Witam,
Brak u mnie podświetlenia włączników, jest tylko deska rozdzielcza i podnoszenie świateł, reszty nie ma wcale, dowiedziałem się, że trzeba wymienić żarówki, ale wszystkie by nie świeciły? Może jakiś bezpieczniki? Może jakaś fotorelacja z wymiany żarówek, bo jazda nocą bez nich jest uciążliwa.
Zapytam jeszcze o spryskiwacze, czy z kontrolkę na desce o braku płynu odpowiedzialny jest bezpiecznik? Płynu nie było i na desce nie włączyła się kontrolka, to pierwsze pytanie, drugie tył nie działa, podejrzewam silniczek, ale czy coś jeszcze sprawdzić?
Jakie żarówki polecacie do świateł mijania/drogowych?
Ważne, żeby były jasne nie jakieś pseudoksenony i żeby żywotność była dość duża ich, linki bym prosił.
Z góry wszystkim dziękuję.
Brak podświetlenia włączników, suwaków itd.; 323f BG
Strona 1 z 1
Witaj.Sam często prosze tu na forum o pomoc gdyz jestem laikiem ale przede wszystkim zacząłbym od sprawdzenia wszystkich bezpieczników.Poniżej masz linki-pierwszy to samouczek"Mazda 323 sam naprawiam(bardzo przydatny)oraz instrukcja obsługi mazdy 323f.Sciągnij instrukcję i poradnik a znajdziesz tam odpowiedzi na swoje pytania:
http://www.megaupload.com/?d=9FNF47N5
http://instrukcja.pl/i/mazda_323f_instrukcja_obslugi
http://www.megaupload.com/?d=9FNF47N5
http://instrukcja.pl/i/mazda_323f_instrukcja_obslugi
- Od: 25 sty 2010, 08:14
- Posty: 10
- Skąd: Góra Kalwaria
- Auto: mazda 323f bg 89-94 1.8 76kw
CO do podświetlania przycisków to ja u siebie wymieniałem na czerwone ledy.Fabrycznie są montowane ledy 3mm z takim zielonym kondonem.Wymiana ich jest banalnie prosta ,a też robiąc to byłem laikiem nie wiedziałem co z czym się je.Powinny się świecić wszystkie jeżeli guziki np od podgrzewania szyby czy otwierania świateł działa a się tylko nie świecą to jest to wina żarówek.
Co do silniczka od spryskiwacza tylnej szyby to w bagietkach jest to normalne ,że silniczek rdzewieje ,przez dostającą się tam wodę u mnie wyżarło dziurę na wylot ,a z silniczka nic nie zostało ,dlatego zacznij od silniczka.Najlepiej wyjąc spod zbiorniczka uszczelkę ,aby woda normalnie ściekała ,a silniczek zabezpieczyć jakimś towotem.Oczywiście zardzewiały nie działający silniczek można naprawić zanurzając go w jakimś odrdzewiaczu,gdzieś było o tym na forum.
Jeżeli nie masz płynu do spryskiwacza a na desce nie wyświetla Ci się kontrolka to albo coś się zrobiło z czujnikiem ,albo po prostu przepaliła Ci się żaróweczka od tej kontrolki.
Co do żarówek to dużo osób poleca te
http://allegro.pl/item924838638_zarowki ... gsram.html ładne wyraźne białe światło,żarówki w miarę trwałe za przystępną cenę.
Ps.Jak coś to pisz.
Tu masz parę linków tylko dotyczą innych modeli ale ogólnie dowiesz co o co miej więcej chodzi:
Podświetlenie przycisków:http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=688277
viewtopic.php?t=51916
viewtopic.php?p=1190686#1190686
A tu masz naprawę silniczka spryskiwacza szyby:
viewtopic.php?t=76020
Co do silniczka od spryskiwacza tylnej szyby to w bagietkach jest to normalne ,że silniczek rdzewieje ,przez dostającą się tam wodę u mnie wyżarło dziurę na wylot ,a z silniczka nic nie zostało ,dlatego zacznij od silniczka.Najlepiej wyjąc spod zbiorniczka uszczelkę ,aby woda normalnie ściekała ,a silniczek zabezpieczyć jakimś towotem.Oczywiście zardzewiały nie działający silniczek można naprawić zanurzając go w jakimś odrdzewiaczu,gdzieś było o tym na forum.
Jeżeli nie masz płynu do spryskiwacza a na desce nie wyświetla Ci się kontrolka to albo coś się zrobiło z czujnikiem ,albo po prostu przepaliła Ci się żaróweczka od tej kontrolki.
Co do żarówek to dużo osób poleca te

Ps.Jak coś to pisz.
Tu masz parę linków tylko dotyczą innych modeli ale ogólnie dowiesz co o co miej więcej chodzi:
Podświetlenie przycisków:http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=688277
viewtopic.php?t=51916
viewtopic.php?p=1190686#1190686
A tu masz naprawę silniczka spryskiwacza szyby:
viewtopic.php?t=76020
"Mężczyźni witają się uściśnięciem dłoni. Kobiety obejmują się przyjaźnie. W pierwszym wypadku chodzi o sprawdzenie, czy w ręku nie ma ukrytej broni, w drugim, czy na pewno nie ma jej też za plecami."
- Od: 8 sty 2009, 00:52
- Posty: 271
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Była 323F BG 1.6 nastepnie 323F BA 1.5 nasepnie 323F BA 1.8 obecnie jest VW Golf IV
Dziękuję za pomoc w poprzedniej sprawie, powiem tylko co do spryskiwacza tylnego, że mam w tym miejscu butle i sam płyn dolewałem lejkiem a wymontowanie go raczej nie powiedzie się.
Problem kolejny dziś zauważyłem zapalone lampki w drzwiach, na podsufitce wyłączona bo jest na stałe off, ale pozycja door i on to teraz jedno, wyjęcie żarówek z drzwi i wyłączenie podsufitki nic nie dało gdyż podświetlenie stacyjki się świeci, wyjąłem bezpiecznik żeby aku nie padł
Co to może być?
Wczoraj Mazda była na bezdotykowej, czy może gdzieś zawilgotniały przewody poprawiałem rure doprowadzającą powietrze do nawiewu bo opadła i czyściłem filtr (?) od rzeczonej dmuchawy pod schowkiem a i dodam że u mnie pada prawie cały dzień, sam już nie wiem.
Wszelkie wskazówki będą pomocne
Problem kolejny dziś zauważyłem zapalone lampki w drzwiach, na podsufitce wyłączona bo jest na stałe off, ale pozycja door i on to teraz jedno, wyjęcie żarówek z drzwi i wyłączenie podsufitki nic nie dało gdyż podświetlenie stacyjki się świeci, wyjąłem bezpiecznik żeby aku nie padł
Co to może być?
Wczoraj Mazda była na bezdotykowej, czy może gdzieś zawilgotniały przewody poprawiałem rure doprowadzającą powietrze do nawiewu bo opadła i czyściłem filtr (?) od rzeczonej dmuchawy pod schowkiem a i dodam że u mnie pada prawie cały dzień, sam już nie wiem.
Wszelkie wskazówki będą pomocne
323f BG, B6; PB+LPG
1994 r.
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/17555] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/17555/icon4.png[/IMG][/URL]
1994 r.
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/17555] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/17555/icon4.png[/IMG][/URL]
- Od: 29 sty 2010, 12:19
- Posty: 11
- Auto: 323f BG, B6; 1.6 16V; PB+LPG
1994 r.
a co do swiatel w drzwiach i kabinie to sprobuj odlaczyc po kolei czujniki zamknietych drzwi, mozliwe, ze ktorys zamoknal... jak to nic nie da to potraktuj autko kompresorem i wyczysc elektronike pod maska powietrzem i zobacz co dalej bedzie sie dzialo:)
Możliwe że wszystkie nie świecą bo u mnie było tak samo. Jeśli chodzi o regulację podświetlenia to zdejmujesz palstik z boku śrubokrętem i wciskasz ten metalowy przycisk na dole i powinno wyjść. Gorzej jest z regulacją wysokości świateł bo żeby w tej kontrolce wymienić trzeba ją podważać za plastik od dołu, aż wyjdzie (ostrożnie). Podnoszenie świateł, mgielne, szybę tył to trzeba odkręcić obudowę od zegarów, odkręcając najpierw plastiki kierownicy i opuszczająć ją. dalej to już będzie wiadomo.
Niestety żarówki trzeba kupić oddzielnie i poprzeplatać przez plastikowe i gumowe oprawki. Ale to jest łatwizna wbrew pozorom (potrzebne obcinaczki, śrubokręcik i do roboty). Może ktoś zna ich profesjonalną nazwę? Ja płaciłem za nie po 3zł w motoryzacyjnym!!! A powinny kosztować grosze.
Kontrolka od spryskiwacza może być przepalona lub może mieć odłączoną kostkę z powodu przesiąkania pływaka (jak u mnie) i świecenia non stop, ponieważ opada na dno i załącza się kontrolka.
Niestety żarówki trzeba kupić oddzielnie i poprzeplatać przez plastikowe i gumowe oprawki. Ale to jest łatwizna wbrew pozorom (potrzebne obcinaczki, śrubokręcik i do roboty). Może ktoś zna ich profesjonalną nazwę? Ja płaciłem za nie po 3zł w motoryzacyjnym!!! A powinny kosztować grosze.
Kontrolka od spryskiwacza może być przepalona lub może mieć odłączoną kostkę z powodu przesiąkania pływaka (jak u mnie) i świecenia non stop, ponieważ opada na dno i załącza się kontrolka.

1991r – SOHC 1.8 – 16 VALVE – 103KM
- Od: 12 sie 2009, 22:54
- Posty: 60
- Auto: MAZDA 323F BG 91r SOHC 1.8 16V
Pabllo napisał(a):a co do swiatel w drzwiach i kabinie to sprobuj odlaczyc po kolei czujniki zamknietych drzwi, mozliwe, ze ktorys zamoknal... jak to nic nie da to potraktuj autko kompresorem i wyczysc elektronike pod maska powietrzem i zobacz co dalej bedzie sie dzialo:)
Czujniki rozkręciłem przedmuchałem i spryskałem WD40, nic to nie dało.
Może jakiś przekaźnik tylko gdzie go szukać?
Macie jakieś pomysły, bo jazda bez światła nie jest uciążliwa, ale bez centralnego owszem.
323f BG, B6; PB+LPG
1994 r.
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/17555] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/17555/icon4.png[/IMG][/URL]
1994 r.
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/17555] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/17555/icon4.png[/IMG][/URL]
- Od: 29 sty 2010, 12:19
- Posty: 11
- Auto: 323f BG, B6; 1.6 16V; PB+LPG
1994 r.
A w czym WD może przeszkadzać tak z ciekawości?
Problem rozwiązany.
Czujnik w tylnych prawych drzwiach masował po tym jak dostał wody.
A co może być jeśli wskazówka od poziomu paliwa mi nie opada zatrzymała się na kresce od 1/4 zbiornika i nic dalej, wcześniej było dobrze.
Problem rozwiązany.
Czujnik w tylnych prawych drzwiach masował po tym jak dostał wody.
A co może być jeśli wskazówka od poziomu paliwa mi nie opada zatrzymała się na kresce od 1/4 zbiornika i nic dalej, wcześniej było dobrze.
323f BG, B6; PB+LPG
1994 r.
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/17555] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/17555/icon4.png[/IMG][/URL]
1994 r.
[URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/17555] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/17555/icon4.png[/IMG][/URL]
- Od: 29 sty 2010, 12:19
- Posty: 11
- Auto: 323f BG, B6; 1.6 16V; PB+LPG
1994 r.
Finetto napisał(a):A w czym WD może przeszkadzać tak z ciekawości?
Napisałeś że użyłeś go na czujniku a to chyba przewodzi prąd... do elektryki jest elektrosol. Tam gdzie jest gwint można psiuknąć WD-40.

1991r – SOHC 1.8 – 16 VALVE – 103KM
- Od: 12 sie 2009, 22:54
- Posty: 60
- Auto: MAZDA 323F BG 91r SOHC 1.8 16V
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość