zbieznosc i ustawienie kierownicy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Wazup » 8 gru 2006, 10:09

Czesc.
Bylem ostatnio na ustawianiu zbieznosci w mojej Mazdzie i ludzie z serwisu ustawili mi ja na takiej zasadzie ze jadac prosto mam lekko skrecona kierownice w lewo. Jesli ja wyprosuje to auto automatycznie jedzie lekko w prawo.
Co z tym mozna zrobic zeby moc jechac prosto z kierownica ustawiona poprawnie?

pozdr.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2006, 16:15
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F 1.6 16V '93r

Postprzez kajot_84 » 8 gru 2006, 10:17

Przesunac o kilka zabków :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2005, 13:47
Posty: 56
Skąd: Wroclaw
Auto: 626 GLX 2.0 L `92, MX-3 24V6

Postprzez Wazup » 8 gru 2006, 10:22

ale co i gdzie? bo ja takich rzeczach sie wogole niestety nie znam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2006, 16:15
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F 1.6 16V '93r

Postprzez Blade » 8 gru 2006, 10:24

Dokładnie.
Ustaw koła na wprost ( auto na równym podłożu ) odkręć kierownicę i przełóż.
U mnie pomogło ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez Wazup » 8 gru 2006, 10:27

ok, sproboje. dzieki
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2006, 16:15
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F 1.6 16V '93r

Postprzez ravo » 8 gru 2006, 10:28

ale jak Ci ustawiali to musze i kiere ustawic jedz do nich i neich to zrobia
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Wazup » 8 gru 2006, 14:48

prawde mowiac nie chce mi sie do nich jechac, bo ja jestem w bielan a na ustawianie pojechalem do raszyna.
Sproboje sam ja ustawic, ale prosze mi powiedziec jakiego klucza mam uzyc do odrecenia tej sruby? chodzi mi wielkosc... :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2006, 16:15
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F 1.6 16V '93r

Postprzez Gawron » 8 gru 2006, 15:35

ja miałem to samo
Wazup napisał(a):jadac prosto mam lekko skrecona kierownice w lewo

cztery razy mi ustawiali i wkońcu dałem sobie spokuj (40 tyś km przejechane, opon nie bierze)
przestawienie kierownicy na wielofrezie nic Ci nie da, za duży skok tam jest, będziesz miał lekko skręconą w prawo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2006, 14:44
Posty: 78
Skąd: gdzieś w zachodniopomorski
Auto: 323BG 91r sedan 1.3i 16V

Postprzez alf28 » 8 gru 2006, 16:54

Gawron napisał(a):cztery razy mi ustawiali
hahaha Twardziele <glupek2> a wystarczyło za drugim razem troszke pomyśleć.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Wazup » 8 gru 2006, 17:54

ale to denerwujace miec tak skrecona kierownice podczas jazdy na wprost...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2006, 16:15
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F 1.6 16V '93r

Postprzez Gawron » 8 gru 2006, 18:07

alf28 napisał(a): Twardziele a wystarczyło za drugim razem troszke pomyśleć.

cztery razy wcale nie znaczy że w tym samym zakładzie!!
w trzech próbowałem i za każdym razem efekt ten sam.
i się poddałem.

Wazup napisał(a):ale to denerwujace miec tak skrecona kierownice podczas jazdy na wprost...


po roku przestałem się przejmować <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2006, 14:44
Posty: 78
Skąd: gdzieś w zachodniopomorski
Auto: 323BG 91r sedan 1.3i 16V

Postprzez Wazup » 8 gru 2006, 19:45

Gawron napisał(a):po roku przestałem się przejmować łoł


zbyt nerwowy jestem zeby jezdzic z taka kierownica przez rok...
chociaz z drugiej strony do Mazdy wsiadam tylko w weekendy kiedy jade nia na wydzial... ale jednak niesmak estetyczny pozostaje.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2006, 16:15
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F 1.6 16V '93r

Postprzez Jaksa » 8 gru 2006, 22:41

prosze mi powiedziec jakiego klucza mam uzyc do odrecenia tej sruby? chodzi mi wielkosc...
Centralna nekretka jest o numerze 21.
kajot_84 napisał(a):Przesunac o kilka zabków
Kilka ? Na wielowypuscie są spore naciecia , nie zawsze ten ząbek daje satysfakcję – a tak z innej beczki to powiem koledze aby zrobił geometrię tyłu ( jak ustawili przod a poprzeczka jest zle to na bank tył jest do ustawienia – przestawienie kierownicy to tylko oszukiwanie samego siebie ) Polecam dobrze mi znaną firmę nie daleko mojego serwisu ( w Jawczycach a firma ma nazwę OPONEX – od 7 lat tylko tam robimy geometrię )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Kylu8 » 8 gru 2006, 22:45

zamiast przestawiać kierownicę na frezach można ustawić kierownicę poprzez regulacje na końcówkach drążka kierowniczego.z jednej strony wkręcić a z drugiej wykręcić (taką samą ilość obrotów), w ten sposób zbieżność pozostaje bez zmian. jeżeli nadal problem będzie występował można regulować przestawiając koło kierownicy o kolejne frezy + regulacja końcówkami kierowniczymi. praca wymaga trochę czasu i cierpliwości ale możan osiągnąć zamierzony efekt.
Avatar użytkownika
 
Od: 20 lut 2006, 23:51
Posty: 41

Postprzez TALREP » 8 gru 2006, 23:36

a czy przypadkiem po tych wszystkich operacjach nie okaze sie ze ograniczymy skret w jedna strone zwiekszajac tym samym w druga ?
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez Kylu8 » 9 gru 2006, 13:27

nierozważnym może się to zdarzyć :) dlatego wymaga to trochę czasu.
ja na początku ustawiłbym przekładnie kierowniczą tak aby koło kierownicy obracało się w lewą i prawą stronę taką samą ilość obrotów. może okazać się, że po ustawieniu przekłądni, kierownicy jednak nie można wyregulować idealnie na wprost, wtedy ustawiłbym kieronicę kosztem niesymetryczności kątów skrętu (różnica nie będzie znacząco duża).
Avatar użytkownika
 
Od: 20 lut 2006, 23:51
Posty: 41

Postprzez Wazup » 9 gru 2006, 16:59

hmm, juz moge wyeliminowac opcje przestawiania samej kierownicy, bo "skos kierownicy" jest zbyt maly i po przelozeniu o jeden zabek nastepuje skos w druga strone....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2006, 16:15
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F 1.6 16V '93r

Postprzez Piotr Wozniak » 9 gru 2006, 17:51

Jak ja kiedys bylem na ustawieniu geometrii (Toyota Carina E) to od razu ustawili geometrie przodu i tylu a pod koniec mechanik powiedzial "to teraz prosze ustawic sobie kierownice tak jak pan chce zeby bylo na wprost", ustawilem idealnie i po wyjezdzie z warsztatu bylo idealnie. :)
W Twoim przypadku mysle ze najlepiej byloby zadzwonic do stacji gdzie to robili ze taka sprawa i na spokojnie podjechac na poprawke. Bez sensu grzebac po drazkach i odkrecac kiere samemu jak oni to poprawia w 15 min.

pozdrowienia
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez ostry181 » 9 gru 2006, 23:24

Gawron napisał(a):cztery razy wcale nie znaczy że w tym samym zakładzie!!
w trzech próbowałem
i za każdym razem efekt ten sam.
i się poddałem.


wedlug mnie powinien byc jeden mechanik do samochodu taki ktory naprawde sie zna bo jak bedzie ich czterech albo nawet 2 to motanina sie robi eden drugiemu szmaci pozdrawiam.
.... Do something or die trying....
...::::''''MAZDA''''::::...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 gru 2006, 14:55
Posty: 8
Skąd: Chojnice
Auto: Two Mazdas 1.6 i 1.8 16v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323