Wymiana piasty

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez cisek » 19 lut 2010, 00:26

Dziś po trudnym wyścigu z VW Touranem <rotfl> zaczeło mi coś strzelać w tylnym kole...coś w stylu uderzającego żwiru o nadkole i czasem huczy z przerwami...te zjawiska pojawiają się raz na 2-3km. Dziwnym trafem poprzedni właściciel zostawił mi w bagażniku zupełnie nową piastę z JC więc zapewne wiedział że jest do wymiany. :|

Czy mógłby mi ktoś opisać krok po kroku wymianę tej części przy użyciu standardowych narzędzi :] ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 13:34
Posty: 13
Skąd: Lublin
Auto: 323F BG 1.6 16V 90r

Postprzez markmas » 19 lut 2010, 01:01

zdejmujesz starą i zakładasz nową...
PNMSP :P

Tak poważniej – JC pakowało różne łożyska do piast. Jeśli w środku masz łożysko NTN (najlepsze jakie wkładali) to ok i możesz się zacząć bawić. Jeśli masz inne to możesz sobie odpuścić – niestety problem się powtórzy szybciej niż się spodziewasz...

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez cisek » 19 lut 2010, 13:32

Zwłaszcza że po tej zimie nie da się przejechać po miecie bez kilkukrotnego wpadnięcia w czasem i 10cm dziure... <dupa>

Dobra a teraz prosiłbym o instrukcję bo mogę tylko wypożyczyć garaż i chciałbym to szybo załatwić ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 13:34
Posty: 13
Skąd: Lublin
Auto: 323F BG 1.6 16V 90r

Postprzez markmas » 19 lut 2010, 22:54

Dobra a teraz prosiłbym o instrukcję bo mogę tylko wypożyczyć garaż i chciałbym to szybo załatwić ;)[/quote]

Naprawdę to nic trudnego. Jednak musisz zaopatrzyć się w kilka rzeczy. 1. klucz nasadowy 32 z porządnym ramieniem – może być rurka – do odkręcenia piasty. 2. ściągacz do pierścieni segera (chyba tak to się pisze). 3. ściągacz lub prasa do wciśnięcia i wyciśnięcia łożyska. 4. reszta to śrubokręt, młotek, itp.
Rozkręcasz – skręcasz i po ptokach :) Jednak uczulę Cię na walenie młotkiem w łożysko celem umieszczenia go na swoim miejscu – operacja dość ryzykowna i z reguły kończy się rozwaleniem łożyska....

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez cisek » 20 lut 2010, 00:00

LOL Dobra dzięki...nie mam ani takiego klucza, ani ściągacza,a co najśmieszniejsze nie mam nawet rurki :| jade do mechanika bo robocizna mnie tyle samo wyniesie co zakup owych narzędzi to co ja się będe brudził xD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 13:34
Posty: 13
Skąd: Lublin
Auto: 323F BG 1.6 16V 90r

Postprzez markmas » 20 lut 2010, 00:16

No to pojechałeś po bandzie :P
Jeśli masz jakiegoś dobrego mechanika to dla niego godzinka roboty :) I w pełni Cię popieram – czasami lepiej jest pojechać do kogoś, kto się na tym zna niż samemu kombinować, kompletować narzędzia, itp. :D
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez zicole696 » 13 lip 2010, 10:06

Witam, zakupiłem nowiutkie piasty z łożyskami na tył, ale nie wiem czy się za to brać samemu może sobie odpuścić...Z tego co poczytałem wystarczy dobry klucz i po sprawie. Czy ściągacz przy wymianie całej piasty tez jest niezbędny? Czy ktoś bawił się w to? Niby jest wyżej opisane ale to chyba dotyczy wymiany samego łożyska..Dzieki :)
zicole696
 

Postprzez Markiz » 13 lip 2010, 12:16

Odkręcasz dużą śrubę i piasta lekko schodzi ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez bac90 » 13 lip 2010, 12:43

Te łozyska z piastami sa raczej nie rozbieralne wiec nastawiaj sie na wymiane calej piasty. Jesli chcesz wymieniac to przyda ci sie porzadny klucz z nasadka 32 i jazda. Ja jak wymienialem to skakalem po poltorametrowym ramieniu zeby odkrecic. potem sciagasz kolo, bemben i piaste masz jak na dloni. Watpie zeby miala jakies opory przy schodzeniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2010, 17:46
Posty: 84
Skąd: Świętochłowice
Auto: Mazda 323 BG 1.7D 1989r.
Mazda 323F BG 1.6 8V 1990r.

Postprzez zicole696 » 13 lip 2010, 15:38

Dzieki wielkie! brzmi niezbyt strasznie:) wieczorem działam!
zicole696
 

Postprzez Kioto » 13 lip 2010, 20:58

a czy mozna zakupic samo lozysko piasty ,zamiast calej kompletnej piasty ?? np tak jak sie to robi z przodu
lakier jak dziewczyna zawsze musi wygladac mokro :)
lakierowanie to pasja nie praca
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2010, 00:14
Posty: 167
Skąd: pomorskie
Auto: 323 Usa 1,6 8v 1992 lpg 397 tys
323 1,7D pn sedan
renault clio.megane
opel vectra B
obecnie subaru impreza 98 r

Postprzez bac90 » 13 lip 2010, 22:44

mozesz kupic maszynowe o tych samych wimiarach bo samego lozyska do tej piasty nie dostaniesz. Po drugie nawet jak je bedziesz mial to nie latwe bedzie jego wyciagniecie, wiem bo probowalem wyciagnac na prasie (1.5t) i ani nie drgnelo. Uwalo mi sie je rozwalic gdzies po 30 uderzeniu mlotem 10kg takze nie bedize mi lozysko fikac :D :D Lepiej kup odrazu cala piaste niz bawic sie w dobierania i wprasowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2010, 17:46
Posty: 84
Skąd: Świętochłowice
Auto: Mazda 323 BG 1.7D 1989r.
Mazda 323F BG 1.6 8V 1990r.

Postprzez mysse » 13 lip 2010, 22:58

to ja sie podlacze, bo nie chce poki co tematu zakladac.

mam luzy piasta – tarcza hamulcowa. konkretnie, otwory w tarczy sa wieksze niz szpilki piasty o jakis 1mm i tarcza ma luz, czasem slycahc podczas jazdy przy hamowaniu leciutkie pukniecie = tarcza sie przesuwa na szpilkach. czego to wina i jak to zlikwidowac ?
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez Kioto » 20 lip 2010, 21:18

tarcza do piasty jest przykrecana jedna sroba dodatkowa ze scietym lbem ,,, pewnie ktos zmienial tarcze ukrecil ta srube a potem zalozyl tarcze bez tej sroby i teraz ci dzwoni
lakier jak dziewczyna zawsze musi wygladac mokro :)
lakierowanie to pasja nie praca
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2010, 00:14
Posty: 167
Skąd: pomorskie
Auto: 323 Usa 1,6 8v 1992 lpg 397 tys
323 1,7D pn sedan
renault clio.megane
opel vectra B
obecnie subaru impreza 98 r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323