Wymiana przewodów hamulcowych, rury wlewu paliwa.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Ignaś » 6 lis 2010, 22:00

Mazda 323f bg 1.6 1991

Witam,

Mam takowe pytanie: Czy istnieje możliwość nabycia gdziekolwiek przewodów hamulcowych konkretnie do mojej mazdy, czy też należy kupić jakieś uniwersalne i dostosować je do mojego auta??(chodzi mi o te które prowadzą od pompy do tylnych bębnów) Jeśli tak to gdzie? Jakie są koszty? Jeśli nie to w jaki sposób mam dobrać te przewody?

Druga sprawa dotyczy rury wlewu paliwa. W mojej rurki od krążenia oparów są pozgniatane zardzewiałe i już nie robią roboty. Ponadto odpowietrznik baku jest w podobnym stanie. Czy istnieje możliwość wymiany samej rury czy trzeba całość z bakiem wymieniać? (widziałem kiedyś tu na forum ktoś sprzedawał samą rurę) Jeśli nie, to gdzie takową rurę mógłbym nabyć? Czy warto kupić ją ze szrotu? Ewentualnie, czy ma ktoś schemat tego elementu?

Za jakąkolwiek pomoc będę wdzięczny, pozdrawiam – Ignaś
Początkujący
 
Od: 26 sie 2010, 23:05
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F 1.6 Injection 88hp SOHC!

Postprzez Michel » 7 lis 2010, 00:24

Przewodów hamulcowych nie kupisz, ale pewien nie jestem, w serwisie mazdy na pewno znajdą. Zawsze możesz kupić na metry i powyginać sobie. Jak chcesz mogę Ci takie zrobić, tylko musisz mi podać dokładną długość. Co do przewodów odpowietrzenia, to nie musisz się tym aż tak bardzo przejmować, chyba że czuć paliwem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez Ignaś » 7 lis 2010, 00:49

Te przewody dopasowuje się na jakiejś giętarce, czy domowe metody mogą wejść w grę? Chętnie bym skorzystał z Twojej pomocy ale potrzebuje to w zasadzie na już więc coś we własnym zakresie będę motał.

Owszem po zatankowaniu większej ilości paliwa pojawia się zapach benzyny. Ponadto podczas tankowania często 'odbija' mi dystrybutor, kiedy leje najszybciej. Kiedy leje powoli, to problemu nie ma. (w sprawnym wlewie dzieje się tak jak się zbliżamy do całkowitego zapełnienia baku, u mnie nawet przy małych ilościach.)
Początkujący
 
Od: 26 sie 2010, 23:05
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F 1.6 Injection 88hp SOHC!

Postprzez Michel » 7 lis 2010, 01:57

Przewody giąć możesz i w rękach, trzeba uważać aby ich nie przełamać, chodzi o to aby zarobić odpowiednie końcówki, a tego w domu nie da się zrobić. Musisz w okolicy poszukać firmy zajmującej się zarabianiem przewodów. Co do paliwa, to jeżeli w zbiorniku przerdzewiały te dwa wyloty od odpowietrzenia, to tylko wymiana zbiornika Ci zostaje, jeżeli tylko przewody przy wlewie, to możesz je czymś zastąpić, nawet gumowymi do paliwa.
Z przewodami hamulcowymi trzeba uważać, Mazdy mają inne końcówki niż samochody europejskie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez muzz » 7 lis 2010, 20:48

ja właśnie robię gruntowny remont hamulców w maździe....
najczęściej trzeba giąć...
ale trzeba też wiedzieć jakiej długości kupić...
ja znalazłem taką stronkę
http://pwpnet.pl/index.php?l=pl&s=p&co= ... 91%3E05.94

trzeba tylko chociażby na oko pomierzyć bo w tej firmie są dwa zestawy przewodów...pewnie inne do hb 3d a inne do sedana efki itd.

nowe jak kupisz przewody to będą miedziane więc w razie czego łatwo je wyginać...
no i muszą być zakończone z obu stron ;)
v40 t4
323 bg 1.6
Początkujący
 
Od: 17 lis 2008, 16:48
Posty: 16
Auto: 323 bg 1.6 16v '93

Postprzez markmas » 7 lis 2010, 23:52

muzz napisał(a):pewnie inne do hb 3d a inne do sedana efki itd.


Takiej samej długości są przewody do hb, s, f, mx3 :) Taka sama płyta podłogowa. Przewody różnią się długością tylko przy wersjach silnikowych zasilanych gaźnikiem i wtryskiem (trochę inne wygięcia). To samo tyczy się przewodów paliwowych.

edit:

Przy poprawnej wymianie przewodów hamulcowych trzeba zdjąć bak. 98% szans, że przy tym posypią się przewody paliwowe. Od razu proponował bym i takie zakupić – też różne są do wersji z gaźnikiem i wtryskiem.
Jeśli natomiast nie będziesz ich puszczał jak fabryka dała (bo nie trzeba) to obejdzie się bez wyciągania baku :) Oczywiście nie będą idealnie szły po śladach fabrycznych ale chyba najważniejsze jest to, żeby spełniały w stu procentach swoją rolę :)

pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Michel » 8 lis 2010, 02:51

Dorzucę jeszcze od siebie, że w wersji z ABS są krótsze, bo główne przewody idą do pompy ABS i od niej do pompki hamulcowej. Wątpię, aby komuś udało się wymontować przewody bez połamania paliwowych, ale je można zastąpić zwykłymi elastycznymi do paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez markmas » 8 lis 2010, 15:58

Michel napisał(a):Dorzucę jeszcze od siebie, że w wersji z ABS są krótsze


Jak zwykle zapomniałem o wersjach z ABS
Co do zdejmowania baku to kiedy wymieniałem w małej madzi – ściągałem i bawiłem się w to całe pip pip. Przewody paliwowe kupowałem w aso (już wyprofilowane, stalowe) za jakieś śmieszne pieniądze. W dużej madzi już sobie darowałem takie cuda i mam puszczone inaczej niż fabryka dała :) Przeglądy przechodzi bez mrugnięcia okiem – wszystko jest jak należy :)

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez YaRQ » 10 lis 2010, 01:37

Z tego co pamiętam to diagnoście, czy ogólnie komuś kto wpadnie na pomysł doczepienia się stanu technicznego wozu i popatrzy na dół auta może się nie spodobać że są na wierzchu, od spodu, zwykłe elastyczne przewody paliwowe;]
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez markmas » 10 lis 2010, 02:42

Dlatego takich (miękkich) przewodów osobiście nie polecam. Przy tych przewodach jak się dobrze poszuka to może się oszczędzi 100zl, ale natychmiast to się mści przy kombinowaniu :P Sztywne przewody są już zarobione, dogięte i przycięte na wymiar – chyba nie warto kombinować. Ale jak ktoś lubi...
Nie będę już pisał, że tak czy siak jest to guma która po jakimś tam czasie po prostu parcieje...
Jedynym słusznym (wg mnie) zastosowaniem miękkiego przewodu jest odpowietrzenie baku. W zakolu jest zawsze dużo błota, soli i innego syfu. Czy miękkie czy sztywne to i tak ten przewód ulega dość szybko biodegradacji :/

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez muzz » 10 lis 2010, 12:41

muzz napisał(a):ja właśnie robię gruntowny remont hamulców w maździe....
najczęściej trzeba giąć...
ale trzeba też wiedzieć jakiej długości kupić...
ja znalazłem taką stronkę
http://pwpnet.pl/index.php?l=pl&s=p&co= ... 91%3E05.94

trzeba tylko chociażby na oko pomierzyć bo w tej firmie są dwa zestawy przewodów...pewnie inne do hb 3d a inne do sedana efki itd.


no i teraz zacząłem się zastanawiać...
po zdjęciu tylniego przewodu sztywnego między kołem a elastycznym przewodem wychodzi na to, że razem z końcówkami przewód ten ma ok. 240mm...
natomiast na stronce, którą powyżej podlinkowałem wychodzi 300mm...
różnica 60mm jest spora...jeszcze się okaże, że będę musiał ósemki kręcić z przewodów pod samochodem :P
v40 t4
323 bg 1.6
Początkujący
 
Od: 17 lis 2008, 16:48
Posty: 16
Auto: 323 bg 1.6 16v '93

Postprzez Mazdaxxx » 14 lis 2010, 23:06

ja wymienialem przewody paliwowe po tym jak urwalem jeden na kamienistej drodze pokminilem troche kupiłem 6 metrów zbrojonego gumowego przewodu do paliwa za całe 36 zł i puściłem je w środku samochodu wzdłuż tunelu środkowego pod wykładzina gdzie jest na tyle meijsca ze sie mieszcza spokojnie nie sa giete i co najwazniejsze narazone na zadne czynniki zewnetrzne wypuściłem je pod krućcami od nagrzewnicy i juz pół roku jest ok robota zajeba ło moze z 2.5 godz gdzie z 40 min siłowałem sie z zardzewiałymi śrudbami od fotela kierowcy :) pozdrawiam i polecam taka metode
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez cr4nk » 22 lut 2012, 22:40

Witam wszystkich.
Pytanko takie mam ( odnośnie RURY WLEWU PALIWA) , czy aby ta rurę wymienić, trzeba ja spawać przy wlocie wlewu?

Mi się trafiło tak, że podczas tankowania właśnie lało się z tej rury, dziura jest ~4 cm na tej rurze, od wlewu/
Pytam o to spawanie, bo tak ogarnołem, że padaka trochę tak spawać przy tym wlewie ;O

Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam wszystkich z fartem. Elo.
<spoko>
Początkujący
 
Od: 7 lis 2011, 22:21
Posty: 5
Skąd: Lbn.
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V '91r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323