Regulacja kąta pochylenia (camber) kól przednich – czy się da?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez jackkpl » 12 lip 2008, 12:38

Czesc

Mam pytanie do specjalistów w tej dziedzinie. Jakoś pół roku temu mialem wymieniane amorki z przodu na kayaba. Auto po wymianie ma nie taka geometrię (0.5 stopnia camber na przednich kolach,czyli wyglada to jak tylna oś w maluchu, gdzie koła składały się do lotu ;)). Czy jest jakaś możliwość regulacji tego kąta, zeby ustawić na np -0.5 stopnia? Słyszałem coś o śrubie mimośrodowej, ktora pozwala na regulację , ale nie wiem,czy to jest tak w standardzie, czy tylko w profesjonalnych amortyzatorach.

Z gory dzieki za odpowiedzi
Jacek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Adaś » 12 lip 2008, 13:36

Jakoś pół roku temu mialem wymieniane amorki z przodu na kayaba.

a czy miałeś po tym ustawianą geometrię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez jackkpl » 12 lip 2008, 17:28

Tak, mialem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez waldii » 12 lip 2008, 22:53

jackkpl napisał(a):Słyszałem coś o śrubie mimośrodowej, ktora pozwala na regulację , ale nie wiem,czy to jest tak w standardzie

w standardzie nie.Bierzesz amorek i w gornym mocowaniu do piasty rozwiercasz oraz montujesz srube z podkladka typu fasola.A nie wiem jak w BG ale chyba na gornym mocowaniu amorka obracajac ta poduszka regulujesz kąt pochylenia kola.Jest mocowane na 4 sruby a glowka amorka nie jest na srodku(bynajmniej w GE tak bylo) Sprawdz to,bo moze przy montazu amorka obrocono ta poduche i w ten sposob zmieniono kąt,bo raczej nie wierze w wine amorka.
waldii
 

Postprzez jackkpl » 13 lip 2008, 13:45

waldii napisał(a):
jackkpl napisał(a):Słyszałem coś o śrubie mimośrodowej, ktora pozwala na regulację , ale nie wiem,czy to jest tak w standardzie

w standardzie nie.Bierzesz amorek i w gornym mocowaniu do piasty rozwiercasz oraz montujesz srube z podkladka typu fasola.A nie wiem jak w BG ale chyba na gornym mocowaniu amorka obracajac ta poduszka regulujesz kąt pochylenia kola.Jest mocowane na 4 sruby a glowka amorka nie jest na srodku(bynajmniej w GE tak bylo) Sprawdz to,bo moze przy montazu amorka obrocono ta poduche i w ten sposob zmieniono kąt,bo raczej nie wierze w wine amorka.


Dzis patrzylem pod maske i chyba masz racje. Mocowanie gorne amorka jest jakby blizej blotnika (czyli to powodowaloby dodatni kat na kole). Czy aby to obrocic trzeba przekladac cala poduszke, czy tylko taki "placek" z dziura, ktora nie jest na srodku? Da rade to samemu w garazu na podnosniku przestawic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez KOCIHOTEL » 15 lip 2008, 23:32

Witam .W skłąd pełnej geometrii koła wchodzą 3 rzeczy:pochylenie kołaPK(ustawiamy jako pierwsze),wyprzedzenie sworznia zwrotnicyWPZ(jeżęli ustawimy prawidłowo PK i zbieżność też będzie oki) i 3 rzecz na końcu to zbieżność.Jeżeli samochód przed wymianą amorków miał pochylenie koła oki wystarczy żę poluzujesz śruby(2 centralne trzymające zwrotnicę z amorkiem)oczywiście na stanowisku pomiarowym i skręcisz w żądanej pozycji.Natomiast samochody po dzwonach mają to do siebie zę trzeba czasem odkręcić te 2 śruby trzymające amorek ze zrotnicą i zrobić tzw fasolki,czyli rozwiercić otwory w amorku i wtedy też na stanowisku skręciś w żądanej pozycji.Wszystko jej do zrobienia,ale trzeba podjechać do kogoś kto ma trochę pojęcia o robocie a nie do jakiegoś piekarza co żuki czy poldki składa,wierz mi sam wiele razy ustawiałęm całą geometrię i jak prosty samochód to da sie zrobić bez problemu.Acha jak jedna osoba luzuje śruby na amorku to 2ga naciąga górę koła lub dół przed skręceniem w żądanej pozycji.Pzdr
zdjęcia mojej byłej kocicy: http://grono.net/pub/u/kocihotel/
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2006, 21:12
Posty: 28
Skąd: Legionowo
Auto: corolla e 11 3d 2.0d 72PS

Postprzez jackkpl » 15 lip 2008, 23:48

Hej

Wg. twojego opisu gorna sruba mocujaca amorek do zwrotnicy sluzy tylko do "blokowania" zadanej pozycji amortyzatora? Akurat wymiane amorkow i cala geometrie robilem w zakladzie , ktory dosc czesto grzebie w autach rajdowych (np lancerek evo 7 wyjezdal, jak odbieralem auto) – ale fakt faktem,ze przed wymiana amorkow kola mialy Camber = 0 . Gorna sruba mocujaca amor do zwrotnicy wyglada jakby nie bylo na niej zadnej regulacji. Moze sprobuje twojej metody jak bede na kanale – zobacze, czy w ogole jest tam jakis luz do regulacji. Wydawac by sie moglo,ze tam dzialaja duze sily, wiec sruby wchodza ciasno w otwory mocujace i nie drgna nawet o 1mm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez KUCZYS » 28 paź 2008, 18:07

Chciałem zapytac jak to wygląda w 323f BA bo lewe koło mam do ustawienia a regulacji brak. Co ciekawe w katalogu jest napisane, ze dolny otwór łączący zwrotnice z amorem jest w kształcie owalnym i tam sie reguluje. U mnie nic takiego nie ma, jest tylko otwór na srube bez regulacji. Mówili mi ze rozwiercając niewiele sie zyska.Około 0,5 stopnia.Jakie jest wyjscie? Kupic nowe amory z całym kielichem i szukac takich z regulacją??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2004, 17:17
Posty: 107
Skąd: Polanica Zdrój
Auto: Kiedyś 323f BG,BA.Teraz Toyota Corolla E12

Postprzez jackkpl » 8 gru 2008, 11:37

Ostatnio mialem okazje rozbierac u siebie mcpersona (nudy w weekend, trzeba sie bylo czyms zajac ;)). Na dole ani na gorze nie ma mozliwosci regulacji pochylenia. Jedyne, co mi przychodzi na mysl , ale nie koniecznie moze byc zgodne ze sztuka, to krecenie gornym mocowaniem sprezyny. Same sruby mocujace amor do zwrotnicy sa bez regulacji, tak samo poduszka amortyzatora jest symetryczna i jej obracanie nic nie da :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323