Wyciek z chłodnicy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez GofNet » 16 lip 2007, 16:37

     Kumpel rok temu za 350zł kupił nową do 323BG Do eFki zapewne ceny są podobne.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez polnik@studio » 16 lip 2007, 16:53

[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez Yard » 16 lip 2007, 17:55

Ja do swojej dwa lata temu dałem za chłodnicę 295 zł, ale nie szukałem wg modelu samochodu tylko po wymiarach. Ceny były od 400 do 700 zł.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez kryniu9 » 16 lip 2007, 17:59

Właśnie, są rożne wymiary chłodnic.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2007, 20:33
Posty: 15
Auto: Mazda 323 F 1.8 16 V 1991r.

Postprzez jjsliwka » 16 lip 2007, 21:54

Ja kupiłem w Jamborze cena detaliczna 333 zł po rabacie 270 ale musisz mieć u nich wypracowany rabat mnie pomogl znajomy, chlodnica nowka tak samo wyglada jak oryginal no i podobno ten plastim mozna juz spawac jakby co. Wymienic chlodnice mozesz sam prosta sprawa na szrocie zaplacisz 200 i nie wiadomo ile wytrzyma i czy nie jest zakamieniona lub uszczelniana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2006, 20:01
Posty: 81
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F 1993R 1,84

Postprzez jjsliwka » 16 lip 2007, 21:57

polnik@studio ta z linku wyglada inaczej niz oryginalan do 1,8 BG przynajmniej u mnie tak wyglada.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2006, 20:01
Posty: 81
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F 1993R 1,84

Postprzez jjsliwka » 16 lip 2007, 21:59

kryniu9 zrob jak ci pisalem na poprzednie stronie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2006, 20:01
Posty: 81
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F 1993R 1,84

Postprzez jjsliwka » 16 lip 2007, 22:03

Mam nadzieję że to nie jakiś chłam i swoje lata wytrzyma chłodnica z Jamboru.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2006, 20:01
Posty: 81
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F 1993R 1,84

Postprzez kryniu9 » 16 lip 2007, 22:14

Fakt ta z linku jest inna i ma nawet inne wymiary.Tak chyba uczynie i kupie nowa chłodnice i nie bede montował używanych.TYlko czy dobiore chłodnice traką samą jak mam aktualnie? bomoja chłodnica ma wymiary bodajże 660x350.Dziekuje za porady pozdrawiam :D
Początkujący
 
Od: 9 maja 2007, 20:33
Posty: 15
Auto: Mazda 323 F 1.8 16 V 1991r.

Postprzez jjsliwka » 17 lip 2007, 07:41

Podjedz do jakiejs sieci typu Jambor, JC, Edpol itp. Poproś aby sprzedawce wyszedł i zobaczył chłodnice i dobrał Ci zamiennik ceny jak pytałem kształtowały się w granicach 333-400 bez rabatu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2006, 20:01
Posty: 81
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F 1993R 1,84

Postprzez skibot » 21 lip 2007, 10:37

Te pęknięcia to standard w starych mazdach miałem identycznie i jak się tylko lekko mazda zagrzała to tryskało z tego płynem – pęknięcie jest efektem zapowietrzenia układu chłodzenia lub uszkodzonym termoistatem który nie do końca się otwiera – kleiłem klejami glutami i wytrzymywało jakieś 10 km. poradziłem sobie wymieniają chłodnicę – tajwański zamiennik o identycznych kształtach i wymiarach kosztuje około 250 pln (nowy). ważne aby po wymianie chłodnicy i cieczy natychmiast ją odpowietrzy ć: robi się to tak: zalewasz do końca chłodnicę tak żeby ulewało się z górka odpalasz silnik na otwartym kurku i grzejesz go do temperatury około 82 stopnie (wtedy powinien otworzyć się termostat) spada częć plynu z kurka (woda wpada do bloku silnika) gasisz silnik czekasz az troszeczkę ostygnie bieżesz oczkową "12" i przy silniku (wlot z górnego węża z chłodnicy) jest śruba którą lekko popuszczasz zaraz obok niej zobaczysz wyciek – dopóki woda wycieka z bąbelkami powietrza, dolewadsz do chłodnicy płynu. Odpalasz silnik znowu woda z kórka chłodnicy wpada gasisz odpowietrzas z kluczem,12- robisz tak do skutku.
Początkujący
 
Od: 14 gru 2006, 08:58
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323f 1,8 78 kW 1989/90

Postprzez GofNet » 21 lip 2007, 15:03

     Ciekawy sposób odpowietrzania. Nie słyszałem jeszcze o takim...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez kryniu9 » 21 lip 2007, 15:52

Zamówiłem już nową chłodnice bo nie ma szansy skleić tej chłodnicy.A jest łatwiejszy sposób odpowietrzenia chłodnicy.Bo gdzieś o tym było,tylko nie mogę tego znaleźć.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2007, 20:33
Posty: 15
Auto: Mazda 323 F 1.8 16 V 1991r.

Postprzez GofNet » 21 lip 2007, 16:22

     Sam wiele razy go przedstawiałem na stronach tego FORUM...

Np: Odpowietrzanie układu chłodzenia.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez kryniu9 » 22 lip 2007, 11:08

Dziękuję GofNet.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2007, 20:33
Posty: 15
Auto: Mazda 323 F 1.8 16 V 1991r.

Postprzez Dav1983 » 20 lip 2008, 10:43

Odświeżam tamat :( Pęknięcia górnego plasiku chłopdnicy (pod przewodem) to chyba jeden z większych minusów naszego modelu :/ Niestety klejenie przez mojego mechanika nie pomogło, bo znowu zauważyłem małe wycieki. Na dodatek po przejechaniu około 10 km włącza się wentylator – czy u was też tak było? Jak w końcu poradziliście sobie z tym problemem? Ktoś coś mądrego poradzi?
PS: wiem, wiem kupić nową chłodnicę ;P
Obrazek
Początkujący
 
Od: 6 cze 2008, 00:26
Posty: 5
Auto: 323F 1.6 16V '93

Postprzez wojciechhh » 20 lip 2008, 11:32

Ja skleiłem swoją chłodnicę tym amerykańskim klejem Jobled czy jakoś, i dodałem do tego siatke z włókna szklanego i nie cieknie, ale i tak zbieram na nową chłodnicę bo to w każdej chwili może ładnie pęknąć, że mnie uziemi. Choć z 2 miechy już jedżę:P. Pozdrawiam,
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2008, 23:07
Posty: 23
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1.6 Z6

Postprzez czejs » 20 lip 2008, 13:16

ja mam dobrą i najlepszą rade ( a zarazem najtańszą): Kupić poxipol,papier ścierny, rozpuszczalnik.Nastepnie oczyścić miejsce pękniecia rozpuszczalnikiem ( nakładając go na szmatke), po czym "zmatować" miejsce pękniecia żeby klej lepiej przylegał do uszkodzonego plastiku, ponownie oczyścić rozpuszczalnikiem i zakleić szczelinę. ja tak zrobiłem i nic nie cieknie... aha no i odczekać 24h i będzie cacy.:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 00:26
Posty: 372
Skąd: Białystok
Auto: Mazda MX6

Postprzez wojciechhh » 20 lip 2008, 19:10

Mi poxipol nie pomógł, wytrzymał parę dni. A ten klej jest droższy o 15zł:P. Choć zależy też jak i gdzie pękła.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2008, 23:07
Posty: 23
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1.6 Z6

Postprzez Dav1983 » 21 lip 2008, 22:30

Dzięki za porady. Znajomy pracujący w sklepie auto-moto doradził mi "specjalny", dwuskładnikowy klej do tego typu pęknięć. Nie mam nic do stracenia i wypróbuję...
Obrazek
Początkujący
 
Od: 6 cze 2008, 00:26
Posty: 5
Auto: 323F 1.6 16V '93

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323