Stuki w przednim zawieszeniu
1, 2
Witam bardzo serdecznie wszystkich użytkwników Mazdaspeed , i od razu proszę o pomoc.
Jeżdzę Madzią 323 sedan z 92 roku 1.6 16 V, i od pewnego momentu dochodzą mnie dziwne stukie z przedniego zawieszenia które są wyczuwalne na podłodze pojazdujavascript:emoticon(':]')
krzywy. Sprawdziłem w stacji diagiagnostycznej poczególne elementy zawieszenia tj silenbloki, sworznie, amortyzatory (przyczepność rzędu 70%) koncówki stabilizatora, mocowanie stabilizatora – wszystko ok , a stuki jak były tak są. Co dziwne(przynajmniej dla mnie) stuki są odczuwalne i słyszalne prze bardzo małych predkościach przy jeździe po małych nierównościach , jakieś wieksze "dziury"Madzia pokonuje bez zadnego kłopotu ysz
Proszę o pomoc bo już rozkładam ręce – mechanicy też – twierdzą że wszystko jest jak najbardziej okjavascript:emoticon('<killer>')
killer
Jeżdzę Madzią 323 sedan z 92 roku 1.6 16 V, i od pewnego momentu dochodzą mnie dziwne stukie z przedniego zawieszenia które są wyczuwalne na podłodze pojazdujavascript:emoticon(':]')
krzywy. Sprawdziłem w stacji diagiagnostycznej poczególne elementy zawieszenia tj silenbloki, sworznie, amortyzatory (przyczepność rzędu 70%) koncówki stabilizatora, mocowanie stabilizatora – wszystko ok , a stuki jak były tak są. Co dziwne(przynajmniej dla mnie) stuki są odczuwalne i słyszalne prze bardzo małych predkościach przy jeździe po małych nierównościach , jakieś wieksze "dziury"Madzia pokonuje bez zadnego kłopotu ysz
Proszę o pomoc bo już rozkładam ręce – mechanicy też – twierdzą że wszystko jest jak najbardziej okjavascript:emoticon('<killer>')
killer
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
Hmm ja bym stawiał na łączniki stabilizatora sam niedawno to przerabiałem
niby wszystko ok jak sprawdzałem luzów nie było czuć dopiero po wyciągnięciu okazało się w jakim naprawde są stanie 
- Od: 21 lut 2005, 15:39
- Posty: 295
- Skąd: Głogów
- Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc
Dzieki bardzo za zainteresowanie.
Wyminenie, chodzi ci o te gumki po 4 na każdą stronę- prawda – i tak robie tylne zawieszenie to zrobie przy okazji to . Czy ma moze coś wspolnego z tymi stukami to że nie mam założonych pirścieni centrujących na felgach????
Pozdrawiam
Wyminenie, chodzi ci o te gumki po 4 na każdą stronę- prawda – i tak robie tylne zawieszenie to zrobie przy okazji to . Czy ma moze coś wspolnego z tymi stukami to że nie mam założonych pirścieni centrujących na felgach????
Pozdrawiam
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
amorki jak juz pisałem ok 70 % przyczepności , mocowanie też sprawdzałem – poduszki ok wymienie te łączniki i zobaczymy jak nie to poszukiwał będę dalej (oczywiście z waszą pomocą:))
Jeszcze jedna rzecz zmienimem po strzale gazu przepływomierz , niestety kupiłem nie taki jak trzeba (początki z Madzią) ale przełożylem płytkę ze starego i niby wszystko gra wchodzi na wysokie ale dopiero po 1 minucie pracy na jałowym , jest tam jeden czujnik może on padł?? Podobno "podaje" on do modułu informacje o temperaturze powietrza zasysanego – co wy na to??? z góry serdeczne dzieki
Jeszcze jedna rzecz zmienimem po strzale gazu przepływomierz , niestety kupiłem nie taki jak trzeba (początki z Madzią) ale przełożylem płytkę ze starego i niby wszystko gra wchodzi na wysokie ale dopiero po 1 minucie pracy na jałowym , jest tam jeden czujnik może on padł?? Podobno "podaje" on do modułu informacje o temperaturze powietrza zasysanego – co wy na to??? z góry serdeczne dzieki
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
Witam
Mam wlasnie ten sam problem i nie wiem czym to jest spowodowane i gdzie szukac zrodla stukow. Przytrafilo mi sie to przy nieduzej predkosci ok 60-70km/h na prostej drodze nagle zaczelo cos stukac (jest to odczuwalne w podlodze) niezaleznie od tego czy sie jedzie prosto czy w zakretach. Lozysko raczej wykluczam bo gdyby bylo padniete to bym slyszal "buczenie" w zakretach. Wydaje mi sie, ze jest to zwiazane z napedem, ale czy sa tam jakies przeguby albo lozyska, ktore mogly sie jakos rozsypac i sa teraz przyczyna tych stukow???
Pozdrawiam:)
Mam wlasnie ten sam problem i nie wiem czym to jest spowodowane i gdzie szukac zrodla stukow. Przytrafilo mi sie to przy nieduzej predkosci ok 60-70km/h na prostej drodze nagle zaczelo cos stukac (jest to odczuwalne w podlodze) niezaleznie od tego czy sie jedzie prosto czy w zakretach. Lozysko raczej wykluczam bo gdyby bylo padniete to bym slyszal "buczenie" w zakretach. Wydaje mi sie, ze jest to zwiazane z napedem, ale czy sa tam jakies przeguby albo lozyska, ktore mogly sie jakos rozsypac i sa teraz przyczyna tych stukow???
Pozdrawiam:)
- Od: 12 mar 2005, 21:30
- Posty: 81
- Skąd: Opole
- Auto: 323F BA 1,5i '94 16V 4/DOHC
Blastar ja mam rowniez do wymiany przegub zewnętrzny w swojej madzi i powiem ci jedno to nie jest związane z tymi stukami dochodzącymi z zawieszenia . Narazie wymienie łączniki stabilizatorów , w sumie to niewielki koszt a moze to pomoże . Pozdrawiam
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
Wiec jak wymienisz te laczniki stabilizatorow i pomoze to daj znac
no ale jak dalej bedzie stukac to pewnie wymienisz ten przegub i jestem ciekawy czy to pomoze, bo jesli nie to juz nie wiem gdzie tego szukac chyba nie w skrzyni biegow??
- Od: 12 mar 2005, 21:30
- Posty: 81
- Skąd: Opole
- Auto: 323F BA 1,5i '94 16V 4/DOHC
Blaster pewnie ze powiem czy pomogło ale te łączniki będe zmieniał dopiero w przyszłym tygodniu tzn gdzies ok 7 maja. Jak zmienie dam znać na forum pozdrawiam. MOze ktoś mi pomorze z tym czujnikiem w przepływce???
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
No i stalo sie . Madzia dzisiaj wrocila od mechanika nastapiła wymiana :
– uszczelki pod glowica
– przegubu,
– końcówek stabilizatora tył
– amortyzatory tył,
– końcówki stabilizatora przód
Blaster powiem ci jedno stuki w przodzie to wina na 99% mocowania stabilizatora z przodu, niestety tego nie wymienił mój mechanik ponieważ nigdzie nie można dostać tych gumek , wszedzie w sklepach szukałem ale niestety rozmiar drążka jest inny niż w sklepowych katalogach (chodzi o średnicę ok 19 mm). Natomiast po wymianie koncówek stabilizatora już zauważyłem poprawę ...stuki jeszcze gdzieś tam słychać ale są o wiele bardziej delikatne i już ich nie odczuwam na podłodze madzi.
Pozdrawiam i proponuje zając sie tym w swoim autku, efekt bedzie na 100%
(wymiana + cześci = 1200pln – trudno ale za to efekt jest widoczny po 500 metrach heheh)
– uszczelki pod glowica
– przegubu,
– końcówek stabilizatora tył
– amortyzatory tył,
– końcówki stabilizatora przód
Blaster powiem ci jedno stuki w przodzie to wina na 99% mocowania stabilizatora z przodu, niestety tego nie wymienił mój mechanik ponieważ nigdzie nie można dostać tych gumek , wszedzie w sklepach szukałem ale niestety rozmiar drążka jest inny niż w sklepowych katalogach (chodzi o średnicę ok 19 mm). Natomiast po wymianie koncówek stabilizatora już zauważyłem poprawę ...stuki jeszcze gdzieś tam słychać ale są o wiele bardziej delikatne i już ich nie odczuwam na podłodze madzi.
Pozdrawiam i proponuje zając sie tym w swoim autku, efekt bedzie na 100%
(wymiana + cześci = 1200pln – trudno ale za to efekt jest widoczny po 500 metrach heheh)
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
Ja ostanio zmienilem kola z zimowych na letnie 205 R15 i Ci powiem ze stukanie ustalo nie tak do konca bo jeszcze jest tak minimalnie ale przynajmniej juz nie odczuwam tego walenia w podwoziu i wydaje mi sie ze to jest jednak ten stabilizator bo na zimowkach kolo bylo mniejsze wiec przy jakis luzach bylo bardziej podatne na drgania. (mam nadzieje ze te stabilizatory nie sa za drogie:))
- Od: 12 mar 2005, 21:30
- Posty: 81
- Skąd: Opole
- Auto: 323F BA 1,5i '94 16V 4/DOHC
Witam!
Mam u siebie coś podobnego!!!
Dziś wymieniłem łączniki stabilizatora i jest jakby troszkę ciszej!
Ale wiem że mam luz na przegubie po prawej stronie!
I nie jest to takie pukanie jak to przegub puka na zakręcie ale takie metaliczne pukanie.
Radze Ci drogi kolego sprawdz luz poprzeczny na przegubie!Złap półoś i zobacz jaki ma luz, u mnie tak ok 2mm ale na dziurach przy wolniejszej prędkości to słychać jak półoś się przesuwa a jak jadę szybciej jest ok. Mój mechanik powiedział że wyrobił się koszyk w przegubie i nie jest to nic groźnego tylko to że od czasu do czasu puknie a nie będe wymieniał narazie całego przegubu skoro nie słychać go na zakrętach a jest to niemały wydatek bo ok 190zł.
Pozdrawiam
Mam u siebie coś podobnego!!!
Dziś wymieniłem łączniki stabilizatora i jest jakby troszkę ciszej!
Ale wiem że mam luz na przegubie po prawej stronie!
I nie jest to takie pukanie jak to przegub puka na zakręcie ale takie metaliczne pukanie.
Radze Ci drogi kolego sprawdz luz poprzeczny na przegubie!Złap półoś i zobacz jaki ma luz, u mnie tak ok 2mm ale na dziurach przy wolniejszej prędkości to słychać jak półoś się przesuwa a jak jadę szybciej jest ok. Mój mechanik powiedział że wyrobił się koszyk w przegubie i nie jest to nic groźnego tylko to że od czasu do czasu puknie a nie będe wymieniał narazie całego przegubu skoro nie słychać go na zakrętach a jest to niemały wydatek bo ok 190zł.
Pozdrawiam
Sł@w
- Od: 27 maja 2006, 23:29
- Posty: 16
- Skąd: Strzygi
- Auto: Mazda 323 1,3 16V 3dzwi
BartekB napisał(a):wszedzie w sklepach szukałem ale niestety rozmiar drążka jest inny niż w sklepowych katalogach (chodzi o średnicę ok 19 mm)
To zadzwoń do ASO mazdy i zapytaj o częśc o numerze B459-34-156A Kosztuje kilkanaście złotych a masz oryginał który wytrzyma kilka ładnych lat
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Witam. U mnie to samo :/ Stukanie bardzo słyszalne przy wolnej jeździe po dziurach, takie jakby coś luźnego latało i waliło pod samochodem. Dodatkowo gdy przyhamuje, mocno skręcę w prawo i puszczę hamulec to słychać pojedyncze uderzenie. Czyli to samo co u was. W najbliższym czasie pojadę do mechanika i wtedy dam znać czy udało się to naprawić
Pozdro.
- Od: 8 wrz 2006, 16:18
- Posty: 5
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: 323 (BA) Sedan 1.5i 16V '97
Ja też mam takie stuki jak Ty Prezes!Nie jest to zbyt uciążliwe więc na razie się tym nie przejmuję ale myślę poważnie o tyle! Coś ,i stuka na nierównościach z przawego tyłu(taki " gumowy" dźwięk)prawy łącznik stabilizatora wymieniłem, więc nie wiem co to jest??? 

"Zacznij od rzeczy małych, jeżeli chcesz być wielki"
Była: 323f BG + LPG II gen, 323p BA + LPG SGI
Jest: VW Passat 1,9 TDI 130KM
Będzie: M6 Diesel 2005
?????
Była: 323f BG + LPG II gen, 323p BA + LPG SGI
Jest: VW Passat 1,9 TDI 130KM
Będzie: M6 Diesel 2005
- Od: 1 sie 2006, 22:06
- Posty: 41
- Skąd: Gliwice
- Auto: VW Passat 1,9 TDI 130KM
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość