Witam wszystkich, szykuje mi sie wymiana oleju w skrzyni biegów, bo wyglada na zuzyty, tak powiedzial mechanik, a skrzynie w automacie trzeba szanowac.
Jaki polecacie olej do skrzyni biegów oczywiscie automatycznej bo mechanik mi powiedzial ze najodpowiedniejszy bedzie czerwony ale nie podal firmy, a jakie jest wasze zdanie na ten temat.
Wymieniajac olej w skrzyni oczywiste jest zeby wymienic filtr oleju, ale mechanik powiedział ze cięzko jest z dostaniem i dlatego pytam was gdzie mozna było bo kupic.
Pozdrawiam Bolox11_1
Wymiana oleju w skrzyni biegów "AUTOMAT"
Strona 1 z 1
Witam!
Kozystajac z okazji ze mam pod reka ksiazke do mazd 323 z lat 1989-1994 cutuje co tam napisali:
Automatyczna skrzynia przekladniowa F4A-EL:
ilosc oleju: 5,8dm3, rodzaj: olej do przekladni automatycznych atf dexron II, sprawdzanie poziomu: co 40 000km. Oleju nie wymienia sie
Ksiazk Mazda 323 wydawnictwo WKŁ Warszawa 1998. str. 151
Jest jeszcze o sprzynce F3A-HL z tym ze poziom sprawdzac co 40 000 lub co dwa lata. Oleju tez sie nie wymienia.
Wiec polecam sprawdzic poziom oleju i ewentualnie dolac jak za malo
Pozdrawiam
Karol
Kozystajac z okazji ze mam pod reka ksiazke do mazd 323 z lat 1989-1994 cutuje co tam napisali:
Automatyczna skrzynia przekladniowa F4A-EL:
ilosc oleju: 5,8dm3, rodzaj: olej do przekladni automatycznych atf dexron II, sprawdzanie poziomu: co 40 000km. Oleju nie wymienia sie
Ksiazk Mazda 323 wydawnictwo WKŁ Warszawa 1998. str. 151
Jest jeszcze o sprzynce F3A-HL z tym ze poziom sprawdzac co 40 000 lub co dwa lata. Oleju tez sie nie wymienia.
Wiec polecam sprawdzic poziom oleju i ewentualnie dolac jak za malo
Pozdrawiam
Karol
jest MPV LW '00 BENZYNA oraz mazda 323f BJ 1,6 16v AUTOMAT 2002r.
Była: 3xMazda 323f 2,0 ditd 01 Mazda 323p 1,3 16v '97
2xmazda 323f bg 1,6 16v jedna zezłomowana
Mazda 323f 1,8 SOHC 16v klima sekwencyjny LPG elektryczne szybki i lusterka '92 – zezłomowana po 430tys km przebiegu i 5 latach :)
Mazda 323 1,3 8v BF 5d :) '89 – zezłomowana :(
Była: 3xMazda 323f 2,0 ditd 01 Mazda 323p 1,3 16v '97
2xmazda 323f bg 1,6 16v jedna zezłomowana
Mazda 323f 1,8 SOHC 16v klima sekwencyjny LPG elektryczne szybki i lusterka '92 – zezłomowana po 430tys km przebiegu i 5 latach :)
Mazda 323 1,3 8v BF 5d :) '89 – zezłomowana :(
Zdecydowanie wymieniac. Owszem, niewysilona skrzynia w idealnym stanie moze, podobnie jak wspomaganie ukladu kierowniczego, pracowac przez wiele dziesiatek tysiecy kilometrow na jednym oleju, ktory jesli jest dobrej jakosci, nie traci swoich wlasciwosci i parametrow. Jednak w praktyce warto ATF wymieniac co 20-40kkm w zaleznosci od skrzyni, a w przypadku takich padak jak CD4E nawet czesciej niz co 10kkm – wszystko ze wzgledu na zuzycie oleju w wyniku przepracowania i wysokich temperatur.
Przy okazji powinienes przeplukac chlodnice oleju (zintegrowana z chlodnica cieczy), poniewaz obok miski olejowej, wlasnie w chlodnicy najczesciej zbieraja sie wszelkie zanieczyszczenia i odpadajace fragmenty mechanizmow skrzyni...
Mozesz uzywac oleju Dexron II, IIE lub III.
Olej spuszczasz z miski, nalewasz bagnetem. Nie uruchomiaj silnika bez oleju w skrzyni.
Dostep do filtra jest od razu po zdemontowaniu miski olejowej. Lepiej wymienic filtr, razem z uszczelka miski, ew. kleic ja na silikon.
Pozdrawiam.
Przy okazji powinienes przeplukac chlodnice oleju (zintegrowana z chlodnica cieczy), poniewaz obok miski olejowej, wlasnie w chlodnicy najczesciej zbieraja sie wszelkie zanieczyszczenia i odpadajace fragmenty mechanizmow skrzyni...

