Witam, dzisiaj jadąc rano nagle coś zaczęło mi stukać. Stukanie nasila się gdy skręcam w prawo(gdy w lewo przestaje), a gdy jadę coraz szybciej jego częstotliwość wzrasta. Wczoraj było wszystko ok. W żadną dziurę ani nic podobnego nie wjechałem. Co to może być?
P.S.: Ostatnio wymieniłem lewy sworzeń wahacza, ale sprawdziłem go trzyma się mocno.
Stukanie/Pukanie 323F BG
Strona 1 z 1
A do opony nic Ci się nie przyczepiło. Kiedyś mi się to zdarzyło i długo szukałem zanim zauważyłem kawałek blachy w oponie.
Nic się nie przyczepiło. Dodam że dzisiaj jechałem z znajomym mechanikiem i mówi on że to słychać z tyłu w lewym kole. Prawdopodobnie łożysko. Niech mi ktoś powie na ile to jest niebezpieczne jazda z czymś takim i ile może kosztować naprawa(części i robocizna).

- Od: 21 wrz 2009, 21:49
- Posty: 180
- Skąd: Poznań
- Auto: 323F BG 1.8, Xedos6 2.0 V6, Mazda 6 Kombi MZR-CD 121KM Diesel
jesli to lozysko to mozesz to spr.w nastepujący sposob... podnieś samochód z tej str.z ktorej Ci stuka. napewno stuka a nie przypadkiem raczej huczy?? nie masz tak,ze im szybciej jedziesz to tym glosniej?? ogolnie podnosisz auto po tej str.skad ten dzwiek i najpierw spr zlapać za oko reką od gory i od dolu i poruszac czy nie masz jakichs luzów,ewentualnie zaciagnij ręczny i lewo prawo ale jesli nic nie zauwazysz to spuść z recznego ispr.mocno zakrecic kolem albo ogolnie mozesz zdjac kolo i spr.na samym bebnie. jesli bedzie luz to musisz to szybko zrobic ale jesli tylko "huczalo" mozna powiedziec ,ze to dzwięk podobny dojadacego tramwaju lub pociągu to wtedy na 1000%lozysko i ogolnie mozesz jeszcze troche spokojnie pojezdzic do momentu az bedzie tak glosno,ze sam stwierdzisz,ze sie nie da w takim halasie jezdzic;/
hehehe
wymiana polega na odkreceniu zewnetrznej częsci bebna(jesli je masz z tylu),a nastepnie duzym kluczem-najlepiej z jakas rura(jako przedluzka) odkrecasz nakretke z piasty-podajze klucz 32ale nie jestem pewny na 100%. oczywiscie przed zabraniem sie za odkrecanie nakretki musisz "odgiac-wybic czy jak to tam nazwiesz)ten cypelek z nakretki ktory jest specjalnie zawiniety do sroda aby zabezpieczyc nakretke przed samoczynnym odkreceniem. jak odkrecisz ta nakretke to jestes w domu bo zostaje Ci tylko zdjecie piasty i zalozenie nowej
WAZNE
! mazda w celu latwego zdjecia bebna i piasty ma takie specjalne dziurki w ktore wkrecasz srubke podajze 8 w beben 2srubki i bardzo ostroznie bo musisz je wkrecac naprzemian zeby beben rownomiernie schodzic ze szczek a na piascie je st tylko 1dziurka.
co do ceny to ja jakis tydz.teu placilem 140zl za piate z lozyskiem firmy JPN (wersja bez ABSu) uprzedzam Cie przed proba wymiany samego łozyska-ja tak chcialem zrobic ale prasa o sile 20ton nie dala z nim rady-mimo iz wybilem 1czesc lozyska,a 3mechanicy szli w zaparte,ze jednak wymienia sie cala piaste z lozyskiem ,wiec jesli nie chcesz sie wk... podczas proby wybicia lozyska z piasty przez godzine to najpierw kup piaste z lozyskiem a pozniej mozesz sobie spokojnie sam wymienic. cala opracja wymiany zajmuje max1godzine ze zdjeciem i przykreceniem kola na miejsce;) oczywiscie musisz miec jakis WD40 albo cos innego i mocny klucz albo 2 jkby jeden jednak polegl ;/
przepraszam za takie rozpisanie ale wydaje mi sie,ze nie ma sensu oddawac auta na warsztat i tracic 50czy 70zl a czasami nawet 1dzien skoro na dobra spr.mozna to zrobic spokojnie samemu w dosc krotkim czasie ale oczywiscie wybor nalezy do Ciebie;)
powodzenia i daj znac jak sie skonczyla Twoja historia ;] hehehe
wymiana polega na odkreceniu zewnetrznej częsci bebna(jesli je masz z tylu),a nastepnie duzym kluczem-najlepiej z jakas rura(jako przedluzka) odkrecasz nakretke z piasty-podajze klucz 32ale nie jestem pewny na 100%. oczywiscie przed zabraniem sie za odkrecanie nakretki musisz "odgiac-wybic czy jak to tam nazwiesz)ten cypelek z nakretki ktory jest specjalnie zawiniety do sroda aby zabezpieczyc nakretke przed samoczynnym odkreceniem. jak odkrecisz ta nakretke to jestes w domu bo zostaje Ci tylko zdjecie piasty i zalozenie nowej
WAZNE

co do ceny to ja jakis tydz.teu placilem 140zl za piate z lozyskiem firmy JPN (wersja bez ABSu) uprzedzam Cie przed proba wymiany samego łozyska-ja tak chcialem zrobic ale prasa o sile 20ton nie dala z nim rady-mimo iz wybilem 1czesc lozyska,a 3mechanicy szli w zaparte,ze jednak wymienia sie cala piaste z lozyskiem ,wiec jesli nie chcesz sie wk... podczas proby wybicia lozyska z piasty przez godzine to najpierw kup piaste z lozyskiem a pozniej mozesz sobie spokojnie sam wymienic. cala opracja wymiany zajmuje max1godzine ze zdjeciem i przykreceniem kola na miejsce;) oczywiscie musisz miec jakis WD40 albo cos innego i mocny klucz albo 2 jkby jeden jednak polegl ;/
przepraszam za takie rozpisanie ale wydaje mi sie,ze nie ma sensu oddawac auta na warsztat i tracic 50czy 70zl a czasami nawet 1dzien skoro na dobra spr.mozna to zrobic spokojnie samemu w dosc krotkim czasie ale oczywiscie wybor nalezy do Ciebie;)
powodzenia i daj znac jak sie skonczyla Twoja historia ;] hehehe
- Od: 24 lip 2007, 23:50
- Posty: 153
- Skąd: Ś L Ą S K
- Auto: 1,6 16v (BG) LPG
zajechałeś manie ;>
oż Ty




- Od: 24 lip 2007, 23:50
- Posty: 153
- Skąd: Ś L Ą S K
- Auto: 1,6 16v (BG) LPG
"małego"
???? ;> nie slyszales,ze silnik jakos inaczej pracuje?
hehehe
- Od: 24 lip 2007, 23:50
- Posty: 153
- Skąd: Ś L Ą S K
- Auto: 1,6 16v (BG) LPG
Szkoda Madzi, trochę się ciśnie brzydkich wyrazów w stronę użytkownika, ale cóż co się stało to się nie odstanie. Ciężko mi sobie wyobrazić, jak można do tego dopuścić, kontrolka oleju padła, czy co. Raczej się nie da zajeździć samochodu niechcąco.
Oj da się zajeździć niechcący. Kontrolka się nie zapaliła, a silnik chodził tak samo jak zawsze. Nagle jakoś zaczął tracić moc i po przejechaniu coś około kilometra koła stanęły, silnik zgasł i dupa. Żal mi samochodu aż tak bardzo nie jest, ponieważ poprzedni właściciel już go tak zaniedbał że całkowity remont kosztował by coś około 10-12 tyś. Teraz kupię jakąś zadbaną 323F BG i będę o nią dbał, bardziej niż o dziewczynę
ale ciii żeby nie słyszała. hehe

- Od: 21 wrz 2009, 21:49
- Posty: 180
- Skąd: Poznań
- Auto: 323F BG 1.8, Xedos6 2.0 V6, Mazda 6 Kombi MZR-CD 121KM Diesel
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości