Korozja rury wlewu paliwa.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez pawcio1017 » 28 wrz 2011, 20:59

Czekamy na fotki koniecznie :)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Wrazle » 29 wrz 2011, 15:38

to zacznę już dziś :) jutro pokaże jak to połączyłem i jak to wygląda :D

1. Tak wygląda nowa rura :) 300zł ebay PFF :> pogieło ich :>

Obrazek

2.3x zardzewiałe rureczki odpowietrzania :)
zamieniamy na nowe ;>
Obrazek

Obrazek
Obrazek

moja rura i miejsce gdzie powinna być montowana + odpowietrzniki
Obrazek
Obrazek
tu są 3 miejsca do podłączenia nowych rureczek . niestety 3 nie widać ale na pewno znajdziecie :>
Obrazek



rura :>

Obrazek

mam ją zamontowaną i zatkaną korkiem który na stacji kupicie :>

pewnie pytacie co z dziurami ;P odrazu odpowiadam zrobione :) zaspawałem dodałem wzmocnienia podłużnic (takie proste) i wyglada to tak :P
Obrazek

Obrazek
cz2 jutro jak bd miał czas ;C wiadomo sobota
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2011, 19:26
Posty: 6
Auto: MAzda 323F 93.

Postprzez migas89 » 5 sty 2012, 18:16

Czy te rutki do odpowietrzników odgrywają jakaś większą rolę? U mnie wszystko przegniło te 3 cienkie i ta grubsza(wcale ich nie ma) i teraz ta wlewowa jest jak sito nawet zatankować nie mogę :( jest może jakiś zamiennik od (np. turbo) one chyba mają taką średnice czy lepiej wstawić oryginał ze szrotu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 16:21
Posty: 42
Skąd: Górowo Iławeckie
Auto: Mazda 323F 1.6 16V

Postprzez pawcio1017 » 5 sty 2012, 19:22

migas89 napisał(a):Czy te rutki do odpowietrzników odgrywają jakaś większą rolę? U mnie wszystko przegniło te 3 cienkie i ta grubsza(wcale ich nie ma) i teraz ta wlewowa jest jak sito nawet zatankować nie mogę :( jest może jakiś zamiennik od (np. turbo) one chyba mają taką średnice czy lepiej wstawić oryginał ze szrotu?


Wątpie że na szrocie znajdziesz jakąś w stanie nadającym sie do ponownego montażu... <oczy>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez mchabeusz » 7 sty 2012, 16:21

szukajcie a znajdziecie ja znalazłem na szrocie prawie nówka ktos niedawno wymienil a mial dzwona i autko poszlo na cmentarz <glupek2>

Bardzo przydatny material w regeneracji rury wlewu
Idziemy po zwycięstwo i chwalę plus
Nieśmiertelność mistrzów z motywacją większą niż trzystu.

Sprzedam czesci Mazda 323F BG GT
Obrazek
By mchabeusz at 2011-12-04
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2011, 12:15
Posty: 122
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323f BG

Postprzez migas89 » 17 sty 2012, 20:51

Takie pytanko Czy te rurki odpowietrzające odgrywają dużą rolę? czy można je pominąć i zrobić tylko tą jedną grubą do wlewu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 16:21
Posty: 42
Skąd: Górowo Iławeckie
Auto: Mazda 323F 1.6 16V

Postprzez migas89 » 21 sty 2012, 22:26

Witam
U mnie było (jeszcze jest) tak samo rurki przegniły już dawno jak konserwowałem samochód odkręciłem tą plastikową osłonę a tam wypadło kupa piachu i jakiś elementów metalowych co się okazało to były trzy rurki odpowietrzające i ta średnia od nadmiaru paliwa. Główna od wlewu była cała ale z czasem "rudy" pochłoną i ją. Teraz cały szlam z drogi leciał prosto do baku zamuliło całego smoka i mazda nie chciała odpalić. Wymontowałem bak rury od wlewu drugie kupiłem na cmentarzysku (akurat w miarę zdrowa Mazda tam trafiła) Po skompletowaniu wszystkiego postaram się wrzucić fotorelację z tego zabiegu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 16:21
Posty: 42
Skąd: Górowo Iławeckie
Auto: Mazda 323F 1.6 16V

Postprzez bogdanpwik » 2 lut 2012, 11:00

witam, przerabiałem ostatnio wymianę sk zbiornika paliwa – wymieniłem 3 rurki cienkie zamiana na gumowe i zebrałem je do kupy pod plastik gruba rura była ok. nic nie śmierdzi.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 gru 2011, 17:37
Posty: 4

Postprzez cr4nk » 11 lut 2012, 23:32

Witam wszystkich.
Pytanko takie mam, czy aby ta rurę wymienić, trzeba ja spawać? Czy tam jest przykręcona na śrubki?

Mi się trafiło tak, że podczas tankowania właśnie lało się z tej rury, patrząc od dołu, chyba gdzieś przy samym wlewie jest dziura. ;>
Pytam o to spawanie, bo tak ogarnołem, że padaka trochę tak spawać przy tym wlewie ;O

Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam wszystkich z fartem. Elo.
<spoko>
Początkujący
 
Od: 7 lis 2011, 21:21
Posty: 5
Skąd: Lbn.
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V '91r

Postprzez migas89 » 7 mar 2012, 21:02

Spawać możesz jeśłi będziesz miał jeszcze do czego jeśli to nie wielka dziurka i nie chcesz wyciągać rury możesz spróbować zakleić kitem do zbiorników
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 16:21
Posty: 42
Skąd: Górowo Iławeckie
Auto: Mazda 323F 1.6 16V

Postprzez perversja » 24 lip 2015, 20:50

Mam ten sam problem – wszystko przy demontażu się w rękach kruszyło. Nowy bak już jest, nowa rura od wlewu paliwa, tylko z owymi odpowietrznikami problem. Czy mogłabym prosić, sporo po czasie, ale sytuacja jak widać się powtarza u wielu, o ponowne wstawienie zdjęć jak samemu sobie wykombinować domowe rurki – odpowietrzniki? Ktoś może robił sobie jakoś niedawno i ma wypróbowany sposób na to? Sama już nie wiem z której strony mam się za to wziąć żeby było dobrze i nie śmierdziało w całym aucie...
Avatar użytkownika
 
Od: 18 cze 2015, 22:18
Posty: 35 (0/2)
Skąd: Dłużyna
Auto: Mazda 323 BG 1,3 1990r.

Postprzez cobiiv » 11 paź 2015, 12:19

Ja robiłem rurę w Madzi.

Przegnita była rura skraplająca.

Zakupiłem używkę za grosze mając nadzieje ze będzie dobrze – nie było.

Trafienie ładnej rury wlewu to jak wygrana w totka.

Także:
– czyscimy
– dałem do blacharza, któremu się chciało :) zwykłą rurę zaspawał od góry, od dołu zaspawał denkiem i wkręcił 3 złączki miedziane do gazu
– później uszczelniłem spawy masą do łatania zbiorników
-na to epoksyd(duuużo epoksydu) dla zabezpieczenia-
malowanie farbą antykorozyjną i zabezpieczenie antykorozyjne do podwozi
-zakupiony wężyk gumowy przystosowany do paliwa + opaski zaciskowe + zlączki plastikowe (umożliwiajce łączenie dwóch przewodów gumowych)
– montaż u mechanika za grosze

cała operacja około 80 zł.
zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 16:54
Posty: 142
Skąd: Poznań/ Luboń
Auto: Mazda 323F BG, 1,6 16V, 1995
szmaragdowa :D

viewtopic.php?f=312&t=121896

Postprzez sebek-71 » 17 kwi 2019, 10:20

Od dłuższego już czasu śmierdziało mi paliwem w okolicach wlewu i tylnego nadkola, a ostatnio kiedy zrobiło się cieplej czuć było paliwo w kabinie :|
Smród był nie do zniesienia...niezależnie od ilości zatankowanego paliwa.Postanowiłem sprawdzić stan rury wlewu i odpowietrzników baku.
Widok był straszny...wszystko zgnite :|
Jako że kiedyś zapobiegawczo zakupiłem takowy wlew używany ale w idealnym stanie... po 3 godz. spędzonych w kanale mogę cieszyć się zapachem choinki w aucie <jupi>
Załączniki
20190416_162902.jpg
20190416_162926.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 16:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323