Napęd 4WD w 323 i blokada dyfra (elektryczna )

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez zaber » 24 lis 2006, 22:34

witam nie wiecie czy da się zrobi elektryczna blokade dyfra w mazdzie 323 GT-R 4WD .Auto ma napęd na 4 koła , ponoc mozna jakos z zewnątrz zablokowac i bedzie dzialalo a chcial bym zeby mozna z kabiny wiem ze sa takie motywy w innych madziach
FORUM GTRPROJECT TEAM – GT-R ,GTX ,TURBO ,4WD ,GTTI ,GT i innych wydziwów http://www.gtrproject.pl

Teraz bawię się w AUDI – Audi 80 B4 CQ 4.2 V8 (AEC)
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lis 2006, 15:41
Posty: 15
Skąd: Warszawa-Wawer
Auto: Ford Galaxy 1.9TDi Ghia 110 KM
Audi 80 CQ 4.2 V8

Postprzez Orin » 25 lis 2006, 14:23

Po pierwsze: off topic: mażenie pisze się przez "rz" <lol>
Po drugie: jeśli chcesz elektryczną 100% szperę centralnego dyfra to potrzebujesz cały centralny dyfer z Mazdy 323 4wd 1,8 SOHC (czyli takiej jak np moja :P ), sterownik tegoż dyfra znajdujący się pod fotelem kierowcy i wiązkę wraz z przełącznikiem znajdującym się pod ręcznym hamulcem. Ew jeśli nie będzie kostki to doprowadzenie zasilania do sterownika.
Tylko po co? Teraz w GTR'ce masz wiskozę zarówno w centralnym dyfrze jak i w tylnym moście, więc jest to bardzo fajna sprawa. Jeśli zaś wsadzisz elektryczną szperę, to przy 270KM po pierwszej jeździe na asfalcie poleci Ci dupka ze skrzyni, bo generalnie ta szpera nadaje się tylko na szuter, a jeszcze lepiej na śnieg... Znam to w swojej Maździe – w zimie faktycznie frajda jest niezła, lecz na asfalcie auto przestaje skręcać :] Nawet w serwisówce pisze że włączać szperę można tylko w wyjątkowych sytuacjach i absolutnie nie wolno z niej korzystać w normalnych warunkach.
Pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez zaber » 25 lis 2006, 23:14

auto przygotowuje do rajdow w KJS dlatego sie pytam – jak nim latam po szutrach to czegoś mi brakuje ale nie wiem czego ostatnio jeździłem lancerem EVO VI i jakoś lepiej mi sie latało
FORUM GTRPROJECT TEAM – GT-R ,GTX ,TURBO ,4WD ,GTTI ,GT i innych wydziwów http://www.gtrproject.pl

Teraz bawię się w AUDI – Audi 80 B4 CQ 4.2 V8 (AEC)
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lis 2006, 15:41
Posty: 15
Skąd: Warszawa-Wawer
Auto: Ford Galaxy 1.9TDi Ghia 110 KM
Audi 80 CQ 4.2 V8

Postprzez Orin » 26 lis 2006, 13:50

zaber napisał(a):jak nim latam po szutrach to czegoś mi brakuje

No czyli wiesz dokładnie po co ci to :) Jeśli intersuje cie porada z pierwszej ręki dotycząca tego problemu to napisz do tomkarvf. On wkładał VCU z GTRa do zwykłej 4wd i ma najlepsze rozeznanie o spasowaniu tego wszystkiego do kupy. Ja służę jedynie angielskimi serwisówkami. Pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez tomekrvf » 26 lis 2006, 21:10

zaber, żeby założyc elektryczny siłownik do centralnej blokady trzeba rozebrac skrzynię i wymienic os przesuwki blokady centralnego dyfra i oczywiście puścic wiązkę do siłownika i resztę. Obudowa skrzyni jest identyczna jak w zwykłej 4WD bez turbo. I tyle.
zaber napisał(a):auto przygotowuje do rajdow w KJS dlatego sie pytam – jak nim latam po szutrach to czegoś mi brakuje ale nie wiem czego ostatnio jeździłem lancerem EVO VI i jakoś lepiej mi sie latało

He he...Po Evo to już bedzie tylko brakowało. GTR jest super autem ale do Evo trooochę mu brakuje. GTR ma VCU na centralnym i tylnym dyfrze a Evo ma torseny(nie mówię tu już o VII w której było już AYC/ACD).
Nie wiem czy jest sens robienie 350KM w GTR – masz taką samą obudowę skrzyni i łozyska w środku jak moje 4WD 103KM i może stac się kuku. Poza tym taka moc przy seryjnym zawieszeniu i hamulcach raczej będzie przeszkadzac. No ale wybór należy do Ciebie.
A blokada centralnego dyfra to zimą super sprawa ale niestety auto przestaje skręcac i należy zapomniec o ręcznym
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez zaber » 27 lis 2006, 08:58

kurcze ale jednak GTR ma inne zalety – musisz umieć go prowadzić bo lancer jest tak napikowany elektroniką ze sie sam prowadzi
FORUM GTRPROJECT TEAM – GT-R ,GTX ,TURBO ,4WD ,GTTI ,GT i innych wydziwów http://www.gtrproject.pl

Teraz bawię się w AUDI – Audi 80 B4 CQ 4.2 V8 (AEC)
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lis 2006, 15:41
Posty: 15
Skąd: Warszawa-Wawer
Auto: Ford Galaxy 1.9TDi Ghia 110 KM
Audi 80 CQ 4.2 V8

Postprzez tomekrvf » 27 lis 2006, 10:09

zaber napisał(a):bo lancer jest tak napikowany elektroniką ze sie sam prowadzi

Jeździłeś Evo VI które nie miało żadnej elektroniki :D . AYC pojawiło się w Evo VI Tommi Makinen Edition. Sekret Evo to nie elektronika.(zresztą nie ma tam czegoś takiego jak kontrola trakcji, stabilizacja toru jazdy i innych tego typu pierdół). Evo to świetnie zrobiony rajdowy samochód.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez zaber » 27 lis 2006, 13:08

oj to ty chyba nawet nie siedziales w evo bo evo jest napikowane cale elektronika
FORUM GTRPROJECT TEAM – GT-R ,GTX ,TURBO ,4WD ,GTTI ,GT i innych wydziwów http://www.gtrproject.pl

Teraz bawię się w AUDI – Audi 80 B4 CQ 4.2 V8 (AEC)
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lis 2006, 15:41
Posty: 15
Skąd: Warszawa-Wawer
Auto: Ford Galaxy 1.9TDi Ghia 110 KM
Audi 80 CQ 4.2 V8

Postprzez tomekrvf » 27 lis 2006, 13:20

zaber napisał(a):oj to ty chyba nawet nie siedziales w evo bo evo jest napikowane cale elektronika

Nie siedziałem w Evo.... :D A o którym Evo mówisz? VI, VII,VIII czy IX?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Riki » 27 lis 2006, 13:27

zaber napisał(a):oj to ty chyba nawet nie siedziales w evo


:P hehe...

Kazde Evo jest [tiiit] <list> :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez sołtys » 27 lis 2006, 13:49

zaber napisał(a):oj to ty chyba nawet nie siedziales w evo bo evo jest napikowane cale elektronika


zaber ty lepiej zapytaj tomekrvf na priv gdzie pracuje to ci wyjasni sytuacje. :]
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323