Zapadający się drązek skrzyni biegów
lukasz_ef napisał(a):mam takie sprytnego mechanika, że zrobił mi to w pięć minut l
to ja nie wiem... W Dieslu inaczej mam? prawie 4 godziny w sobotę i dzisiaj 1

U mnie wystarczył jeden blachowkręt z podkładką do tego coś na kształt gumowej poduszeczki, nie pamietam teraz dokładnie w którym miejscu to było przykręcane, napewno pod drażkiem jakoś
w każdym razie trzyma się od wakacji to było przekrecone tak z luzem żeby mogło się ruszać wraz z silnikiem. Jak będę miał okazje zajrzeć pod samochód to zrobię fotkę.
- Od: 24 maja 2008, 15:38
- Posty: 58
lukasz_ef zrób fotkę i wrzuć bo znów mi się popsuło
Tak to u mnie wygląda:
podświetlone od spodu:
Wywierciłem otwór
Nagwintowałem go i wkręciłem śrubę
Niestety patent ten sprawdza się około tygodnia po czym drążek znów wpada na tłumik
Ma ktoś jakieś inne rozwiązanie?

Tak to u mnie wygląda:

podświetlone od spodu:

Wywierciłem otwór

Nagwintowałem go i wkręciłem śrubę


Niestety patent ten sprawdza się około tygodnia po czym drążek znów wpada na tłumik
Ma ktoś jakieś inne rozwiązanie?

Myślałem myślałem i wymyśliłem coś takiego.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=1174447#1174447
Zobaczymy jak zda egzamin...
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=1174447#1174447
Zobaczymy jak zda egzamin...

Witam.
Panowie trochę poczytałem. Mam taki sam problem. Urwało mi się całe to tałatajstwo. Przyspawałem te blaszki ale po paru dniach znowu mi wpadło i...... teraz miałem to na tłumiku. Doraźnie założyłem cybant i jak narazie nie opiera mi się już ale podjrzewam że to tylko kwestia czasu jak spadnie znowu. Teraz niestety nie mam już do czego przyspawać bo została sama guma.
Tutaj moje pytanie czy mogę to wszystko przyspawać od gołu na stałe czy to wszystko jednak potrzebuje mieć mały ruch??
Powiem jeszcze że dotyczy to Mazdy Mx3 z 1995 roku silnik 1.6
Bardzo proszę o podpowiedź w tej sprawie. A może jakieś inny pomysł ktoś ma....
Błagam pomóżcie bo wieje z lewarka i jest mi zimno :–)
Pzdr
Panowie trochę poczytałem. Mam taki sam problem. Urwało mi się całe to tałatajstwo. Przyspawałem te blaszki ale po paru dniach znowu mi wpadło i...... teraz miałem to na tłumiku. Doraźnie założyłem cybant i jak narazie nie opiera mi się już ale podjrzewam że to tylko kwestia czasu jak spadnie znowu. Teraz niestety nie mam już do czego przyspawać bo została sama guma.
Tutaj moje pytanie czy mogę to wszystko przyspawać od gołu na stałe czy to wszystko jednak potrzebuje mieć mały ruch??
Powiem jeszcze że dotyczy to Mazdy Mx3 z 1995 roku silnik 1.6
Bardzo proszę o podpowiedź w tej sprawie. A może jakieś inny pomysł ktoś ma....
Błagam pomóżcie bo wieje z lewarka i jest mi zimno :–)
Pzdr
- Od: 10 sty 2008, 09:54
- Posty: 57
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda MX-3 1995 16V
Blade dzięki wilekie już napisałem zapytanie.
Pzdr
Pzdr
- Od: 10 sty 2008, 09:54
- Posty: 57
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda MX-3 1995 16V
Witam ponownie.
Posłuchałem porad kolegów i przewieciłem się przez podłogę i mocowanie całego lewarka. Jak narazie jest OK. Włożyłem gumowe tuleje więc nie ma drgań. Dziura też jest większa niż śruba.
Rules też dał dobry pomysł poradził żeby poprostu kupić używane mocowanie dał za nie 20 zł na szrocie.
U mnie jak narazie się sprawdza na jak długo to zobaczymy no ale mam nadzieję że będzie OK.
Pzdr
Posłuchałem porad kolegów i przewieciłem się przez podłogę i mocowanie całego lewarka. Jak narazie jest OK. Włożyłem gumowe tuleje więc nie ma drgań. Dziura też jest większa niż śruba.
Rules też dał dobry pomysł poradził żeby poprostu kupić używane mocowanie dał za nie 20 zł na szrocie.
U mnie jak narazie się sprawdza na jak długo to zobaczymy no ale mam nadzieję że będzie OK.
Pzdr
- Od: 10 sty 2008, 09:54
- Posty: 57
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda MX-3 1995 16V
Siemka
Miałem ten sam problem w bg 92r, zapadał sie drążek zmiany biegów, był to problem wyrobionego jabuszka, kupiłem drugi używany i skąńczył się problem, a wymienić da rade samemu, na to nie trzeba poświecać dużo czasu. Jak się domyślam to przypadłość tego modelu!!!
Miałem ten sam problem w bg 92r, zapadał sie drążek zmiany biegów, był to problem wyrobionego jabuszka, kupiłem drugi używany i skąńczył się problem, a wymienić da rade samemu, na to nie trzeba poświecać dużo czasu. Jak się domyślam to przypadłość tego modelu!!!
- Od: 27 wrz 2008, 16:21
- Posty: 33
- Skąd: Świdnik
- Auto: Ford Mondeo MK3 2.0TDCI
kupiłem drugi używany i skąńczył się problem, a wymienić da rade samemu, na to nie trzeba poświecać dużo czasu. Jak się domyślam to przypadłość tego modelu!!
Dokładnie tak. Nie kupowałem używki gdyż "za jakiś czas" problem by powrócił.
TomekPerformance masz jakieś foty z naprawy ?

