Zdziera opony od środka, dlaczego ,co zrobić i gdzie regulacja

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez zieba1982 » 1 cze 2007, 16:47

witam wszystkich zauwazyłem ostatnio ze mazda 323F 1991 r BG B6 1,6 16V zdziiera mi opony od środka obydwa koła jednakowo i nie wiem czy to zbieznosc czy kąt nachylenia a jesli to drugie to czy i jak sie to ustawia,gdzie sie znajduje regulacja, jak wogóle jest cos takiego pozdrawiam
Ostatnio edytowano 3 cze 2007, 15:04 przez zieba1982, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez BratCukierka » 1 cze 2007, 17:49

Sorry że się czepiam
zieba1982 napisał(a):zaówazyłem

zauważyłem

zieba1982 napisał(a):sirodka

środka

zieba1982 napisał(a):kont nachylenia

kąt


zieba1982 napisał(a):mazda 323F 1992 r zbiera mi opony

chodzi Ci o zdzieranie opon??
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez MiHaŁ » 1 cze 2007, 17:53

zieba1982 nie kombinuj nic sam lepiej. Pojedź na jakąś stację obsługi i niech Ci chłopaki zrobią geometrię. W Poznaniu taka przyjemność kosztuje do 100 zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2004, 00:16
Posty: 457 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 3 BK MPS rakietowóz
MX-3 taczkowóz

Postprzez Simo » 2 cze 2007, 18:31

MiHaŁ napisał(a):niech Ci chłopaki zrobią geometrię

Raczej nie geometrię a zbieżność. Jak samochód był bity i nie trzyma geometrii to nic się nie da z tym już zrobić niestety. A poza tym nie wiemy czy zdzierają mu się opony na przedniej czy tylnej osi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2006, 12:02
Posty: 110
Skąd: Łódź
Auto: W124 E200T '93

Postprzez MiHaŁ » 2 cze 2007, 18:48

Simo napisał(a):Raczej nie geometrię a zbieżność

Geometria kół to też ustawianie zbieżności przecież!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2004, 00:16
Posty: 457 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 3 BK MPS rakietowóz
MX-3 taczkowóz

Postprzez kufajman » 2 cze 2007, 22:50

No lol panowie-jak drze z przodu od wewnetrzenej strony opony to najpierw sprawdzamy sworznie dolne na wahaczu-tam nie ma zadnej regulacji-wymienia sie szlus. Prawdopodobnie jak one maja luzy to i cala reszta jest w oplakanym stanie-napisz czy ci nic nie stuka na dolach to bedzie wiadomo o co chodzi
Mazda na Isuzu...to musi być ciekawe :P
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2006, 21:28
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska,Katowice,Rybnik
Auto: Mazda 323S BA 1,7 TDI

Postprzez zieba1982 » 3 cze 2007, 13:42

witam dzieki za poprawianie błędów ale ja szukam pomocy na temat auta a nie na temat ortografji,
nie mam zamiaru siedzieć ze słownikiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez zieba1982 » 3 cze 2007, 13:43

a odnosnie nazywania odpowiednio to nie rozumię,bo mazda 323F 1992r jest chyba jedna i jedyna więc jakie oznaczenia :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez sajko » 3 cze 2007, 13:47

Prosta sprawa – przeczytaj zasady forum i bedziesz wiedzial. Nie jest jedna, bo chyba wesji silnikowych bylo wiecej niz jedna – w sumie wystarczyloby wpisac w podtemacie to samo, co wpisales w swoim opisie...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2007, 17:38
Posty: 21
Skąd: Belfast, Polnocna Irlandia
Auto: Mazda 323F BA 1.5 GLX '95 (Z5)

Postprzez BratCukierka » 3 cze 2007, 13:47

zieba1982 napisał(a):323F 1992r

To jest F BG to tak dla jasności że rok podasz to nie wszystko :) te nowsze to F BA i F BJ :) a do tego silnik podaj np. B6 – 1,6 albo BP – 1,8 :) W twoim wypadku to pierwsze :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez zieba1982 » 3 cze 2007, 13:51

Przepraszam ze nie napisałem czy to przód czy tył,Więc chodzi mi o przednie koła,
:D Mazda jest 11 miesięcy w POLSCE i gdy robiłem pierwszy przegląd zawieszenie było naprwade dobre tak powiedział diagnosta,do tej pory nie robiłem nic i NIC sie stuka itp...jest ok,Zrobiłem 30 000km i dopiero pod koniec moich opon zobaczyłem ze nie równo zcierają sie dwie opony z przodu,dwie jednoczesnie.
Auto nie było walone raczej bo nic nie widać,lakier orginalny na całym aucie więc raczej nie.POZDRAWIAM :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez zieba1982 » 3 cze 2007, 13:56

ok MAZDA 323F 1992r B6 1,6 16v coś około 90KM chyba 88
Ale zawieszenie wydaje mi sie ze jest to samo w mazdzie z silnikiem np..1.8 a 1.6 i karoserja tez jest taka sama ,mój koles ma silnik 1.8 ale wszystko jest takie same jesli chodzi o wygląd.
A co do regulaminu to przyznaję nie czytałem za wiele ale zaraz to zrobie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez zieba1982 » 3 cze 2007, 17:32

wszystko ok ale nadal nie wiem jak i gdzie sie ustawia geometrię kół pomijając stację diagnostyczną,wiem ze bez aparatury to nie bardzo sie da ale ja chcę wiedzieć tylko gdzie znajduje sie regulacja,bo na forum nic nie widzę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez johndoe2004 » 4 cze 2007, 09:51

...........
Ostatnio edytowano 4 kwi 2013, 14:30 przez johndoe2004, łącznie edytowano 1 raz
johndoe2004
 

Postprzez fotokrak » 4 cze 2007, 11:34

i sie nie dowiesz bo to wiedza tajemna tylko dla orłów mechaników :) a tak na poważnie potrzeba do tego wypoziomowany podjazd, odpowiednią podzielnice sporo przyżadów które montuje się na koła, są specjalne śruby w zawieszeniu, ale już o takie szczegóły nie pytaj bo po co skoro i tak tego nie ustawisz, nie dlatego że z ciebie słaba złota raczka ale ze względu na brak narzędzi,
Zasady bez problemu za to znajdziesz tą informacje w większości książek dla mechaników samochodowych, kiedyś bardzo dawno temu mój ojciec miał taka książkę i pamiętam że było o tym ale tylko zasada, zobacz do lokalnej biblioteki
Do sprzedania nasza mazda MX3, Londyn cena 500funtów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2006, 13:35
Posty: 137
Skąd: LONDYN
Auto: MX-3 1,6

Postprzez banan84 » 4 cze 2007, 23:00

Witam może coś pomoge ustawiam geometrie na stacji kontroli pojazdów prawie 3 latka fakt troche to skomplikowane dla kogoś kto niemiał z tym styczności.A kolega ma racje bez odpowiedniej aparatury jest to prawie niemożliwe.Z tego co pamiętam to regulacji kąta pochylenia kół niema, a do zbierzności regulacja jest gałkach kierowniczych.To tyle bo i tak musisz wiedzieć jaką wartość ma mieć kąt i zbierzność kół a te parametry są w odpowiedniej
literaturze. Więc nie radze nic kombinować samemu bo będzie jeszcze gorzej.Jeśli moge ci jeszcze w czymś pomóc to wal jak w dym. :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 maja 2007, 16:53
Posty: 8
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323 BG 1.7D PN 91r

Postprzez zieba1982 » 5 cze 2007, 19:39

banan84 napisał(a):Z tego co pamiętam to regulacji kąta pochylenia kół niema, a do zbierzności regulacja jest gałkach kierowniczych

Witam i bardzo dziękuję za odpowiedz a raczej podpowiedz,chodziło mi własnie o taką pomoc a nie jak inni się wymądrzają a w gruncie rzeczy nic nie potrafią konkretnego napisać,tylko poprawić błędy,i tak jest w większości forum:
fotokrak napisał(a):znajdziesz tą informacje w większości książek dla mechaników samochodowych

Co to za pomoc jesli się mnie odsyła do literatury(z której już zresztą skorzystałem i poznałem odpowiedz)
Jesli mam szukać wszystkiego w książkach,to jaki sens ma to forum?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez Cukierek » 5 cze 2007, 20:35

Jeśli zdziera Ci opony to od razu skieruj sie na stację diagnostyczną!
Zrób kompletne sprawdzenie zawiechy,ale wcześniej odpowiednie ciśnienie w oponach.Jeśłi Mazda zrobiła 30tkm po Polsce to powinieneś sprawdzić zbierzność bo na naszych drogach wszystko sie rozreguluje!Ja osobiście sprawdzam zbierzność co 10-15 tkm,czyli co 2-3 miechy tak dla świętego spokoju.Może ktoś napisze że to wyrzucanie kasy,ale lepiej wydać 20zł na sprawdzenie zawiechy i wiedzieć co się dzieje w zawieszeniu.

zieba1982 napisał(a):poprawić błędy

Porządek musi być na Forum!

zieba1982 napisał(a):Jesli mam szukać wszystkiego w książkach,to jaki sens ma to forum?

Najpierw używamy opcji Szukaj a jak nie możemy czegoś znaleźć to wtedy zakładamy nowy temat!Forum ma pomagać w takich trudnych i nie zrozumiałych problemach dotyczących naszych aut!
Tak na przyszłość musisz troche czasu spędzić na Forum aby wszystkiego się dowiedzieć!

P.S. Jeśłi chcesz pisać bez błędów to ściągnij sobie przeglądarkę która ma opcje poprawiania błędów podczas pisania(np.Mozilla) jeśli masz z tym problemy.
Pozdrawiam
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez Gość » 7 cze 2007, 10:32

Znajdź zakład usługowy, w którym ustawiają geometrię kół. Co to za problem? Jak potrzebujesz lekarstwo to też się pytasz na forum gdzie znaleźć aptekę? <glupek2>
Gość
 

Postprzez sewo » 13 cze 2007, 11:16

Samemu raczej nic nie zrobisz!! Muszą ustawić ci zbieżność. Ojciec we Fieście miał to samo!!
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Wielkopolski
 
Od: 11 cze 2007, 19:54
Posty: 2247 (37/53)
Skąd: Poznań / Komorniki / Wiry / Luboń
Auto: Cx7 Er
MX5 Na
Transit Connect
Było:
MX5 Nbfl , RX8 Fe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323