Mozesz uzywac oleju Dexron II, IIE lub III.
Olej spuszczasz z miski, nalewasz bagnetem. Nie uruchomiaj silnika bez oleju w skrzyni.
Dostep do filtra jest od razu po zdemontowaniu miski olejowej. Lepiej wymienic filtr, razem z uszczelka miski, ew. kleic ja na silikon.
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
Witam, ciesze sie, ze znależli sie fachowcy bo mój problem chciałbym oddac w takie ręce
W trakcie uszkodzenia uszczeliki pod głowicą spalało mi płyn chłodniczy (nie jezdziłem dużo max 5 km)
Po wymianie uszczelki, nastąpiło wyczuwalne (nawet mocne szarpnięcie przy zmianie biegu z pierwszego na drugi), a nastepne biegi wchodzą jak do tej pory lekko.
Najprawdopodoniej cos musiało sie przytkać, tylko co
?
Prosze o porady a może problem tkwi gdzie indziej.
Pozdrowienia Bolox11_1
W trakcie uszkodzenia uszczeliki pod głowicą spalało mi płyn chłodniczy (nie jezdziłem dużo max 5 km)
Po wymianie uszczelki, nastąpiło wyczuwalne (nawet mocne szarpnięcie przy zmianie biegu z pierwszego na drugi), a nastepne biegi wchodzą jak do tej pory lekko.
Najprawdopodoniej cos musiało sie przytkać, tylko co
Prosze o porady a może problem tkwi gdzie indziej.
Pozdrowienia Bolox11_1
- Od: 25 sty 2004, 09:53
- Posty: 16
- Skąd: Domaradz
- Auto: Mazda 323f 1.6 BG 16v
Odgrzewam kotleta.
Chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej na ten temat
Czy to jest konieczne przy wymianie, jaka jest trudność tego czyszczenia i w ogóle jak się to robi.
Chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej na ten temat
tco_tm napisał(a):powinienes przeplukac chlodnice oleju (zintegrowana z chlodnica cieczy)
Czy to jest konieczne przy wymianie, jaka jest trudność tego czyszczenia i w ogóle jak się to robi.
- Od: 5 lis 2007, 19:44
- Posty: 98
- Skąd: Lublin
- Auto: 323 F'97 BA 1.8 16v BP ASB
A6 C5'02 3.0 V6 ASN tip. quattro AVANT
=> http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... iana_oleju
W BP kontroluje sie olej co 40000 km, wymienia co 80000 km – warto czesciej. W serwisie ok. 200 zl z filtrem.
W BP kontroluje sie olej co 40000 km, wymienia co 80000 km – warto czesciej. W serwisie ok. 200 zl z filtrem.
Dzieki Globy, juz to czytałem wcześniej.
Jeszcze pytanko:
-czy filt oleju do ASB oraz uszczelkę miski można kupic jako zamiennik, czy udać się od razu do ASO? I jaki jest orientacyjny koszt zakupu?
Jeszcze pytanko:
-czy filt oleju do ASB oraz uszczelkę miski można kupic jako zamiennik, czy udać się od razu do ASO? I jaki jest orientacyjny koszt zakupu?
- Od: 5 lis 2007, 19:44
- Posty: 98
- Skąd: Lublin
- Auto: 323 F'97 BA 1.8 16v BP ASB
A6 C5'02 3.0 V6 ASN tip. quattro AVANT
Jeszcze was trochę pomęcze
Taki filtr http://www.samko.pl/sklep/product_info. ... cts_id=255
i uszczelka http://www.samko.pl/sklep/product_info. ... cts_id=171
są dobre do mojego auta (avatar)?
Taki filtr http://www.samko.pl/sklep/product_info. ... cts_id=255
i uszczelka http://www.samko.pl/sklep/product_info. ... cts_id=171
są dobre do mojego auta (avatar)?
- Od: 5 lis 2007, 19:44
- Posty: 98
- Skąd: Lublin
- Auto: 323 F'97 BA 1.8 16v BP ASB
A6 C5'02 3.0 V6 ASN tip. quattro AVANT
Czas odkopać temat!
Mam problem z dobraniem zamiennika filtra oleju do skrzyni AT do ojcowego krążownika.... jest to Mazda 323 BJ 1.5 16v. Spece z Samko nie potrafią mi pomóc – nie mają takiego filtra w ofercie – (jakiś niby jest, ale mówią, że nie będzie pasował).
Ori filtr ma symbol FN01215A, skrzynia to 4F27.
Za wszelkie wskazówki będę wdzięczny.
Mam problem z dobraniem zamiennika filtra oleju do skrzyni AT do ojcowego krążownika.... jest to Mazda 323 BJ 1.5 16v. Spece z Samko nie potrafią mi pomóc – nie mają takiego filtra w ofercie – (jakiś niby jest, ale mówią, że nie będzie pasował).
Ori filtr ma symbol FN01215A, skrzynia to 4F27.
Za wszelkie wskazówki będę wdzięczny.
pozdrawiam,
thy
v8 lover

thy
v8 lover

Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości