz 2007, 19:26

Dzis sciaglem te tarcze Lukasa i klocki w i zalozylem stare tarcze jc i klocki jakies japonskie i powiem ze jest o niebo lepiej niema juz pulsowania pedalu hamulca podczas hamowania z duzej predkosci i tego drzenia auta co prawda narazie slabo hamuja bo sie musza zgrac klocki z tarczami .Teraz jestem juz pewien ze pokrzywily sie tarcze LUKAS i w poniedzialek pojda do zwrotu:)
Piasty mialem wyczyszczone na lustro a kola dokrecone do oporu i wszystko nasmarowane ze zaciski chodzily paluszkiem
Udesky wymieniaj tarcze i klocki napewno zalatwi sprawe
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:41
Posty: 58
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323F 1.6 16V 94r. BG

Postprzez adam198608 » 3 paź 2007, 22:41

http://moto.allegro.pl/item252103203_ko ... przod.html

troche w temacie, co o tym myślicie ??
cena chyba dość atrakcyjna (tak mi się wydaje) tylko żeby nie okazały się jakimś shit'em
bo przymierzam się do wymiany tarcz i klocuszków oczywiscie, tylko nie wiem na jaki wydatek się przygotowac...powiedzcie koledzy co radzicie

dzieki za wszelkie informacje
Sensey
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 09:27
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 BG 1,3 16V 91'

Postprzez piwo » 4 paź 2007, 18:14

polecam tarcze black diamond nacinane nawiercane (237mm 18mm).cena 200 zł u mnie(używki ale grubość tarcz tyle co nowych).nowe kosztują ponad 800 zł(częścionline.pl).do tego posiadam klocki kashyamy.(za 50 zł komplet oddam.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez BratCukierka » 4 paź 2007, 18:21

piwo a do 1,3 16V podejdą??
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez smagur » 5 paź 2007, 11:05

Prawa jest wg mnie taka... przetoczenie tarcz na piastach wyeliminuje problem. Miałem to samo i nawet pisałem o tym tutsj post że po 1000km znowu obiaw wraca... Wszystko zrobiłem tak jak Ty tarcze klocki czyszczenie piast smarowania sprawdzanie zacisków i czyszczenie "rozruszanie" (w AZ Mazda) i też niepradopodobne było dla mnie to ze to piasty a tu jednak.... przetoczyłem tarcze na piastach i jak narazie mając już nie całe 10000km po robocie hamuje jak należy i nie ma bicia!!! Przetocz tarcze na piastach... ja chciałem wymienić piasty ale w nieautoryzowanym dobrym serwisie powiedzieli że to ponad 1100 zł za wymiane i zrobienie wszystkiego a toczenie jakies 200zł. Pozdrawiam
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 12:53
Posty: 148
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Postprzez grodek » 8 paź 2007, 09:18

dokładnie nawet troszeczke rdy jak bedzie to bedą biły tarcze i wlasnie nie zawsze odrazu bo to przez temperature jak jest jakis syf miedzy piastą a tarczą to inaczej sie nagrzewa i wychodzi nawet i po 1000km
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez adam198608 » 9 paź 2007, 22:11

smagur napisał(a):Przetocz tarcze na piastach...

no więc właśnie, bede mial chyba ten temat do roboty...
tylko dziwna jest dla mnie sprawa, bo u mnie nie zależy bicie od tego czy tarcze są rozgrzane czy nie, wogóle nie ma na to reguły. Równie dobrze mogę hamować ze 130 km/h i nie biją a mogę hamować z 50 km/h i biją strasznie...
nie wiem czego to przyczyna, ale już myślałem o zmianie tarcz (mimo iż wyglądają jeszcze dobrze), lecz może to będzie kwestia tego o czym pisał
smagur


jak myślicie ????
Sensey
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 09:27
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 BG 1,3 16V 91'

Postprzez Viceroy » 11 paź 2007, 09:34

ja mam takie bicie w pedale podczas hamowania z wiekszej predkosci a mechanik powiedział mi ze nalezy wymienic koncówki przegubów i juz.

ale patrze ze wy przy podobnych objawach wymieniacie tarcze etc.

czy mechanik wprowadzil mnie w blad ?
Only Strong Can Survive
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2007, 23:10
Posty: 60
Skąd: Łomża
Auto: 323F BA 1,5 95 r.

Postprzez grodek » 11 paź 2007, 09:40

nie chodzi mi o to ze jak sie zrozgrzeja to bija tylko ze jak sie rozgrzeja to wtedy na styku tarczy i piasty jak jest jakis syf zaczyna sie rozszeżać i krzywi tarcze no chyba Adamie że masz juz cienkie tarcze to wtedy nie jest niczym niezwykłym ze sie powykrzywiaja ja zawsze myslałem ze mam jeszcze duzo tarczy:P dopiero kiedy kupiłem i potrzymałem taka tarcze nowa w ręku zobaczyłem roznice aha i uważajcie na klocki bo mozna kupic badziew tak jak ja:] i przy mocniejszym hamowaniu śmierdzą:P strasznie.
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez grodek » 11 paź 2007, 09:44

nie wiem moze sie myle ale jak bys miał cos z koncowkami przegobow? to raczej nie czułbys tego na pedale podczas chamowania tylko na kierownicy? ewentualnie?
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez adam198608 » 11 paź 2007, 18:37

wiesz co Grodek, patrzyłem z rok temu i miałem bardzo przyzwoite te moje tarcze. A moje przebiegi roczne są rzędu 10.000 km albo i mniej wiec wątpie żebym już je zdarł, tym bardziej że nie jeżdżę bardzo agresywnie...
w weekend zdejme obuwie i najpierw wyczyszcze cały syf, może objaw ustąpi...ale szczerze w to wątpię ;/;/;/

trzymajcie kciuki :P:P:P:P:P:P
Sensey
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 09:27
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 BG 1,3 16V 91'

Postprzez grodek » 12 paź 2007, 09:23

no nie wiem czy teraz cos Ci to da ten objaw pojawia sie przy zakładaniu nowych tarcz jak załozysz nowa tarcze na brudna piaste to sie moze tak stac i na początku moze byc ok a dopiero po pewnym przebiegu 1000km moze wyjsc ja tak miałem w renowce coprawda ale sie tak stało a w mazdzie wymieniłem teraz tarcze bo stare juz sie skonczyły to znaczy jak dla mnei były jeszcze ok:P tylko wlasnie to bicie sie pojawiło i okazało sie ze juz były cienkie i jeden zacisk sie zacioł i pokrzywiły sie moze u ciebie tez sie zacieło powinno byc widac odrazu jak sie cos zacieło ze jednej strony klocki beda mocniej zuzyte.
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez adam198608 » 12 paź 2007, 11:35

a przy okazji gdzie kupowałeś wszystkie graty typu tarcze, klocki etc ??
Sensey
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 09:27
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 BG 1,3 16V 91'

Postprzez grodek » 12 paź 2007, 21:42

na Białołece ulicy nie pamietam ale zjezdza sie z modlinskiej w lewo:P za drugim wiaduktem od srony grota sklep "inter team "chyba tak sie nazywał jutro bede w tamtej okolicy to moge zobaczyc gdzie on jest
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez Viceroy » 13 paź 2007, 01:32

koles wymienil mi koncowki przegubow i przestalo bic na hamulcu he


wiec wymiana tarczy he to chyba jakies dzialanie na krotka chwile

panowie przezguby przeguby !!
Only Strong Can Survive
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2007, 23:10
Posty: 60
Skąd: Łomża
Auto: 323F BA 1,5 95 r.

Postprzez Landi » 17 gru 2007, 22:39

Witam. Czeka mnie wymiana klocków i tarcz w 323f 1.6 16 BG: mam w związku z tym pytanie. Czy powyższą wymianę mozna przeprowadzić samodzielnie z wiedzą techniczną na poziomie amatorskim? Cz aby wyjąć tarcze należy rozkręcać coś oprócz wyjęcia klocków? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 19 sie 2007, 11:58
Posty: 8
Auto: Mazda 323F 1.6i 16V LPG seq

Postprzez Viceroy » 18 gru 2007, 02:47

Viceroy napisał(a):koles wymienil mi koncowki przegubow i przestalo bic na hamulcu he


wiec wymiana tarczy he to chyba jakies dzialanie na krotka chwile

panowie przezguby przeguby !!


przeguby sie wyrobily he a prawdziwa przyczyną bicia były krzywe felgi :p
Only Strong Can Survive
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2007, 23:10
Posty: 60
Skąd: Łomża
Auto: 323F BA 1,5 95 r.

Postprzez Deltom » 18 gru 2007, 13:12

Viceroy napisał(a):przeguby sie wyrobily he a prawdziwa przyczyną bicia były krzywe felgi :p


czesto tak jest. ja tak mialem w oplu combo kiedys

u mojego ojca byla sytuacja jeszcze bardziej zlozona.
nie ma ABS-u i podczas awaryjnego chamowania zdarl opony w jedny miejscu,
tak ze podczas toczenia sie samochodu bylo wyczuwalne delikatne przeskakiwanie (jak by przez mala deseczke przejezdzal)

opony podczas jazdy sprawowaly sie dobrze ale podczas chamowania bylo czuc wyrazne bicie. zmiana koncowek, i tarcz nic nie dawala. wywazanie kol tez. dopiero przy przypadkowej wizycie u wulkanizatora zauwazyl on to lekkie przytarcie bierznika i zapytal sie czy nie czuc bicia.

sprawa sie dopiero po kilku miesiacach wyjasnila.
po zmianie opon wszystko wrocilo do normy jak reka odjal.....
Pozdrawiam Tomasz
-------------------------------------------------------------------
Moja Madzia

-------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2007, 07:15
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0l '00r

Postprzez adam198608 » 5 lut 2008, 11:51

Tyle ile ludzi tyle opini...
powiedzcie mi konkretnie do 323bg (1.3)...tarcze juz bede mial na 100% ATE tylko zastanawiam się nad klockami.
Słyszałem opinie że tarcze ATE są dobre lecz klocki juz nie bardzo.
Co mi doradzicie ??
proszę o szybką pomoc bo fura juz u mechanika czeka :P:P:P
Sensey
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 09:27
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 BG 1,3 16V 91'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323