Niesymetrycznie ustawiona kierownica podczas jazdy – lekkie skrzywienie w prawo

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Klamka » 25 maja 2005, 12:23

Witam wszystkich serdecznie.

Mam problem, poczytałam forum i niestety nie znalazłam niczego, co by do moich objawów pasowało :(
Od jakiegoś czasu zauważyłam, że aby jechać prosto, muszę kierownicę przekręcić lekko w prawo (nie jest symetryczna w trakcie jazdy). Jest to bardzo mała asymetria.

Zaznaczam, że jak wrzucam na luz i auto się toczy, wszystko wraca do normy. Ponadto kierownica nie ma luzu, ani nie obserwuję żadnych drgań i innych niepokojących objawów. Drażni mnie tylko to przekrzywienie.

Proszę o pomoc, bo sama nie wiem – może po prostu robię z igły widły <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2005, 21:39
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG'93 1,6 16V hatchback 3d

Postprzez Xionc » 25 maja 2005, 19:35

Klamka napisał(a):Zaznaczam, że jak wrzucam na luz i auto się toczy, wszystko wraca do normy
Żebyś tego nie napisała to bym Cię wysłał na sprawdzenie zbieżności, oni przy okazji regulują ustawienie kierownicy. Zresztą, i tak warto tam zajrzeć – tak z raz na rok :) (okolo 80 zł w Warszawie).
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Waluś » 25 maja 2005, 21:24

A nie jest przypadkiem tak, że w momencie przyspieszania zaczyna Ci ściągać w prawo, a Ty odruchowo skręcasz kierownicę w lewo, aby samochód jechał prosto i tak do momentu wyrzucenia na luz ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 25 maja 2005, 21:46

Waluś napisał(a):A nie jest przypadkiem tak, że w momencie przyspieszania zaczyna Ci ściągać w prawo, a Ty odruchowo skręcasz kierownicę w lewo, aby samochód jechał prosto i tak do momentu wyrzucenia na luz ??
Dobrze piszesz Waluś... Tylko podobno luzów brak, więc o co chodzi?
Polecam jakiegoś kumatego fachowca, który sprawdzi dokładnie zawieszenie. Jak nie masz luzów, to zostaje tylko geometria przodu + tyłu (tył też wpływa na poprzeczkę i prowadzenie auta).
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Yard » 25 maja 2005, 23:11

U mnie też kierownica jest lekko skręcona w czasie jazdy na wprost. Byłem na ustawieniu zbieżności (160 zł – pełna regulacja), ale mechanik był na tyle uczciwy, że siadł ze mną, skoczyliśmy na szybką jazdę i stwierdził, że lepiej nie ruszać. Opon nie zdziera, nie ściąga przy przyspieszaniu, przy hamowaniu też dobrze. Może przestawić kierownicę, ale prawdopodobnie skoki zębatki są na tyle duże, że kierownica będzie skręcona dla odmiany w drugą stronę :( Zostało jak jest. Jeżdżę tak już trzeci rok.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Sokool » 25 maja 2005, 23:19

Na Volvo jak robiliśmy geometrię, to zawsze na początku się kierownicę blokowało na wprost, a później wszystko mierzyło i ustawiało. Na koniec klient wyjeżdżał z kierownicą na wprost i ustawioną geometrią.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Waluś » 26 maja 2005, 10:52

Yard napisał(a):(160 zł – pełna regulacja)
<szok> U mnie taka przyjemność, to 60 zł :D

Byłem wczoraj, zrobiłem zbieżność, była troszkę nietaka, ale nie zapłaciłem ani złotóweczki :D bo nadal ściąga, a pan nie mógł mi na koła założyś tych przyrządów do geometrii, bo moje fele rantów nie mają hihi no i teraz mam problem :|
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez ravo » 26 maja 2005, 10:59

Waluś napisał(a):U mnie taka przyjemność, to 60 zł

Ja pałciłem ostatnio 48 zl we Wrocławiu :)
Waluś napisał(a):pan nie mógł mi na koła założyś tych przyrządów do geometrii, bo moje fele rantów nie mają hihi no i teraz mam problem :|
Załóż jakieś inne felgi :) – co za różnica.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Waluś » 26 maja 2005, 11:27

ravo napisał(a):Załóż jakieś inne felgi :) – co za różnica.
Trzeba mieć hahaha zimowe też nie mają rantów hyhy. Stalówek nie mam a wszyscy moi znajomi maja 4 otwory.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 26 maja 2005, 12:28

Yard napisał(a):(160 zł – pełna regulacja)
Waluś napisał(a):U mnie taka przyjemność, to 60 zł
ravo napisał(a):Ja pałciłem ostatnio 48 zl we Wrocławiu
Ile miast, tyle cen.
W Warszawie pełną geometrię robią od 80 zeta w górę – wszystko zależy od sprzętu.
Waluś napisał(a):pan nie mógł mi na koła założyś tych przyrządów do geometrii, bo moje fele rantów nie mają hihi no i teraz mam problem :|
Ale takich jaj to nie ma <lol>. Faktycznie Waluś masz problem ;)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Pepey » 26 maja 2005, 12:49

Jaksa napisał(a):Ile miast, tyle cen
To fakt, ale zdzieraja z Was okrutnie... Ja za wymianę amorów + ostukanie zawiechy (czy jeszcze coś nie do wymiany) + pełna geometria zapłaciłem 80 zl :)
Sama geometria, to koszt 20 zl :)
Pozdro !! i szukajcie dobrych fachowców, którzy nie liczą się, jak za złoto...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Maro323 » 26 maja 2005, 19:35

To jest informacja głównie dla Warszawiaków, ale nie tylko. Przed podpisaniem umowy kupna mojej Madzi spotkaliśmy się ze sprzedającym w Centrum Diagnostyki Samochodowej przy ul. Cynamonowej – róg Ciszewskiego (Ursynów). Sprzęt, który tam mają, pozwolił na kompleksowe przebadanie całego zawieszenia, zbieżności i geometrii płyty podłogowej. Ceny nie są niskie, ale wiesz czym jeździsz! Ja musiałem, bo moja Madzia dała buziaka w Szwajcarii. Robiona była w Polsce, ale faktycznie, jak zapewniał sprzedający, bardzo rzetelnie. Myślę, że taki wydatek przy kupnie używanego wozu jest opłacalny.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2005, 17:06
Posty: 34
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 323F 1,8 : XII 1997

Postprzez Klamka » 26 maja 2005, 20:18

Waluś napisał(a):A nie jest przypadkiem tak, że w momencie przyspieszania zaczyna Ci ściągać w prawo, a Ty odruchowo skręcasz kierownicę w lewo, aby samochód jechał prosto i tak do momentu wyrzucenia na luz ??
Po tylu odpowiedziach z Waszej strony (za ktore bardzo dziękuję), sama już nie wiem. Raczej skłonię się ku diagnozie Walusia, że aby jechać prosto, muszę leciutko kierownicę przekręcić w prawo (jakieś 5 stopni), ponieważ jak ustawię ją prosto auto ściąga mi na lewą stronę. Nadmieniam jeszcze raz, że luzów na kierownicy nie ma (no może 2-3 stopnie w lewo lub w prawo).
Poza tym 2 miesiące temu zmieniałam opony na letnie na innym komplecie felg (kupując auto dostałam drugi komplet), jednak tą sytuację ze skręconą kierwonicą zaobserwowałam dopiero parę dni temu.

Może przesadzam, ale chciałabym mieć pewność, że można tak jeszcze pojeździć, czy muszę gnać do mechanika, a jakbyście poczytali moje wcześniejsze posty – jakoś mam do nich pecha. Dlatego wolę najpierw posłuchać Waszych rad, żeby wiedzieć, co to może być.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2005, 21:39
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG'93 1,6 16V hatchback 3d

Postprzez Pepey » 26 maja 2005, 22:07

Maro323 napisał(a):To jest informacja głównie dla Warszawiaków, ale nie tylko. Przed podpisaniem umowy kupna mojej Madzi spotkaliśmy się ze sprzedającym w Centrum Diagnostyki Samochodowej przy ul. Cynamonowej – róg Ciszewskiego (Ursynów). Sprzęt, który tam mają, pozwolił na kompleksowe przebadanie całego zawieszenia, zbieżności i geometrii płyty podłogowej. Ceny nie są niskie, ale wiesz czym jeździsz! Ja musiałem, bo moja Madzia dała buziaka w Szwajcarii. Robiona była w Polsce, ale faktycznie, jak zapewniał sprzedający, bardzo rzetelnie. Myślę, że taki wydatek przy kupnie używanego wozu jest opłacalny.
Maro323 jesli chodzi o kupno auta, to wiadoma sprawa, też bym dogłębne badania robił !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Yard » 27 maja 2005, 00:25

Klamka napisał(a):tą sytuację ze skręconą kierwonicą zaobserwowałam dopiero parę dni temu.
A nie było przypadkiem po drodze jakiejś dziury lub wysokiego krawężnika ??
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Piotrek » 27 maja 2005, 01:18

Klamka Wybierz się na ustawienie zbieżności. Pewnie wpadłaś w jakąś dziurę i się zaczęło. Przy ustawieniu zbieżności ustawią Ci położenie koła kierownicy i wszystko powinno być OK. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2004, 21:00
Posty: 959
Skąd: Poznań
Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75

Postprzez emik » 27 maja 2005, 07:17

Z tymi badaniami, to jest tak, że nie zawsze wyjdzie kuku :D Znam osobiście blacharza, który wymienia ćwiartki aut, a robi naprawdę "STATKI" i testy kuku nie pokarzą <diabełek>
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2004, 08:03
Posty: 147

Postprzez Klamka » 27 maja 2005, 08:33

Yard napisał(a):
Klamka napisał(a):tą sytuację ze skręconą kierwonicą zaobserwowałam dopiero parę dni temu.
A nie było przypadkiem po drodze jakiejś dziury lub wysokiego krawężnika ??
Yard i Piotrek, macie przypuszczalnie rację. Ostatnio jechałam z Wrocka do Kielc. Za Częstochową była tak okropna droga (dziura na dziurze). Jak się wymijało jedną dziurę, wpadało się w drugą. Wszystko możliwe, że to z tego powodu, bo właśnie wtedy to zuważyłam. Jadę tam znowu w przyszłym tygodniu, więc na razie nic nie będę robić, bo po jeżdzie po świętokrzyskich drogach, znowu wszystko mi się poprzestawia :)

Potem mam 3 miesiące przerwy, więc wybiorę się na ustawienie zbieżności. Mam tylko nadzieje, że na razie można tak jeździć.

Acha, jeszcze pytanko. Robiłam również, jakieś 2 miesiące temu przeguby i sworzeń, czy to mogło mieć również wpływ na ustawienie kierownicy?
Ostatnio edytowano 27 maja 2005, 09:01 przez Klamka, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2005, 21:39
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG'93 1,6 16V hatchback 3d

Postprzez Klamka » 27 maja 2005, 08:40

ravo napisał(a):Ja pałciłem ostatnio 48 zl we Wrocławiu :)
Ravo, a gdzie byłeś? I czy byłeś zadowolony?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2005, 21:39
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG'93 1,6 16V hatchback 3d

Postprzez Pepey » 27 maja 2005, 10:54

Zapomniałem dodać, że ja mam lekko skrzywioną kierownicę w prawo i nic mi nie ściąga. Mam to od kiedy dostałem prawko :) przyzwyczaiłem się i w niczym to nie przeszkadza (opony równo starte i jak pisałem – żadnych dziwnych zachowań na drodze) więc to chyba kwestia zębatki i jej skoku :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323