Tak- mówię stanowcze nie!! jeśli chodzi o używki w tym temacie...ale... ale nowki brak, a jeśli gdzieś się znajdzie to aż strach się bać jaka cena... Ja przewierciłem i dałem 2 śróbki, ale przez gumę i jest git.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 6 paź 2005, 23:41
- Posty: 23
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323 1.3 16v `93->swap na 1.6 16v:)
323 1.8 BP GT w sumie:)
Hej
Sorry Blade że teraz piszę ale niestety nie byłem wcześniej osiągalny. Nie mam fotek ale jak na razie wszystko się sprawdza. Lewarek sie trzyma ale i tak teraz poszukuję tej części bo czas to w końcu naprawić porządnie.
Wie może ktoś gdzie można to tanio kupić??
Pzdr
Sorry Blade że teraz piszę ale niestety nie byłem wcześniej osiągalny. Nie mam fotek ale jak na razie wszystko się sprawdza. Lewarek sie trzyma ale i tak teraz poszukuję tej części bo czas to w końcu naprawić porządnie.
Wie może ktoś gdzie można to tanio kupić??
Pzdr
- Od: 10 sty 2008, 09:54
- Posty: 57
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda MX-3 1995 16V
mam ten sam problem i mam proste rozwiazanie (moze nie na dlugo ale na pół roku napewno) powiązałem drutami ten lewarek o takie zaczepy i jest git:) niezapada sie wogle
- Od: 26 paź 2008, 21:38
- Posty: 17
- Skąd: Ostrów Wielkopolski
- Auto: 1.Mazda 323f BG 1.6 16V-sprzedane:)
2.Mitusishi Carisma 1.8 16V GDI-obecnie:)
Witam , ja dziś zastosowałem patent jak ktoś wyżej – nawierciłem , przestrzeliłem dwie śruby – jedną od tyłu auta i z blachy wyprofilowałem taki jakby hak który łapie od spodu ten mechanizm lewarka , a druga śróba jest od przodu i przewiercona też ta blacha od jednego z drazków i teraz wszystko się trzyma mocno. Mam nadzieje że mogłem tak skręcić do kupy tą blaszkę od drazka nie ruszającego się i tą prostokątną , która jest mocowana do podłogi na 4 śruby – potwierdzi to ktoś
??
Biegi wchodzą , wydaje mi się że troszkę inaczej niż przed operacją , ale wchodza bardzo precyzyjnie więc myśle że wszystko bedzie ok
Biegi wchodzą , wydaje mi się że troszkę inaczej niż przed operacją , ale wchodza bardzo precyzyjnie więc myśle że wszystko bedzie ok
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
Blade napisał(a):Myślałem myślałem i wymyśliłem coś takiego.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=1174447#1174447
Zobaczymy jak zda egzamin...
No i nie zadało egzaminu koledzy. Patent ten trzeba zrobić z dobrą amortyzacją bo inaczej skończy się jak u mnie dziś
Jutro będę z tym walczył u mechanika.
tu w paint'cie rysunek usterki. Pozdrawiam – może komuś się przyda.
http://www.virtusdepax.ingram.com.pl/Skrzyniaa.jpg
<Virtus de paX>
- Od: 24 kwi 2009, 10:33
- Posty: 50
- Skąd: Pajęczno
- Auto: Mazda MX3 V6 24V DOHC '93r.
Blade napisał:
Myślałem myślałem i wymyśliłem coś takiego.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 47#1174447
Zobaczymy jak zda egzamin...
No i nie zadało egzaminu koledzy. Patent ten trzeba zrobić z dobrą amortyzacją bo inaczej skończy się jak u mnie dziś smutny Było za sztywno i przy szarpaniu zimą, urwało śrubę w bloku skrzyni. Tu fotki efektów. http://www.virtusdepax.ingram.com.pl/Sk ... index.html – Fot. 1 przedstawia urwaną śrubę. Fot.2 Tak jak powinno się to trzymać. Fot. 3 jak teraz wisi.
Jutro będę z tym walczył u mechanika.
tu w paint'cie rysunek usterki. Pozdrawiam – może komuś się przyda.
http://www.virtusdepax.ingram.com.pl/Skrzyniaa.jpg
_________________
Myślałem myślałem i wymyśliłem coś takiego.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 47#1174447
Zobaczymy jak zda egzamin...
No i nie zadało egzaminu koledzy. Patent ten trzeba zrobić z dobrą amortyzacją bo inaczej skończy się jak u mnie dziś smutny Było za sztywno i przy szarpaniu zimą, urwało śrubę w bloku skrzyni. Tu fotki efektów. http://www.virtusdepax.ingram.com.pl/Sk ... index.html – Fot. 1 przedstawia urwaną śrubę. Fot.2 Tak jak powinno się to trzymać. Fot. 3 jak teraz wisi.
Jutro będę z tym walczył u mechanika.
tu w paint'cie rysunek usterki. Pozdrawiam – może komuś się przyda.
http://www.virtusdepax.ingram.com.pl/Skrzyniaa.jpg
_________________
<Virtus de paX>
- Od: 24 kwi 2009, 10:33
- Posty: 50
- Skąd: Pajęczno
- Auto: Mazda MX3 V6 24V DOHC '93r.
powiem jak ja rozwiazalem identyczny problem u siebie... wprawdzie jest to rozwiazanie solidne ale ciezko bedzie teraz wyjac lewarek
pojechalem do znajomego tlumikarza i wzial migomata i w czterech miejscach od dolu przyspawal (spaw 6-7mm) i trzyma sie juz ponad rok 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość