Silnik przerywa na niskich obrotach – problem rozwiązany

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez velocity » 9 wrz 2005, 11:22

Hej!

Ostatnio pojawił się następujący problem.
Czasami podczas przyspieszania z niskich obrotów auto zaczyna przerywać (a raczej dławić się) – tak, jakby chodziło na 3 cylindrach. Po przygazowaniu i zwiększeniu obrotów wszystko wraca do normy i powyżej 2.800obr./min. ciągnie już równo.
Sytuacja ta nie zdarza się zawsze, czasem auto ciągnie równo od samego dołu.
Na luzie silnik pracuje równo i kiedy naciskam gaz, równo wchodzi na obroty. Choć kilkukrotnie zdarzyło mi się również to, że i na biegu jałowym pracował na niższych obrotach (tak, jakby na 3 cylidnrach) i podczas naciskania gazu przez chwilę, dosłownie ułamek sekundy, wkręcał się tak, jakby faktycznie pracował na 3 garnuszkach, szybko jednak wracał do normy i na wyższe obroty wchodził równo, bez problemu. Silnik ma dobrą kompresję, nie bierze oleju, miesiac temu były wymieniane wszystkie płyny, rozrząd, świece. Do tej pory auto jeżdziło bardzo fajnie, cała sytuacja dzieje się dopiero od trzech dni. Niestety mój mechanik jest w tym momencie "zapchany robotą" i nie mogę liczyć na jego pomoc. Nie posiadam instalacji gazowej.

Czy to mogą być:
<czytaj> Przewody Wysokiego Napięcia?
<czytaj> Aparat zapłonowy?
<czytaj> Zapchany filtr paliwa?

Co robić?

________________________
323 BG 1,3 1.324ccm 8v 1991r.
Mazda 323 BG 1.3 8v
Seat Ibiza TDI ASZ +++ by CompSport
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2005, 22:03
Posty: 38
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323 BG 1.3 8v

Postprzez sołtys » 9 wrz 2005, 12:32

Ja stawiam na kable – to jest ich typowy objaw.

Wymień kable, jeżeli tego nie robiłeś a dopiero potem kombinuj z aparatem, bo głupio tak wymieniać aparat po to, aby się przekonać, że to kable ;)
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Pyton162 » 9 wrz 2005, 12:34

Kable i może kopułka od apratu zapłonowego. Sprawdź jeszcze świece – może mają już dość :D
Pyton162
 

Postprzez sołtys » 9 wrz 2005, 12:44

Morgenik napisał(a):Sprawdź jeszcze świece – może mają już dość :D
Przecież napisał:
velocity napisał(a):Silnik ma dobrą kompresję, nie bierze oleju, miesiąc temu były wymieniane wszystkie płyny, rozrząd, świece.
Więc świece odpadają...
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Pyton162 » 9 wrz 2005, 13:02

Spoko Soltys, nie doczytałem.

Pozdrowienia.
Pyton162
 

Postprzez velocity » 9 wrz 2005, 13:13

Dzięki za pomoc – przyjrzałem się dokładnie kablom i dopiero teraz zauważyłem na jednym z nich czarną taśmę izolacyjną ( !! ). Nie wiem, jakim cudem tego nie widziałem. W takim razie lecę kupić (albo zamówić kable), a potem napiszę, czy pomogło :)
Mazda 323 BG 1.3 8v
Seat Ibiza TDI ASZ +++ by CompSport
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2005, 22:03
Posty: 38
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323 BG 1.3 8v

Postprzez sołtys » 9 wrz 2005, 13:32

Morgenik napisał(a):Spoko Soltys, nie doczytałem.

Pozdrowienia.
;)

Oby mu pomogło.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez velocity » 13 sty 2006, 01:33

Z góry przepraszam za odgrzanie "kotleta", ale zapomniałem wcześniej wyjasnić ten temat, a mam nadzieję, że jesli pomoże to choć jednemu użytkownikowi Mazdy, to mimo wszystko warto.
A więc za objawy opisane wyżej przeze mnie odpowiadały stare Kable Wysokiego Napięcia.
Po ich wymianie wszystko wróciło do normy i jak do tej pory autko sprawuje się wyśmienicie.
Pozdrawiam i ... wybaczcie ;)[/b]
Mazda 323 BG 1.3 8v
Seat Ibiza TDI ASZ +++ by CompSport
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2005, 22:03
Posty: 38
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323 BG 1.3 8v

Postprzez Kruk11 » 13 sty 2006, 10:43

Naprawdę pomogło ?? ;)
Obrazek

http://adria.waw.pl – this is my church, this is where I heal my nerves.
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 14:17
Posty: 238 (0/1)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: CX30

Postprzez GofNet » 13 sty 2006, 17:41

velocity napisał(a): za objawy opisane wyżej przeze mnie odpowiadały stare Kable Wysokiego Napięcia.
Muszę wymienić więc przewody Wysokiego Napięcia :|.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Lukasz_zdw » 13 mar 2006, 00:32

Ja mialem identyczny objaw w mojej maździe. Dzialo sie to czasami ale równiez przy nacisnieciu gazu zdawala sie pracowac na 3 garkach, a podczas tych objawow jak zgasilem to juz nie odpalała,dopiero po czasie. Ale okazalo sie ze to moduł zapłonowy poleciał. Mymienilem ową część i Madzia fruwa jak pszczółka:) pozdro
Lukasz_zdw
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323