Przednie kolo bardzo sie grzeje

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Negoiu » 23 maja 2006, 20:45

nemi napisał(a):Moim zdaniem problem należy znaleźć, bo szkoda tarcz i klocków.


święte słowa, a jak pisałem przedtem są prawie nowe i w idealnym stanie. Najgorsze, że jak je rozwalę to mój typ samochodu jest taki, że trzeba wymieniać od razu łożyska, a te są droższe niż komplet tarcz i klocków i jeszcze coś do tego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2006, 11:23
Posty: 149
Skąd: Poznań
Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG

Postprzez jacobs » 23 maja 2006, 20:46

Jeżeli jest wszystko ok to felga nie może być gorąca, może być lekko ciepła. Siwy, albo za mocno hamujesz, albo zabierz sie za przegląd autka :P
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Negoiu » 23 maja 2006, 20:47

ponawiam kluczowe pytanie: dlaczego jednocześnie 4 koła? Tak od razu? coś nie tak z płynem?nie takie odpowietrzenie? Przelanie płynu? MI nic mądrego nie przychodzi do głowy. Zdaję się na Was.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2006, 11:23
Posty: 149
Skąd: Poznań
Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG

Postprzez nemi » 23 maja 2006, 20:49

Negoiu napisał(a):święte słowa, a jak pisałem przedtem są prawie nowe i w idealnym stanie

Mi zjechało do blachy klocki w jednym kole i musiałem założyć nówki (okazja do wymiany na porządne chociaz była). Przyjrzyj się dokładnie zaciskom, bo może pod wpływem temperatury przestają pracować jak należy? Bo jeśli chodzi o ten płyn, to szczerze wątpię...
Negoiu napisał(a):dlaczego jednocześnie 4 koła?

A może trzeba jakoś sprawdzić pompę? To się chyba bardzo rzadko psuje, ale może akurat tak niefartownie trafiłeś...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Negoiu » 23 maja 2006, 20:55

nemi napisał(a):ale może akurat tak niefartownie trafiłeś...


lepiej nie. :|
nemi napisał(a):Przyjrzyj się dokładnie zaciskom,


w czasie pracy zacisku nie sprawdzę. Ale wczoraj miałem to rozłożone i nawet nie było się do czego przyczepić, a bardzo się starałem. No i ciągle to pytanie o tylne hamulce. Przecież tam są bębny! Co jest grane. Sprawdziłem dziś u kolegi który właśnie przejechał 50km i tylne są prawie zimne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2006, 11:23
Posty: 149
Skąd: Poznań
Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG

Postprzez Negoiu » 23 maja 2006, 21:03

jadę zobaczymy co tym razem będzie. Czekam na wskazówki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2006, 11:23
Posty: 149
Skąd: Poznań
Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG

Postprzez siwy_dymek » 23 maja 2006, 21:06

Jak trzymaja szczeki albo zaciski, to poprostu samochod na plaskim terenie daje sie na luz i powoli przepycha! Jak cos trzyma, to napewno choc jedno kolo zapiszczy! Przerabialem nieodbicie cylinderka w tylnym kole astry polaczone z zapowietrzeniem calego ukladu przy 120km/h -->zero hamownia!!!! Dojechalem do najblizszego serwisu (akurat bylo aso seata) i tak gosciu zdiagnozowal ze z tylu trzyma cylinderek! Moze sprobuj taki test zrobic, to mozna nawet w nocy zrobic...slepy by zrobil :P
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez jacobs » 23 maja 2006, 22:19

siwy_dymek napisał(a):Jak trzymaja szczeki albo zaciski, to poprostu samochod na plaskim terenie daje sie na luz i powoli przepycha! Jak cos trzyma, to napewno choc jedno kolo zapiszczy!

tego nie byłbym taki pewien ...
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez siwy_dymek » 23 maja 2006, 23:27

jacobs242 napisał(a):siwy_dymek napisał:
Jak trzymaja szczeki albo zaciski, to poprostu samochod na plaskim terenie daje sie na luz i powoli przepycha! Jak cos trzyma, to napewno choc jedno kolo zapiszczy!

tego nie byłbym taki pewien ...


warto chociaz sprobowac! A jak nie to testing hardcore!! Sciagnac kola z przodu, rozchylic klocki, zalozyc kola spowrotem wybrac sie na dwupasmowe, pobujac sie troche 100km/h bez hamowania, w bezpiecznych odleglosciach od innych, w razie czego na recznym przyhamowac...dokulac sie spowrotem, albo gdzies na jakis parking i wtedy sprawdzic czy sie kola z przodu zgrzaly! Test troche trudny do wykonania w polskich realiach, tak jak pisalem, hardcore, ale odpowiedz by napewno byla!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Negoiu » 24 maja 2006, 10:53

No to to teraz opisuję co było dalej.
Jak już pisałem odciągnąłem wczoraj ok. 30ml płynu hamulcowego , nieco poniżej poziomu max. Odpaliłem samochód parę razy na hamulec i z powrotem pod maskę. A tam? Znowu płyny ponad max! <jelen>
No to dalej strzykawka kolejne 15 ml. itd. Odciągnąłem w sumie ok.50-55ml płuny hamulcowego zanim stan płynu nie ustabilizował się na ok. 8mm poniżej poziomu max.

Z duszą na ramieniu i nadziejami wsiadłem do maździnki i przejechałem 20km bez żadnego hamowania. Wszystkie felgi zimne jak się patrzy. <jupi> chociaż tyle. Kolejne 20 km pokonałem na rozpędzaniu do 130-140 i ostrym hamowaniu (dobrze, że mam w drodze do pracy mało uczęszczaną dwupasmówkę). Po tym dystansie kolejna inspekcja kół. I szok! wszystko ok <jupi> . Felgi z przodu ciepłe, bliżej piasty prawie gorące, a z tyłu chłodniutkie jak się patrzy, przy piaście lekko ciepłe.

Dziś rano odcinek 60 km normalnej jazdy i znowu ok. Działa .

Teraz pozostaje pytanie, czy za wysoki poziom płynu hamulcowego ( nadmiar o ponad 10% w stosunku całej pojemności układu) mógł mieć wpływ na blokowanie się hamulców? Przecież w zbiorniczku powinien być jakiś odpowietrznik (zakładam,że jest i działa), który wyrzuciłby nadmiar płynu. Czy może się mylę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2006, 11:23
Posty: 149
Skąd: Poznań
Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG

Postprzez Grzyby » 24 maja 2006, 11:58

Negoiu napisał(a):Przecież w zbiorniczku powinien być jakiś odpowietrznik (zakładam,że jest i działa), który wyrzuciłby nadmiar płynu. Czy może się mylę?

powinien się normalnie przelać (taka mała dziurka).

To o czy piszesz (problemy) miałem przy poprzednim samochodzie. Hamulce się grzały, czasami "ich przybywało", felgi i piasty grzały się tak że smród spalenizny się ciągnął za mną.
Uszkodzona był pompa hamulcowa.

Ciekawe, że po odessaniu płynu jest ok. Czyli było go za dużo. Tylko jak wlać za dużo płynu <glupek2>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Negoiu » 24 maja 2006, 12:55

Grzyby napisał(a):powinien się normalnie przelać (taka mała dziurka).


No właśnie powinien się przelać. A gdzie owa dziureczka? w pierwszym rzucie niczego nie zauważyłem. A płynu było tyle, że jak za pierwszym razem odkręciłem pokrywkę to troszeczkę już się ulało.
Nie pytaj jak mechanik to zrobił, bo ja w tym czasie siedziałem w środku samochodu na wysokości od 0.5 do 2 metrów i pomagałem mu odpowietrzać. Moja wina, że od razu nie zauważyłem, ale do głowy by mi nie wpadło, a tym bardziej, że będzie miało takie efekty końcowe!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2006, 11:23
Posty: 149
Skąd: Poznań
Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG

Postprzez siwy_dymek » 24 maja 2006, 13:58

hmm...jakby to powiedzial zulugula: "Polska to bardzo ziwna kraj" hahaha
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Grzyby » 24 maja 2006, 16:18

Negoiu napisał(a):Nie pytaj jak mechanik to zrobił

No ale jak to jest fizycznie możliwe?
Skoro
Negoiu napisał(a):płynu było tyle, że jak za pierwszym razem odkręciłem pokrywkę to troszeczkę już się ulało

Wtłoczył pod ciśnieniem ??

Nie potrafię pojąć <glupek2>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323