Witam!
Czy tarcze hamulcowe od 323F BG GT beda pasowaly do zwyklej 323F BG 1.8 16V??
sa one szczersze i maja wieksza srednice tarcia...
Ale moze pasuja??
jezeli nie to co nalezało by zmienic i czy jest to wykonalne
Pozdrawiam i czekam na fachwe odpowiedzi
Tarcze Hamulcowe dla DOHC
Strona 1 z 1
tarcza od GT jest o jakies 2-3 Cm większa, nie zmiesci sie bo zacisk 3ma. 1,8 16V <sohc> ma taki sam układ hamulcowy jak 1,6.. a co do wymiany to trzebaby było wymienic całą zwrotnice co medług mnie jest nie opłacalne. Lepiej kupic lepsze tarcze i klocki i bedzie hamowac wiele lepiej niz hamulce GT..
- Od: 5 paź 2007, 21:14
- Posty: 1091
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323 BF GTX
tarcze dohc 251 sr. w sohc 235.inne zaciski zwrotnica.troszke byloby dlubaniny co nie znaczy ze nie mozna bo ja to przeszedlem.ale ja zmienilem hamulce z 1,8 sohc na dohc kompletnie ze zwrtonicami i silnikiem i skrzynia biegow i polosiami stabilizatorami z dohc.tak bedzie problem bo inna zwrtonica inne polosie a wiec i inna skrzynia biegow.latwiej zmienic tyl z bebnow na tarcze.tu droga prostsza.ale zmiana w hamowaniu bedzie zadna.ja ostatnio zmienilem tarcze nacinane bd na tyl i zadnej roznicy w hamowaniu nie odczulem.polecam do sohc trarcze na przod black diamont w komplecie z klockami kashiamy.u mnie ten zestaw w sohc spisywal sie super.czuc bylo znaczna [poprawe w hamowaniu. www.czescionline.pl dzial tuning (cena okolo tarcz 800 plus 100 za klocki)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Jak moi poprzednicy pisali, ten zestaw pasował nie będzie:
tarcze średnica x grubość(mm)
GT 257 x 22
Twoja 235 x 18
piwo
http://moto.allegro.pl/item406456557_ta ... epsze.html
To link do aukcji na Allegro z kompletem (w prawdzie przód) tarcze+klocki ATE do eFki GT w całkiem przyzwoitej cenie. Widywałem także na tył. Te tarcze o których piszesz są ładne ale taka kasa?
A klocki KASHIYAMA kupisz za 40 – 50zł. Jeżeli dałeś stówe za takie klocki to wg mnie sporo przepłaciłeś. Wolałbym już FERODO PREMIER – ok 110 za komplet.
Takowe posiadam na przodzie i tyle – auto staje prawie w miejscu.
Mam zamiar zmieniać tarcze (przód i tył) na ATE. Pytałem już u siebie w sklepach – ok 500 – 600 zł komplet na dwie osie. Można negocjować!
tarcze średnica x grubość(mm)
GT 257 x 22
Twoja 235 x 18
piwo

To link do aukcji na Allegro z kompletem (w prawdzie przód) tarcze+klocki ATE do eFki GT w całkiem przyzwoitej cenie. Widywałem także na tył. Te tarcze o których piszesz są ładne ale taka kasa?
A klocki KASHIYAMA kupisz za 40 – 50zł. Jeżeli dałeś stówe za takie klocki to wg mnie sporo przepłaciłeś. Wolałbym już FERODO PREMIER – ok 110 za komplet.
Takowe posiadam na przodzie i tyle – auto staje prawie w miejscu.
Mam zamiar zmieniać tarcze (przód i tył) na ATE. Pytałem już u siebie w sklepach – ok 500 – 600 zł komplet na dwie osie. Można negocjować!
<– SIOSTRY: Madzia i EFka
http://world1.monstersgame.wp.pl/?ac=vid&vid=17054626
http://world1.monstersgame.wp.pl/?ac=vid&vid=17054626
- Od: 3 lis 2005, 17:11
- Posty: 57
- Skąd: Jarosław
- Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91
Dzięki wielkie Panowie. tak tez podejzewałem..
jeszcze jedno wielkie pytanko.. Jaka sa generalne roznice w komputerach od GT i BP zwykłym 1.8 16V
chodzi mi o to czy jak podpioł bym z GT kompa to silnik SOHC działał by?
głownie cala ta sprawa ma na miejsciu zmienienie wartosci czasu wtryskiwania paliwa do silnika SOHC i tak pomyslaęm o kompie z GT bo chyba ma inne mapy paliwa
czekam na odpowiedz.
Pozdraiwam
jeszcze jedno wielkie pytanko.. Jaka sa generalne roznice w komputerach od GT i BP zwykłym 1.8 16V
chodzi mi o to czy jak podpioł bym z GT kompa to silnik SOHC działał by?
głownie cala ta sprawa ma na miejsciu zmienienie wartosci czasu wtryskiwania paliwa do silnika SOHC i tak pomyslaęm o kompie z GT bo chyba ma inne mapy paliwa
czekam na odpowiedz.
Pozdraiwam
- Od: 6 paź 2007, 01:13
- Posty: 13
- Skąd: Żywiec
- Auto: 323F BG 1.8 16V SWAP na GTX
Komp od GT nie spasuje DO sohc... Osobiscie to sprawdzałem
Podpiołem GT pod Sohc Chodziła jak Boxer
Zalewało ją, tarakowała tak jak by na 2-gary chodziła
wiec osobiscie Niepolecam
- Od: 5 paź 2007, 21:14
- Posty: 1091
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323 BF GTX
Mamber a nie prosciej poszukac kogos kto ci w kompie od sohc mapy zmieni?
Nie wiem jak Ty chciales komputero dDOHC do SOHC przystosowac...
Nie wiem jak Ty chciales komputero dDOHC do SOHC przystosowac...
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
Dokładnie 16mm większa.Marcin1mazda napisał(a):tarcza od GT jest o jakies 2-3 Cm większa,
No nie do końca. W 1.6 niby jest ta sama średnica tarczy ale w 1.8 SOHC jest grubsza tarcza. Zacisk od 1.6 jej nie obejmie. Poza tym jeśli w 1.8 SOHC był ABS to z tyłu były montowane tarcze a nie bębny.Marcin1mazda napisał(a):1,8 16V <sohc> ma taki sam układ hamulcowy jak 1,6..
Gdyby wystarczyło wymienić tylko zwrotnice to byłoby bardzo opłacalne. Niestety trzeba też wymienić półośki a co za tym idzie skrzynie biegów.Marcin1mazda napisał(a): a co do wymiany to trzebaby było wymienic całą zwrotnice co medług mnie jest nie opłacalne.
To akurat jest nieprawda. Nic nie przyniesie takiej poprawy hamowania jak większa średnica tarczy. Wszelkiego rodzaju sportowe tarcze i klocki to tylko półśrodki.Marcin1mazda napisał(a): Lepiej kupic lepsze tarcze i klocki i bedzie hamowac wiele lepiej niz hamulce GT..
Ja zdecydowałem sie właśnie na takie półśrodki ze względu na koszty. Z przodu mam tarcze nacinane i nawiercane Black Diamond wraz z klockami EBC Green Stuff. Polecam taki zestaw. Wygląda to tak:
Nie polecam jednak do takich tarcz jakiś tanich klocków (np. takich o jakich mówił Piwo
Kiepski pomysł. Poza zwiększonym zużyciem paliwa i zalewaniem się silnika nic to nie da.Mamber napisał(a):głownie cala ta sprawa ma na miejsciu zmienienie wartosci czasu wtryskiwania paliwa do silnika SOHC
Szkoda czasu i pieniędzy. Jeśli ktos chce podnieść moc w 1.8 SOHC to najlepiej założyć głowice i kolektory od wersji DOHC. I dopiero wtedy podpiąć kompa od GT. Będzie to najskuteczniejsza i najtańsza chyba metoda podnisienia mocy.strOOs napisał(a):Mamber a nie prosciej poszukac kogos kto ci w kompie od sohc mapy zmieni?
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
O ile się nie myle to przednie we wszystkich modelach (BG oczywiście) są wentylowane.
<– SIOSTRY: Madzia i EFka
http://world1.monstersgame.wp.pl/?ac=vid&vid=17054626
http://world1.monstersgame.wp.pl/?ac=vid&vid=17054626
- Od: 3 lis 2005, 17:11
- Posty: 57
- Skąd: Jarosław
- Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości