zbieznosc i ustawienie kierownicy
Strona 1 z 1
Czesc.
Bylem ostatnio na ustawianiu zbieznosci w mojej Mazdzie i ludzie z serwisu ustawili mi ja na takiej zasadzie ze jadac prosto mam lekko skrecona kierownice w lewo. Jesli ja wyprosuje to auto automatycznie jedzie lekko w prawo.
Co z tym mozna zrobic zeby moc jechac prosto z kierownica ustawiona poprawnie?
pozdr.
Bylem ostatnio na ustawianiu zbieznosci w mojej Mazdzie i ludzie z serwisu ustawili mi ja na takiej zasadzie ze jadac prosto mam lekko skrecona kierownice w lewo. Jesli ja wyprosuje to auto automatycznie jedzie lekko w prawo.
Co z tym mozna zrobic zeby moc jechac prosto z kierownica ustawiona poprawnie?
pozdr.
- Od: 24 wrz 2006, 16:15
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V '93r
prawde mowiac nie chce mi sie do nich jechac, bo ja jestem w bielan a na ustawianie pojechalem do raszyna.
Sproboje sam ja ustawic, ale prosze mi powiedziec jakiego klucza mam uzyc do odrecenia tej sruby? chodzi mi wielkosc...
Sproboje sam ja ustawic, ale prosze mi powiedziec jakiego klucza mam uzyc do odrecenia tej sruby? chodzi mi wielkosc...
- Od: 24 wrz 2006, 16:15
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V '93r
ja miałem to samo
cztery razy mi ustawiali i wkońcu dałem sobie spokuj (40 tyś km przejechane, opon nie bierze)
przestawienie kierownicy na wielofrezie nic Ci nie da, za duży skok tam jest, będziesz miał lekko skręconą w prawo.
Wazup napisał(a):jadac prosto mam lekko skrecona kierownice w lewo
cztery razy mi ustawiali i wkońcu dałem sobie spokuj (40 tyś km przejechane, opon nie bierze)
przestawienie kierownicy na wielofrezie nic Ci nie da, za duży skok tam jest, będziesz miał lekko skręconą w prawo.
- Od: 21 lut 2006, 14:44
- Posty: 78
- Skąd: gdzieś w zachodniopomorski
- Auto: 323BG 91r sedan 1.3i 16V
alf28 napisał(a): Twardziele a wystarczyło za drugim razem troszke pomyśleć.
cztery razy wcale nie znaczy że w tym samym zakładzie!!
w trzech próbowałem i za każdym razem efekt ten sam.
i się poddałem.
Wazup napisał(a):ale to denerwujace miec tak skrecona kierownice podczas jazdy na wprost...
po roku przestałem się przejmować

- Od: 21 lut 2006, 14:44
- Posty: 78
- Skąd: gdzieś w zachodniopomorski
- Auto: 323BG 91r sedan 1.3i 16V
Gawron napisał(a):po roku przestałem się przejmować łoł
zbyt nerwowy jestem zeby jezdzic z taka kierownica przez rok...
chociaz z drugiej strony do Mazdy wsiadam tylko w weekendy kiedy jade nia na wydzial... ale jednak niesmak estetyczny pozostaje.
- Od: 24 wrz 2006, 16:15
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V '93r
Centralna nekretka jest o numerze 21.prosze mi powiedziec jakiego klucza mam uzyc do odrecenia tej sruby? chodzi mi wielkosc...
Kilka ? Na wielowypuscie są spore naciecia , nie zawsze ten ząbek daje satysfakcję – a tak z innej beczki to powiem koledze aby zrobił geometrię tyłu ( jak ustawili przod a poprzeczka jest zle to na bank tył jest do ustawienia – przestawienie kierownicy to tylko oszukiwanie samego siebie ) Polecam dobrze mi znaną firmę nie daleko mojego serwisu ( w Jawczycach a firma ma nazwę OPONEX – od 7 lat tylko tam robimy geometrię )kajot_84 napisał(a):Przesunac o kilka zabków
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
zamiast przestawiać kierownicę na frezach można ustawić kierownicę poprzez regulacje na końcówkach drążka kierowniczego.z jednej strony wkręcić a z drugiej wykręcić (taką samą ilość obrotów), w ten sposób zbieżność pozostaje bez zmian. jeżeli nadal problem będzie występował można regulować przestawiając koło kierownicy o kolejne frezy + regulacja końcówkami kierowniczymi. praca wymaga trochę czasu i cierpliwości ale możan osiągnąć zamierzony efekt.
- Od: 20 lut 2006, 23:51
- Posty: 41
nierozważnym może się to zdarzyć
dlatego wymaga to trochę czasu.
ja na początku ustawiłbym przekładnie kierowniczą tak aby koło kierownicy obracało się w lewą i prawą stronę taką samą ilość obrotów. może okazać się, że po ustawieniu przekłądni, kierownicy jednak nie można wyregulować idealnie na wprost, wtedy ustawiłbym kieronicę kosztem niesymetryczności kątów skrętu (różnica nie będzie znacząco duża).
ja na początku ustawiłbym przekładnie kierowniczą tak aby koło kierownicy obracało się w lewą i prawą stronę taką samą ilość obrotów. może okazać się, że po ustawieniu przekłądni, kierownicy jednak nie można wyregulować idealnie na wprost, wtedy ustawiłbym kieronicę kosztem niesymetryczności kątów skrętu (różnica nie będzie znacząco duża).
- Od: 20 lut 2006, 23:51
- Posty: 41
Jak ja kiedys bylem na ustawieniu geometrii (Toyota Carina E) to od razu ustawili geometrie przodu i tylu a pod koniec mechanik powiedzial "to teraz prosze ustawic sobie kierownice tak jak pan chce zeby bylo na wprost", ustawilem idealnie i po wyjezdzie z warsztatu bylo idealnie.
W Twoim przypadku mysle ze najlepiej byloby zadzwonic do stacji gdzie to robili ze taka sprawa i na spokojnie podjechac na poprawke. Bez sensu grzebac po drazkach i odkrecac kiere samemu jak oni to poprawia w 15 min.
pozdrowienia
W Twoim przypadku mysle ze najlepiej byloby zadzwonic do stacji gdzie to robili ze taka sprawa i na spokojnie podjechac na poprawke. Bez sensu grzebac po drazkach i odkrecac kiere samemu jak oni to poprawia w 15 min.
pozdrowienia
WOZI
Gawron napisał(a):cztery razy wcale nie znaczy że w tym samym zakładzie!!
w trzech próbowałem i za każdym razem efekt ten sam.
i się poddałem.
wedlug mnie powinien byc jeden mechanik do samochodu taki ktory naprawde sie zna bo jak bedzie ich czterech albo nawet 2 to motanina sie robi eden drugiemu szmaci pozdrawiam.
.... Do something or die trying....
...::::''''MAZDA''''::::...
...::::''''MAZDA''''::::...
- Od: 7 gru 2006, 14:55
- Posty: 8
- Skąd: Chojnice
- Auto: Two Mazdas 1.6 i 1.8 16v
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości