Zdziera opony od środka, dlaczego ,co zrobić i gdzie regulacja
1, 2
witam wszystkich zauwazyłem ostatnio ze mazda 323F 1991 r BG B6 1,6 16V zdziiera mi opony od środka obydwa koła jednakowo i nie wiem czy to zbieznosc czy kąt nachylenia a jesli to drugie to czy i jak sie to ustawia,gdzie sie znajduje regulacja, jak wogóle jest cos takiego pozdrawiam
Ostatnio edytowano 3 cze 2007, 15:04 przez zieba1982, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 20 maja 2007, 10:25
- Posty: 111
- Skąd: Gorzów Wlkp..
- Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH
Sorry że się czepiam
zauważyłem
środka
kąt
chodzi Ci o zdzieranie opon??
zieba1982 napisał(a):zaówazyłem
zauważyłem
zieba1982 napisał(a):sirodka
środka
zieba1982 napisał(a):kont nachylenia
kąt
zieba1982 napisał(a):mazda 323F 1992 r zbiera mi opony
chodzi Ci o zdzieranie opon??
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
zieba1982 nie kombinuj nic sam lepiej. Pojedź na jakąś stację obsługi i niech Ci chłopaki zrobią geometrię. W Poznaniu taka przyjemność kosztuje do 100 zł.
MiHaŁ napisał(a):niech Ci chłopaki zrobią geometrię
Raczej nie geometrię a zbieżność. Jak samochód był bity i nie trzyma geometrii to nic się nie da z tym już zrobić niestety. A poza tym nie wiemy czy zdzierają mu się opony na przedniej czy tylnej osi...
- Od: 7 sie 2006, 12:02
- Posty: 110
- Skąd: Łódź
- Auto: W124 E200T '93
Simo napisał(a):Raczej nie geometrię a zbieżność
Geometria kół to też ustawianie zbieżności przecież!
No lol panowie-jak drze z przodu od wewnetrzenej strony opony to najpierw sprawdzamy sworznie dolne na wahaczu-tam nie ma zadnej regulacji-wymienia sie szlus. Prawdopodobnie jak one maja luzy to i cala reszta jest w oplakanym stanie-napisz czy ci nic nie stuka na dolach to bedzie wiadomo o co chodzi
Mazda na Isuzu...to musi być ciekawe 
- Od: 13 sie 2006, 21:28
- Posty: 35
- Skąd: Biała Podlaska,Katowice,Rybnik
- Auto: Mazda 323S BA 1,7 TDI
Prosta sprawa – przeczytaj zasady forum i bedziesz wiedzial. Nie jest jedna, bo chyba wesji silnikowych bylo wiecej niz jedna – w sumie wystarczyloby wpisac w podtemacie to samo, co wpisales w swoim opisie...
- Od: 28 kwi 2007, 17:38
- Posty: 21
- Skąd: Belfast, Polnocna Irlandia
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 GLX '95 (Z5)
zieba1982 napisał(a):323F 1992r
To jest F BG to tak dla jasności że rok podasz to nie wszystko
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Przepraszam ze nie napisałem czy to przód czy tył,Więc chodzi mi o przednie koła,
Mazda jest 11 miesięcy w POLSCE i gdy robiłem pierwszy przegląd zawieszenie było naprwade dobre tak powiedział diagnosta,do tej pory nie robiłem nic i NIC sie stuka itp...jest ok,Zrobiłem 30 000km i dopiero pod koniec moich opon zobaczyłem ze nie równo zcierają sie dwie opony z przodu,dwie jednoczesnie.
Auto nie było walone raczej bo nic nie widać,lakier orginalny na całym aucie więc raczej nie.POZDRAWIAM
Auto nie było walone raczej bo nic nie widać,lakier orginalny na całym aucie więc raczej nie.POZDRAWIAM
- Od: 20 maja 2007, 10:25
- Posty: 111
- Skąd: Gorzów Wlkp..
- Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH
ok MAZDA 323F 1992r B6 1,6 16v coś około 90KM chyba 88
Ale zawieszenie wydaje mi sie ze jest to samo w mazdzie z silnikiem np..1.8 a 1.6 i karoserja tez jest taka sama ,mój koles ma silnik 1.8 ale wszystko jest takie same jesli chodzi o wygląd.
A co do regulaminu to przyznaję nie czytałem za wiele ale zaraz to zrobie
Ale zawieszenie wydaje mi sie ze jest to samo w mazdzie z silnikiem np..1.8 a 1.6 i karoserja tez jest taka sama ,mój koles ma silnik 1.8 ale wszystko jest takie same jesli chodzi o wygląd.
A co do regulaminu to przyznaję nie czytałem za wiele ale zaraz to zrobie
- Od: 20 maja 2007, 10:25
- Posty: 111
- Skąd: Gorzów Wlkp..
- Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH
wszystko ok ale nadal nie wiem jak i gdzie sie ustawia geometrię kół pomijając stację diagnostyczną,wiem ze bez aparatury to nie bardzo sie da ale ja chcę wiedzieć tylko gdzie znajduje sie regulacja,bo na forum nic nie widzę.
- Od: 20 maja 2007, 10:25
- Posty: 111
- Skąd: Gorzów Wlkp..
- Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH
...........
Ostatnio edytowano 4 kwi 2013, 14:30 przez johndoe2004, łącznie edytowano 1 raz
-
johndoe2004
i sie nie dowiesz bo to wiedza tajemna tylko dla orłów mechaników
a tak na poważnie potrzeba do tego wypoziomowany podjazd, odpowiednią podzielnice sporo przyżadów które montuje się na koła, są specjalne śruby w zawieszeniu, ale już o takie szczegóły nie pytaj bo po co skoro i tak tego nie ustawisz, nie dlatego że z ciebie słaba złota raczka ale ze względu na brak narzędzi,
Zasady bez problemu za to znajdziesz tą informacje w większości książek dla mechaników samochodowych, kiedyś bardzo dawno temu mój ojciec miał taka książkę i pamiętam że było o tym ale tylko zasada, zobacz do lokalnej biblioteki
Zasady bez problemu za to znajdziesz tą informacje w większości książek dla mechaników samochodowych, kiedyś bardzo dawno temu mój ojciec miał taka książkę i pamiętam że było o tym ale tylko zasada, zobacz do lokalnej biblioteki
Do sprzedania nasza mazda MX3, Londyn cena 500funtów
- Od: 15 cze 2006, 13:35
- Posty: 137
- Skąd: LONDYN
- Auto: MX-3 1,6
Witam może coś pomoge ustawiam geometrie na stacji kontroli pojazdów prawie 3 latka fakt troche to skomplikowane dla kogoś kto niemiał z tym styczności.A kolega ma racje bez odpowiedniej aparatury jest to prawie niemożliwe.Z tego co pamiętam to regulacji kąta pochylenia kół niema, a do zbierzności regulacja jest gałkach kierowniczych.To tyle bo i tak musisz wiedzieć jaką wartość ma mieć kąt i zbierzność kół a te parametry są w odpowiedniej
literaturze. Więc nie radze nic kombinować samemu bo będzie jeszcze gorzej.Jeśli moge ci jeszcze w czymś pomóc to wal jak w dym.
literaturze. Więc nie radze nic kombinować samemu bo będzie jeszcze gorzej.Jeśli moge ci jeszcze w czymś pomóc to wal jak w dym.
- Od: 31 maja 2007, 16:53
- Posty: 8
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 323 BG 1.7D PN 91r
banan84 napisał(a):Z tego co pamiętam to regulacji kąta pochylenia kół niema, a do zbierzności regulacja jest gałkach kierowniczych
Witam i bardzo dziękuję za odpowiedz a raczej podpowiedz,chodziło mi własnie o taką pomoc a nie jak inni się wymądrzają a w gruncie rzeczy nic nie potrafią konkretnego napisać,tylko poprawić błędy,i tak jest w większości forum:
fotokrak napisał(a):znajdziesz tą informacje w większości książek dla mechaników samochodowych
Co to za pomoc jesli się mnie odsyła do literatury(z której już zresztą skorzystałem i poznałem odpowiedz)
Jesli mam szukać wszystkiego w książkach,to jaki sens ma to forum?
- Od: 20 maja 2007, 10:25
- Posty: 111
- Skąd: Gorzów Wlkp..
- Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH
Jeśli zdziera Ci opony to od razu skieruj sie na stację diagnostyczną!
Zrób kompletne sprawdzenie zawiechy,ale wcześniej odpowiednie ciśnienie w oponach.Jeśłi Mazda zrobiła 30tkm po Polsce to powinieneś sprawdzić zbierzność bo na naszych drogach wszystko sie rozreguluje!Ja osobiście sprawdzam zbierzność co 10-15 tkm,czyli co 2-3 miechy tak dla świętego spokoju.Może ktoś napisze że to wyrzucanie kasy,ale lepiej wydać 20zł na sprawdzenie zawiechy i wiedzieć co się dzieje w zawieszeniu.
Porządek musi być na Forum!
Najpierw używamy opcji Szukaj a jak nie możemy czegoś znaleźć to wtedy zakładamy nowy temat!Forum ma pomagać w takich trudnych i nie zrozumiałych problemach dotyczących naszych aut!
Tak na przyszłość musisz troche czasu spędzić na Forum aby wszystkiego się dowiedzieć!
P.S. Jeśłi chcesz pisać bez błędów to ściągnij sobie przeglądarkę która ma opcje poprawiania błędów podczas pisania(np.Mozilla) jeśli masz z tym problemy.
Pozdrawiam
Zrób kompletne sprawdzenie zawiechy,ale wcześniej odpowiednie ciśnienie w oponach.Jeśłi Mazda zrobiła 30tkm po Polsce to powinieneś sprawdzić zbierzność bo na naszych drogach wszystko sie rozreguluje!Ja osobiście sprawdzam zbierzność co 10-15 tkm,czyli co 2-3 miechy tak dla świętego spokoju.Może ktoś napisze że to wyrzucanie kasy,ale lepiej wydać 20zł na sprawdzenie zawiechy i wiedzieć co się dzieje w zawieszeniu.
zieba1982 napisał(a):poprawić błędy
Porządek musi być na Forum!
zieba1982 napisał(a):Jesli mam szukać wszystkiego w książkach,to jaki sens ma to forum?
Najpierw używamy opcji Szukaj a jak nie możemy czegoś znaleźć to wtedy zakładamy nowy temat!Forum ma pomagać w takich trudnych i nie zrozumiałych problemach dotyczących naszych aut!
Tak na przyszłość musisz troche czasu spędzić na Forum aby wszystkiego się dowiedzieć!
P.S. Jeśłi chcesz pisać bez błędów to ściągnij sobie przeglądarkę która ma opcje poprawiania błędów podczas pisania(np.Mozilla) jeśli masz z tym problemy.
Pozdrawiam
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Znajdź zakład usługowy, w którym ustawiają geometrię kół. Co to za problem? Jak potrzebujesz lekarstwo to też się pytasz na forum gdzie znaleźć aptekę? 

-
Gość
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości