Problem ze skrzynią biegów.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez czejs » 7 gru 2008, 18:43

Odkąd kupiłem mazde miałem wrażenie że biegi wchodzą jakoś zbyt ciężko.. od wczoraj wsteczny mi zgrzyta za każdym razem;/(tak jakbym wogóle nie naciskał sprzęgła) ile razy bym nie wysprzęglał w nadzieji że wbije R bez zgrzytu , zero reakcji.Biegi : 1,2 wchodzą także z oporem.. 3,4 jeszcze jako tako wiec sie nie czepiam:) . Dzisiaj postanowiłem odpowietrzyć sprzęgło , niestety bez zmian.Linką także regulowałem.. może jest troche lepiej wchodzą ale bez rewelacji, namęczyć sie trzeba ;/ co mam zrobić,co posmarować albo wymienić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 00:26
Posty: 372
Skąd: Białystok
Auto: Mazda MX6

Postprzez siegu » 7 gru 2008, 20:30

czejs ciężko chodzi dźwignia zmainy biegów czy nie wchodza biegi?

Jażeli ciężko chodzi dźwignia to pewnie jest zapieczona tulejia na łądzeniu dźwigni z cięgnem (drążkiem) do zmiany biegów. ( powodem jest nagrzewanie od ruru wydechowej ) miałem tak w swojej f-ce

Trzeba wejsć pod samochód odkręcic śrubę 6 na klucz 10 lub 12 wybic tylejkę przetrzec papierem ściernym nasmarować i skręcic :) i będzie lekko pracowac
Ostatnio edytowano 7 gru 2008, 20:32 przez siegu, łącznie edytowano 1 raz
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez szakur » 7 gru 2008, 20:31

wymień olej w skrzyni jak dobrze pamiętam to ok 3 litrów wchodzi powinno pomóc
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 11:43
Posty: 34
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 323 F BA 1,5

Postprzez czejs » 7 gru 2008, 22:26

biegi ciężko wchodzą.. z trudem :( a wsteczny zgrzyta.. co z tym wstecznym(?). W tygodniu wejde "pod mazdę" i poczyszcze te tuleje i nasmaruje.. mam nadzieje ze pomoże.. one są plastikowe tak?? o tych mowa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 00:26
Posty: 372
Skąd: Białystok
Auto: Mazda MX6

Postprzez siegu » 8 gru 2008, 11:03

czejs Metalowa tulejka bezpośrednio pod dźwignią zmiany biegów (widełki cięgna obejmują końcówkę dźwigni z tulejką)
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez palik » 8 gru 2008, 11:51

posmarowanie tulei raczej nie rozwiąże problemu "zgrzytania"
Bardziej prawdopodobne jest to, że po zmianie oleju będzie odczuwalna różnica. Mam nadzieję, że to nie sprzęgło...
Jeżeli ludzie szepczą za twoimi plecami to tylko znaczy że ich wyprzedziłeś. | www.burnwater.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 13:06
Posty: 865
Skąd: Białystok
Auto: EA5A SE

Postprzez gadula » 8 gru 2008, 11:55

palik napisał(a):Mam nadzieję, że to nie sprzęgło...

No właśnie podejrzewam to. Bo wczoraj na pedale sprzęgła regulacja została rozkręcona prawie do końca, i sprzęgło nie możliwe aby normalnie jeszcze łapało, zwłaszcza po odpowietrzeniu. Chyba że sam wysprzęglik pada...
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez czejs » 8 gru 2008, 21:17

biegi juz nie zgrzytają wsteczny wbija bez zgrzytu.. wiec juz jest spoko:) podregulowałem jeszcze troche i jest ok. pozostało oczyszczenie tulejek i będzie lepiej jakby z japoni wyjechał ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 00:26
Posty: 372
Skąd: Białystok
Auto: Mazda MX6

Postprzez LoboAlien » 9 gru 2008, 22:08

to co dokladnie zrobiles??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2006, 13:14
Posty: 450
Skąd: Wałbrzych
Auto: Była Mazda 323F 1.8 16V LPG BRC
Był Nissan Primera P12 1.8 LPG BRC
Jest .....

Postprzez Tomasz » 10 gru 2008, 14:31

Czy ktoś się orientuje jaki olej można wlać do skrzyni biegów? Moja Madzia to MX-3 1,6 16v 88 KM. Czy są osobne otwory do nalewania i zlewania zużytego oleju? U mnie ciężko wchodzi wsteczny a pozostałe biegi po dłuższej trasie. Pozdrawiam Tomek.
Tomasz
 

Postprzez siegu » 10 gru 2008, 14:49

Tomasz napisał(a):Czy ktoś się orientuje jaki olej można wlać do skrzyni biegów?

SAE 75W-90 (syntetyk)

Tomasz napisał(a):Czy są osobne otwory do nalewania i zlewania zużytego oleju?

Tak
Do spuszczania masz korek pod skrzynią
A do wlewu musisz odkręcić napęd linki prędkościomierza który zarazem jest miarką stanu oleju w skrzyni (znajduje się na skrzyni od ściany grodziowej samochodu)
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Tomasz » 11 gru 2008, 07:45

Dziękuję za informację. :)
Tomasz
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323