Czy do silnika 1,8 16V BP będzie pasować inna skrzynia niż oryginalna

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Piciu » 24 lut 2007, 16:01

dzieki za info ale mi namieszaliscie,... w glowie za tydzien w piatek autko zaczynam rozkrecac i sie bawic zobacze moze podejdzie z skrzynia ta co mam 1,3 boje sie tylko o sprzeglo...a wolalbym zeby auto bylo bardziej nie zadowne niz szybkie....i tu trzeba to jakos pogodzic....zobaczymy jak to bedzie mam skrzynie od 1,3 i od 1,6 brakuje mi tylko kola zamachowego od 1,6 ze sprzeglem....?? jak ktos by mial to moze sie dogadamy !!!
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez Piciu » 24 lut 2007, 16:04

a wlasnie a jakis kontakt z Tomkiemrvf ktos ma moze jakis nr tel ?albo cos?
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez krzynio » 24 lut 2007, 22:59

Piciu napisał(a):a wlasnie a jakis kontakt z Tomkiemrvf ktos ma moze jakis nr tel ?albo cos?

GG 7871480
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez corey » 25 lut 2007, 01:06

po zakatowaniu 2ch skrzyn od 1.8 i 2 ch od 1.3 mam kompetencje zeby sie wypowiedziec ze skrzynia z 1.3 jest wytrzymalsza, ja nie wiem jak to robili ale te Gxx to takie padlo ze naprawde, dyfer bokiem wylazi niewiadomo kiedy

btw. taka 1.8 4wd sohc benek wczesniej zakatowal – skrzynie, musielismy odlaczyc "pupkę" i byl FWD, niestety 2 strzaly ze sprzegla i przeguby robily pa pa, moglbys tam wlozyc BP bylby fajny samochodzik

jak wsadzisz kolo zamachowe z 1.3 to sobie nawet w 1% nie zdajesz sprawy jak to bedzie [tiiit]
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez Briareos » 25 lut 2007, 01:58

corey napisał(a):skrzynia z 1.3 jest wytrzymalsza

Czytając opis prac i oglądając zdjęcia widzę, że te silniki co kupowaliście to nie miały wcześniej lekkiego życia. Skrzynie więc pewnie też były w adekwatnej kondycji...
Poza tym ze sprzęgłem z 1.3 pojawia się uślizg przy dużych obciążeniach – więc kosztem palenia tarczy "ochraniasz" skrzynię. Sprzęgło z 1.8 przeniesie strzał na wałek...

corey napisał(a):jak wsadzisz kolo zamachowe z 1.3

...to się nie dziw potem, że się korbowody pogięły...

Mnie tam szkoda tych silników i skrzyń, ale wasza kasa. Chciałbym jednak zauważyć, że kolega ma zamiar eksploatować samochód mniej ekstremalnie (i zapewne też rzadziej wymieniać całą zawartość komory silnika).
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez corey » 25 lut 2007, 02:15

a co ma kolo zamachowe do korbowodow?

akurat w naszym miescie uchodzimy za osoby "lekko znajace sie" na mazdach i robilismy xx GT, egzemplarzy z oryginalnymi skrzyniami jest moze z 10%, nie wierze ze wszyscy tak katuja w lublinie mazdy ze tak sie sypia

nawet kumpel "cieply" czyli mega pedant + wielbiciel emeryckiegos stylu jazdy, w swojej GT ktora ma duuzo czasu wymienial skrzynie – samochod urzytkowany wzorowo

skrzynie w 1.8 to gruz i tyle
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez Briareos » 25 lut 2007, 02:43

Większe są różnice w chwilowej prędkości obrotowej wału dla lżejszego koła (mniej zmagazynowanej energii). Ergo, większe momenty gnące na korbowodach.

Co do skrzyń zaś – co, pozostałe 90% ma przeszczepy niby? Jakoś mnie z kolei ciężko w to uwierzyć... To chyba same "po przejściach" ktoś sprowadzał, bo taniej.
Jeszcze mam takie pytanie – te skrzynki to były z rocznika 90-91? Czy też może 92-94?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez corey » 25 lut 2007, 11:45

akurat w przypadku korbowodow sila tlokowa jak zapewne wiesz jest wypadkowa wielu momentow i akurat minimalne zmiany predkosci nie dzialaja jakos strasznie na korby

eksperymentalnie zostalo stwierdzone ze lekkie kolo zamachowe obciaza duuuzo bardziej wal – potrafi peknac, urwac sie, natomiast korby wytrzymujace 250KM i prawie 400Nm(zobacz jak duzo wieksze jest cisnienie nad denkiem w porownaniu do seri) od lekkiego kola nie dostaja po pupie wogole

co do innych mazd to chodzilo mi o to ze 90% mialo zmieniane skrzynie – na oryginaly, hybrydy od nas jezdza tylko 3 sztuki – btw. znalezienie skrzyni od 1.8 to naprawde sztuka

jedna skrzynia byla 91 druga 94
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez Briareos » 25 lut 2007, 13:42

Dobra, widzę że cię nie przekonam to nie ma sensu tego ciągnąć. Nadal uważam że BP + skrzynia z B3 to średni pomysł. To wytrzyma góra rok normalnego użytkowania, zetnie frezy lub przegub prawej półosi... o sprzęgle nie wspominając...

Znalezienie skrzyni do BP BG to jest sztuka, owszem. Ale znalezienie skrzyni bo BP BA to jest dopiero wyczyn :P Mam nadzieję że określenie "gruz" nie dotyczy modelu G25M-R, bo będę niepocieszony jak mi napęd padnie.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Piciu » 25 lut 2007, 14:00

uu kompromis to bedzie moze skrzynia od 1,6...z kolem zamachowym....moze latem wstawei od 1,3 jakbedzie cieplej i bedzie mozna pogrzebac przyjemniej przy aucie...sam nie wiem zobaczymy co jeszcze powiedza na zlocie w poznaniu....Corey nie watpie ze masz doswiadczenie pewnie nie male w kombinowaniu ale mi az tak nie zalezy zeby auto fruwalo ma jezdzic w miare nie zawodnie...jak sie da :)co do skrzyn Gxxx to naprawde kupienie w polsce graniczy z cudem!! a dac 1500zl za sama skrzynie to lekka przesada! :(
corey napisał(a):skrzynie w 1.8 to gruz i tyle

z tym sie zgodze slyszalem to od ludzi co chandluja samochodami wiekszosc mazd z niemiec ma juz inne skrzynie niz orginalen w kazdym badz razie w poznaniu....
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez KOCIHOTEL » 27 lut 2007, 23:32

Piciu napisał(a):z tym sie zgodze slyszalem to od ludzi co chandluja samochodami wiekszosc mazd z niemiec ma juz inne skrzynie niz orginalen w kazdym badz razie w poznaniu....

Niestety taka jest prawda.Większość mazd GT ma albo skrzynie od 1.6 albo już któryś z kolei orginał.U nie na razie chodzi druga:)
zdjęcia mojej byłej kocicy: http://grono.net/pub/u/kocihotel/
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2006, 21:12
Posty: 28
Skąd: Legionowo
Auto: corolla e 11 3d 2.0d 72PS

Postprzez Orin » 28 lut 2007, 01:48

corey napisał(a):taka 1.8 4wd sohc benek wczesniej zakatowal – skrzynie, musielismy odlaczyc "pupkę" i byl FWD

Naprawdę albo macie talent do szybkiego zajeżdżania co tylko wam wpadnie w ręce albo po prostu dobijacie jakieś zarżnięte przez kogoś innego truchło :) Przy odpowiedniej motywacji zapewne w Waszych rękach nawet czołg by długo nie pojeździł :D
corey napisał(a):musielismy odlaczyc "pupkę" i byl FWD, niestety 2 strzaly ze sprzegla i przeguby robily pa pa

To się zgadza z tymi strzałami – rozwaliłeś dyfer w BP która ma ośkę bodajże 24 lub 26 mm to wogóle nie dziw się że ukręciliście ośkę w 4wd która ma 21 mm średnicy :] Ale tak to jest jak coś ma przenosić dwukrotnie większy moment aniżeli do którego zostało to stworzone.
Piciu napisał(a):z tym sie zgodze slyszalem to od ludzi co chandluja samochodami wiekszosc mazd z niemiec ma juz inne skrzynie niz

Po wejściu do UE szło ściągnąć auto w pełni oryginalne, później Niemiaszki coraz bardziej zaczęli kombinować jak tu zarżnięte badziewie pchąć do sąsiadów.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez corey » 28 lut 2007, 02:15

jak sie ma warunki to mozna zajezdzac sprzety ,

potem mozna rznac cwaniaka na forum <lol>

a tak naprawde to daje mnostwo doswiadczeia co do czesci,rozwiazan i ogolnego know how danego silnika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez Piciu » 28 lut 2007, 09:36

corey napisał(a):sprzeglo 1.3 przy pierwszym porzadnym strzale juz sie przeslizgnie



mam takie jeszcze pytanko skrzynia od 1,3 pasowala bez problemow czy cos przerabialiscie ? tak samo z rozrusznikiem od 1,3 czy od 1,8? u mnie jednak bedzie z 1,3 ale przegoby i poloski od 1,6 i sprzedlo utwardzone od 1,3 (ma niby wytrzywywac moc do 130KM-zobaczymy)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323