Wahacze tylne – wymiana
Strona 1 z 1
Czy ktoś wymieniał tylne wahacze w 323 BG? Interesuje mnie czy sa one identyczne w sedanie i hatchabcku? Mam sedana i musze wymienić, bo jeden skorodował, ale wymienię parę, bo pewnie drugi tez pojdzie. Czy przy takiej wymienie jeszcze potrzebne są jakieś nowe elementy?
- Od: 3 cze 2010, 14:50
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.7
co do tylnych wahaczy poprzecznych to sporym problemem może okazać się wybicie śrub, którymi mocowane są one do telniej belki. Ja u siebie przekładałem prawą stronę z używanej belki, którą już miałem i nie udało mi się uratować żadnej ze śrób. Po dokładnym kilkukrotnym wypsikaniu środkiem penetrującym próbowałem wybijać punktakiem, później młotkiem po nakręceniu nakrętki, na wszystkie możliwe sposoby starając się powoli rozruszać, a śruby i tak później się do niczego nie nadawały i musiałem kupić nowe. To tyle jeśli chodzi o ewentualne dodatkowe zakupy 
co do wahaczy wzdłużnych to było to juz poruszane kilkukrotnie na forum – kłopot jest ze śrubami mocującymi je do podłużnic, lubią się "przekręcić" w blaszanym gnieździe i później jedynym ratunkiem okazuje się szlifierka
Patryk240 – z przodem nie pomogę bo u siebie nie miałem przyjemności
co do wahaczy wzdłużnych to było to juz poruszane kilkukrotnie na forum – kłopot jest ze śrubami mocującymi je do podłużnic, lubią się "przekręcić" w blaszanym gnieździe i później jedynym ratunkiem okazuje się szlifierka
Patryk240 – z przodem nie pomogę bo u siebie nie miałem przyjemności
- Od: 29 lis 2005, 16:30
- Posty: 581
- Skąd: Łomianki
- Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r
patryk240 napisał(a):Ja się podłącze do tematu bo mam do wymiany tuleje wahaczy przednich i mam takie pytanie czy koniecznie potrzebna jest prasa czy ktoś z was robił to inaczej jakośProszę o patenty
Zależy które tuleje:P
Musi palić.... GogoMech
- Od: 13 kwi 2008, 20:59
- Posty: 264
- Skąd: Giżycko
- Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI
gogo napisał(a):patryk240 napisał(a):Ja się podłącze do tematu bo mam do wymiany tuleje wahaczy przednich i mam takie pytanie czy koniecznie potrzebna jest prasa czy ktoś z was robił to inaczej jakośProszę o patenty
Zależy które tuleje:P
No pisałem przednich wahaczy na każdym wahaczu masz po 2 tuleje łącznie 4 na dwóch i chyba jak się wymienia tuleje to nie pojedynczo więc chodzi mi o tuleje na przednich wahaczach
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
Nie wiedziałem że chcesz wymienić wszystkie czyli dwie na wahacz, dlatego pytałem
Tylne tuleje przedniego wahacza kiedyś wymieniałem, da radę bez prasy. Przednich nigdy nie ruszałem.
Musi palić.... GogoMech
- Od: 13 kwi 2008, 20:59
- Posty: 264
- Skąd: Giżycko
- Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI
masz w domu hydrauliczny lewarek? o taki jak ten --->
http://allegro.pl/podnosnik-hydrauliczn ... 64139.html trochę pomysłowości, punkt podparcia i poradzisz sobie bez specjalistycznej prasy.

- Od: 29 lis 2005, 16:30
- Posty: 581
- Skąd: Łomianki
- Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r
TALREP napisał(a):masz w domu hydrauliczny lewarek? o taki jak ten --->http://allegro.pl/podnosnik-hydrauliczn ... 64139.html trochę pomysłowości, punkt podparcia i poradzisz sobie bez specjalistycznej prasy.
Nie mam ale wujek 12km odemnie ma
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
TALREP napisał(a):co do tylnych wahaczy poprzecznych to sporym problemem może okazać się wybicie śrub, którymi mocowane są one do telniej belki. Ja u siebie przekładałem prawą stronę z używanej belki, którą już miałem i nie udało mi się uratować żadnej ze śrób. Po dokładnym kilkukrotnym wypsikaniu środkiem penetrującym próbowałem wybijać punktakiem, później młotkiem po nakręceniu nakrętki, na wszystkie możliwe sposoby starając się powoli rozruszać, a śruby i tak później się do niczego nie nadawały i musiałem kupić nowe. To tyle jeśli chodzi o ewentualne dodatkowe zakupy
co do wahaczy wzdłużnych to było to juz poruszane kilkukrotnie na forum – kłopot jest ze śrubami mocującymi je do podłużnic, lubią się "przekręcić" w blaszanym gnieździe i później jedynym ratunkiem okazuje się szlifierka
Patryk240 – z przodem nie pomogę bo u siebie nie miałem przyjemności
no i jak wkońcu pozbyłeś się tych śrub
skoro [jakie?] sruby nie chcą się wykręcić to gdzie je nabyłeś? tylko oryginalne czy może są jakieś zamienniki? jakie są tego ceny?
- Od: 8 lut 2013, 23:18
- Posty: 17
- Auto: 323F 2.0DiTD 2003
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość