Krzywo stoi tylne koło

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez wrobelek » 10 kwi 2011, 20:42

Witam wszystkich przeszukałem całe forum ale nie znalazłem zagadnienia z ,którym mam problem.Wymieniłem w ostatnio w swojej Madzi amortyzatory i sprężyny z tyły. Po wymianie zauważyłem że koło lewe nie jest prosto tylko pod delikatnym skosem\Wróciłem do mechanika ,który mi to wymieniał okazało się, że wymiana została dobrze wykonana i nie ma żadnych uszkodzeń tylko będę musiał ustawić zbieżność kół i powinno pomóc. Byłem na stacji diagnostycznej ale tam nie wiedzą czy przy tylnych kołach jest możliwość regulacji kąta wychylenia. Dlatego może ktoś mi pomoże i odpowie na pytanie czy jest możliwa taka regulacja, a jak jet to jakimi śrubami (fot) Z góry dziękuje za wszelkie sugestie i podpowiedzi :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2008, 20:47
Posty: 7
Skąd: stalowa wola
Auto: mazda 323f 1.6 16v BG 94r.

Postprzez Mazdaxxx » 10 kwi 2011, 21:01

to co to za " fachowcy" że nie wiedzą jak poustawiać kąty na wielowahaczowym zawieszeniu... aż ciężko wytłumaczyć którą śrubą trzeba kręcić... bo wchodząc pod samochód na kanale na gołe oko widać czym trzeba kręcic aby kąty się pozmieniały :) poza tym dziwna sprawa pierwsze słysze żeby po wymianie amortyzatorów i sprężyn ustawiać kąty w BG no chyba że były połamane sprężyny wcześniej i ktoś już tam łapy wsadził bo mu opony cięło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez kastasqad89 » 10 kwi 2011, 22:25

jedz kolego na stacje kontroli taka co maja odrazu warsztat, mi tam gosc komputerowo ustawial zajelo mu to moze 20 minut, a z tylu kreci sie srubami na poprzecznym wachaczu, zreszta innych tam nie ma.
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 22:17
Posty: 46 (0/1)
Skąd: Jarosław
Auto: Mazda 323F BA 1.5 1997

Postprzez TALREP » 11 kwi 2011, 10:17

Wszystko się zgadza, ale jak koło jest wyraźnie, mocno pochylone to kręcenie śrubami na poprzecznym wahaczu nic nie da, bo skoryguje jedynie kąt w innej płaszczyźnie (zbieżność, a nie pochylenie). Moim zdaniem problem jest na śrubach mocujących amortyzator do zwrotnicy (czy jak to się z tyłu nazywa). Śruby te nie służą do regulacji ale może coś się tam wytłukło, pogięło lub amortyzator na tych otworach nie trzyma wymiarów. Inna opcja to krzywa "zwrotnica" lub amortyzator.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez wrobelek » 14 kwi 2011, 22:13

Dzięki za podpowiedzi, ale czy mógł by mi powiedzieć ktoś czy tymi śrubami którymi widać na zdjęciu da się regulować kąt pochylenia koła
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5cf ... 55d22.html
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2008, 20:47
Posty: 7
Skąd: stalowa wola
Auto: mazda 323f 1.6 16v BG 94r.

Postprzez Mazdaxxx » 14 kwi 2011, 23:06

i kąt i zbieżność zkrecenie powoduje chowanie sie kół pod samochód i jednocześnie powoduje go rozbieżnym rozkręcanie zaś powoduje ze góra koła zaczyna wychodzić na wierzch i koło zaczyna się robić zbieżne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323