Zasysanie powietrza przy owieraniu baku w 323F BG.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez 3rzyk » 12 lut 2011, 15:02

Witam, jak w temacie. Po zakupie mazdy 323F BG prawie zawszę po otwarciu baku słychać zasysanie powietrza do środka. Czym to może być spowodowane i czy w jakiś sposób źle działa na samochód?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 21:49
Posty: 180
Skąd: Poznań
Auto: 323F BG 1.8, Xedos6 2.0 V6, Mazda 6 Kombi MZR-CD 121KM Diesel

Postprzez przemo12345 » 12 lut 2011, 15:52

odpowietrznik nasz zatkany. tankując po kilka litrów paliwa często odkręcasz korek wlewu i nic się nie dzieje, ale jakbyś tankował na full to po wyjezdzeniu np. 90% paliwa robi się duże podciśnienie i pompka ma ciężej. wtedy może być słabsza moc, były przypadki że gasł samochód.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez Harnas19 » 12 lut 2011, 16:15

A gdzie ten odpowietrznik się znajduję bo mam dokładnie to samo hahaha Myślałem że to normalne hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez damian » 12 lut 2011, 16:19

ja tam słyszałem, że problem ma ten, u kogo nie syczy po odkręceniu korka, bo ma nieszczelność (np przerdzewiałe rurki przy wlewie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Harnas19 » 12 lut 2011, 16:21

hahaha <glupek2> To jak to w końcu jest ? <glupek2> hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez Ania_TM » 12 lut 2011, 16:22

damian napisał(a):ja tam słyszałem, że problem ma ten, u kogo nie syczy po odkręceniu korka, bo ma nieszczelność (np przerdzewiałe rurki przy wlewie)


u mnie czasem syczy, czasem nie.
Podobny temat chyba już był, proszę poszukać.
Ania_TM
 

Postprzez 3rzyk » 12 lut 2011, 16:34

przemo12345 napisał(a):odpowietrznik nasz zatkany. tankując po kilka litrów paliwa często odkręcasz korek wlewu i nic się nie dzieje, ale jakbyś tankował na full to po wyjezdzeniu np. 90% paliwa robi się duże podciśnienie i pompka ma ciężej. wtedy może być słabsza moc, były przypadki że gasł samochód.


To by się zgadzało. Jak tankuje mniej i częściej to nie syczy, ale po zalaniu do pełna i wyjeżdżeniu połowy baku zaczyna syczeć. Zdarzyło się też parę razy że silnik mi zgasł od razu po odpalaniu lub w czasie jazdy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 21:49
Posty: 180
Skąd: Poznań
Auto: 323F BG 1.8, Xedos6 2.0 V6, Mazda 6 Kombi MZR-CD 121KM Diesel

Postprzez przemo12345 » 12 lut 2011, 17:07

10 grudnia 2010 był założony temat "rura wlewu paliwa" i tam jest rysunek baku wraz z odpowietrznikami.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez Ania_TM » 12 lut 2011, 17:11

przemo12345 napisał(a):10 grudnia 2010 był założony temat "rura wlewu paliwa" i tam jest rysunek baku wraz z odpowietrznikami.


dzięki, dodam linka <spoko>

viewtopic.php?f=118&t=109877&hilit=rura+wlewu

Obrazek
Ania_TM
 

Postprzez FUCKER » 16 lut 2011, 13:13

Uważam, że jest to normalne, raz syczy, raz nie. I nie zdarzyło się, żebym miał problemy z pracą silnika.
MX-6 w budowie.
[url]http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=139321&p=2365539#p2365539[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2008, 11:02
Posty: 35
Skąd: okolice K-Koźla woj. Opolskie
Auto: Mazda MX-6 2.0 16V klima

Postprzez Mazdaxxx » 16 lut 2011, 13:23

ma syczeć czasem więcej czasem mniej wszystko zależy od temperatury na dworze oraz ilości i jak często tankujemy (większość samochodów tak ma nie ważne nowe czy stare) co do odpowietrznika w wlewie jest po to żeby przy nalewaniu paliwa nie miała miejsca taka sytuacja jak z butelką z która obrócimy o 180stopni i wylewamy wodę.. miałem pordzewiałe odpowietrzniki od wlewu i nie dało się nalać paliwa oddawało mi w rękę co do odpowietrzników w baku to juz bardziej skomplikowany system który widać na rysunku wyżej... przygasanie samochodu czy tam gaśnięcie to nie jest wina ani tego syczenia ani odpowietrzenia wlewu
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323