Świecąca stale kontrolka hamulców
Strona 1 z 1
Ma ktoś pomysł jaka, poza brakiem (zbyt małą ilością) płynu hamulcowego i zaciągniętym hamulcem ręcznym może być przyczyna, że świeci się czerwona kontrolka od hamulców, ta z wykrzyknikiem. Od jakiegoś czasu, najpierw zapalała mi się bez powodu, a teraz od dwóch dni świeci stale. Płyn hamulcowy mam, hamulce działają, reczny też nie jest zaciągnięty, co może być, bo nie wiem czy się zacząć bać, poza tym wpienia mnie
- Od: 3 lut 2005, 08:56
- Posty: 30
- Skąd: Nowa Ruda
- Auto: 323F '90 1.6 16V
hehe masz ale ile, ten czujnik od plynu bardzo czuly jest, najpier swieci i przestawal bo ruszales/przeyspieszales i pojawiala sie a teraz jeszcze miej i tak sie dzieje, ja tak mam , dolewam plynu do maks i jest ok. ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
- Od: 23 lis 2004, 13:14
- Posty: 900
- Skąd: Szczecin\Gorzów
- Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup
Odłącz przewód od czujnika poziomu płynu i sprawdz czy kontrolka bedzie gasła i czy się nie włąncza podczas jazdy jak nie to masz winowajce.
u mnie też tak jest płyn musi by na max by nic nie świeciło.
shady napisał(a):ja tak mam , dolewam plynu do maks i jest ok. krzywy
u mnie też tak jest płyn musi by na max by nic nie świeciło.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
F-ki BG nie mam – ale czy to nie przypadkiem kończące się klocki...
LUP
LUP
323/BG/hb/1.3i/16V/91r oraz 323C/BA/1.5i/16V/94r /Samochody są jak ludzie – niezależnie od marki, dobre i złe a problem polega na tym żeby się w porę zorientować kto jaki jest...
- Od: 31 paź 2004, 11:50
- Posty: 140
- Skąd: Kraków
- Auto: 323
<ok2>LUP napisał(a):czy to nie przypadkiem kończące się klocki...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
LUP napisał(a):F-ki BG nie mam – ale czy to nie przypadkiem kończące się klocki...
napewno tak tylko na tych kończoncych można jeszcze zrobić10-20 tyś km

W 626 jest to samo, ale klocki są założone razem z takimi blaszkami które lekko wystają w momencie gdy na klocku zostaje koło 2mm to zaczynają one brzęczeć podczas hamowania, to sygnał do wymiany klocków.
U mnie kontrolka paliła się przy hamowaniu zerkąłem na klocki i zostało jeszcze tak 3-4mm wiec dolałem i jeżdze zrobiłem na nich 9000km i nadal blaszki jeszcze nie ocierają

Pisze to po to aby nie wywalać kasy na daremno trzeba sie przygotowywać na wymianę i kontrolować jak tam klocki ale bez paniki.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
sołtys napisał(a):LUP napisał(a):F-ki BG nie mam – ale czy to nie przypadkiem kończące się klocki...
napewno tak tylko na tych kończoncych można jeszcze zrobić10-20 tyś km![]()
W 626 jest to samo, ale klocki są założone razem z takimi blaszkami które lekko wystają w momencie gdy na klocku zostaje koło 2mm to zaczynają one brzęczeć podczas hamowania, to sygnał do wymiany klocków.
U mnie kontrolka paliła się przy hamowaniu zerkąłem na klocki i zostało jeszcze tak 3-4mm wiec dolałem i jeżdze zrobiłem na nich 9000km i nadal blaszki jeszcze nie ocierają .
Pisze to po to aby nie wywalać kasy na daremno trzeba sie przygotowywać na wymianę i kontrolować jak tam klocki ale bez paniki.
niom a pewnie by napisal ze tra mu chamulce,zredszta chyba by sie domyslil ze to tarcze,
"Pisze to po to aby nie wywalać kasy na daremno trzeba sie przygotowywać na wymianę i kontrolować jak tam klocki ale bez paniki"
niom czyli to co mowilismy sprawdz najpierw plyn czy jest pelno(lub plywak bo rzadko ale jednak moze sie zawiesic)
pozdrawiam
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
- Od: 23 lis 2004, 13:14
- Posty: 900
- Skąd: Szczecin\Gorzów
- Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup
Umnie jeszcze nigdy przy kończących sie klockach nie zapalała się kontrolka od ręcznego, dlatego ja bym stawiał albo na pływak w zbiorniczku bo u mnie raz tak było, że sie zablokował w połowie lub padł włącznik przy ręcznym
Pozdo.
Pozdo.
- Od: 17 lut 2004, 13:07
- Posty: 247
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda MX6 2,5l 1992r.
Witam
Miałam kiedyś podobny problem z palącąsię na stałe kontrolką chamulca ręcznego, kiedy miałem "cygaro", podczas instalacji alarmu uszkodziłem osłonę przewodu który biegnie do czujnika przy dzwigni ręcznego (przewód dotykał do masy) wystarczyło znaleźć zwarcie i zaizolować przewód.
Zajrzałem do instrukcji mazdy 323F i tam jest napisane że kontrolka z wykrzyknikiem ostrzega TYLKO o zaciągniętym chamulcu ręcznym, a o ilości płynu chamulcowego i grubości klocków ostrzega kontrolka po prawej stronie tablicy pod kontrolką chamulca ręcznego (z wykrzyknikiem) zapoala się po włączeniu zapłonu i gaśnie po uruchomieniu silnika jeśli chamulce działają normalnie. Dlaczego ta kontrolka ma wygłąd kontrolki świateł nie mam pojęcia???
Pozdrawiam
Miałam kiedyś podobny problem z palącąsię na stałe kontrolką chamulca ręcznego, kiedy miałem "cygaro", podczas instalacji alarmu uszkodziłem osłonę przewodu który biegnie do czujnika przy dzwigni ręcznego (przewód dotykał do masy) wystarczyło znaleźć zwarcie i zaizolować przewód.
Zajrzałem do instrukcji mazdy 323F i tam jest napisane że kontrolka z wykrzyknikiem ostrzega TYLKO o zaciągniętym chamulcu ręcznym, a o ilości płynu chamulcowego i grubości klocków ostrzega kontrolka po prawej stronie tablicy pod kontrolką chamulca ręcznego (z wykrzyknikiem) zapoala się po włączeniu zapłonu i gaśnie po uruchomieniu silnika jeśli chamulce działają normalnie. Dlaczego ta kontrolka ma wygłąd kontrolki świateł nie mam pojęcia???
Pozdrawiam
-
Gość
jak się świeci to prawdopodobnie tarcze też do wymiany, ja u siebie musiałem wymieniac klocki, oraz tarcze

- Od: 6 cze 2005, 23:00
- Posty: 57
- Skąd: Piastów
- Auto: jeździ bokiem
sołtys napisał(a):napewno tak tylko na tych kończoncych można jeszcze zrobić10-20 tyś km![]()
W 626 jest to samo, ale klocki są założone razem z takimi blaszkami które lekko wystają w momencie gdy na klocku zostaje koło 2mm to zaczynają one brzęczeć podczas hamowania, to sygnał do wymiany klocków.
U mnie kontrolka paliła się przy hamowaniu zerkąłem na klocki i zostało jeszcze tak 3-4mm wiec dolałem i jeżdze zrobiłem na nich 9000km i nadal blaszki jeszcze nie ocierają.
Pisze to po to aby nie wywalać kasy na daremno trzeba sie przygotowywać na wymianę i kontrolować jak tam klocki ale bez paniki.
Tydzień temu zlikwidowałem problem palącej się kontrolki poprzez uzupełnienie płynu hamulcowego. Parę dni później, po przejechaniu ok.600-700 kilometrów, przy hamowaniu, zacząłem słyszeć dziwny dźwięk. Dzwięk występuje przy hamowaniu oraz, w mniejszym stopniu, przy ostrym skręcie w prawo. Czy jego przyczyną są owe wystające blaszki, czy to jest raczej wynik startych do zera klocków?
-
Gość
Jak kontrolka świeci to klocki trzeba wymienić-dolewanie płynu uspokaja na krótko, a sprawny system hamulcowy to podstawa-sam wymieniałem w ten weekend klock i płyn (wilgotność ok 2,8%) i-powodem była świecąca się lampka ręcznego-tarcze były ok, klocków prawie nie było.
Przy okazji rozruszałem [jakie?] zaciski, przesmarowałem tłoczki i wymieniłem uszczelkę przeciwkórzową-polecam zaglądać raz na pewien czas do układu hamulcowego-samochód jest teraz nie do poznania.
Przy okazji rozruszałem [jakie?] zaciski, przesmarowałem tłoczki i wymieniłem uszczelkę przeciwkórzową-polecam zaglądać raz na pewien czas do układu hamulcowego-samochód jest teraz nie do poznania.
- Od: 6 wrz 2005, 17:51
- Posty: 98
- Skąd: Warszwa
- Auto: 626GF 1998 2.0 16v
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość