wymiana oslony przegubu
Strona 1 z 1
jest troche Roboty A mianowicie:
odkrecic Srube Od Półosi
Odkrecic Mcperson ( 2x sruby od zwrotnicy)
Odkrecic Gałke Od Przekładni
i delikatnie wybic przegłób
zerwac stare opaski, zbic delikatnie przegłób ii wywalic stary meiszek i załozyc nowy:) zycze miłej pracy:) Miedzy 1-2h Roboty:)
odkrecic Srube Od Półosi
Odkrecic Mcperson ( 2x sruby od zwrotnicy)
Odkrecic Gałke Od Przekładni
i delikatnie wybic przegłób
zerwac stare opaski, zbic delikatnie przegłób ii wywalic stary meiszek i załozyc nowy:) zycze miłej pracy:) Miedzy 1-2h Roboty:)
- Od: 5 paź 2007, 21:14
- Posty: 1091
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323 BF GTX
Gorzej jak przegub jest zapieczony w zwrotnicy. U mnie wycisnęła go dopiero prasa hydrauliczna
Jeśli powyższy sposób nie działa, to:
Odkręcić Mcperson ( 2x sruby od zwrotnicy)
Odkręcić Gałkę Od Przekładni
Odkręcić sworzeń wahacza
Odkręcić zacisk hamulcowy, zdjąć tarczę
Spuścić olej ze skrzyni biegów
Zdemontować kompletną zwrotnicę wraz z półosią wyjętą ze skrzyni
Zamontować to w imadle za półoś, zwrotnicą w dół.
Zbić zwrotnicę z półosi (można to zrobić młotem 5kg pukając naprawdę delikatnie)
Poskładać wszystko w odwrotnej kolejności i wlać olej. Zawsze możesz jeszcze spróbować wyszarpnąć półoś z przegubu na aucie: zaoszczędzi Ci to trochę roboty... o ile wyjdzie. Mnie na 3 próby (2x wymiana manszety, 1x wymiana przegubu i łożyska) nigdy się to nie udało. Tylko się sporo naszarpałem
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Jeśli powyższy sposób nie działa, to:
Odkręcić Mcperson ( 2x sruby od zwrotnicy)
Odkręcić Gałkę Od Przekładni
Odkręcić sworzeń wahacza
Odkręcić zacisk hamulcowy, zdjąć tarczę
Spuścić olej ze skrzyni biegów
Zdemontować kompletną zwrotnicę wraz z półosią wyjętą ze skrzyni
Zamontować to w imadle za półoś, zwrotnicą w dół.
Zbić zwrotnicę z półosi (można to zrobić młotem 5kg pukając naprawdę delikatnie)
Poskładać wszystko w odwrotnej kolejności i wlać olej. Zawsze możesz jeszcze spróbować wyszarpnąć półoś z przegubu na aucie: zaoszczędzi Ci to trochę roboty... o ile wyjdzie. Mnie na 3 próby (2x wymiana manszety, 1x wymiana przegubu i łożyska) nigdy się to nie udało. Tylko się sporo naszarpałem
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Zakładam że pomyliłeś pojęcia przegub z półosią, bo jeśli zbijesz przegub, to masz do wymiany łożysko
Zaś przy pomyłce:
Jest. Ta zawleczka właśnie zapobiega wysunięciu się półosi z przegubu.
Zaś przy pomyłce:
Jest. Ta zawleczka właśnie zapobiega wysunięciu się półosi z przegubu.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
najwygodniej jest wsunąć półoś w przegub do momentu zaparcia się zawleczki o przegub. Wtedy delikatnie wystarczy np płaskim śrubokrętem wcisnąć delikatnie zawleczkę w rowek i po bólu. Na siłę najszybciej zniszczysz zawleczkę, bo nie zawsze układa się w zamku bez problemu
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości