Strona 1 z 1

PostNapisane: 31 gru 2009, 19:36
przez madejek86
Sprawdż sobie błędy za pomocą diody ,nic nie kosztuje(1zł dioda) a wykaże jak coś będzie nie tak.Pozdr
http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd

PostNapisane: 31 gru 2009, 22:27
przez gregorius 323 F
Kolego zrób to co madejek pisze.

Nic nie zmienisz i żadnych parametrów na bieżąco nie sprawdzisz jedynie diodą sczytasz błędy.

Pozdrawiam i Najlepszego w 2010.

PostNapisane: 1 sty 2010, 16:48
przez maris801801
Powiedzcie mi po co jest ten rezystor 1kOhm?
To jest dioda 1kOhm?
Czy co to jest. Bo dalej nic nie pisze co z tym rezystorem hmmm

PostNapisane: 1 sty 2010, 17:08
przez BratCukierka
jest pokazane gdzie masz wlutować rezystor – nic trudnego

to jest zwykła dioda, za ok.1,20zł 3 lata temu kupiłem diodę i rezystorek i sobie zrobiłem ten czytnik, bardzo prosta rzecz, wszystko masz podane na tacy

jest taki jeden temat....
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... light=obdi
no ale cóż wystarczy użyć wyszukiwarki

przechodzisz np. na 3 stronę i jest nawet fotka jak to wygląda po zrobieniu...
prosta sprawa prawda?? nie trzeba do tego nawet fotki wystarczy przeczytać co jest napisane na stronie klubowej (link w 2 poście)

PostNapisane: 1 sty 2010, 17:20
przez bikus
mozna tak zrobic albo poprostu dioda z rezystorem, chyba ze dioda 12V i podpinasz na krotko :)


maris801801 napisał(a):Powiedzcie mi po co jest ten rezystor 1kOhm?

standardowa dioda jest ma okolo 3V a prad w samochodzie ma 12V czyli jak podlaczysz taka diode bez opornika to sie spali :) a opornik 1000Ohm ogranicza prad z 12V do okolo 3-3,5 V i dioda sie nei spali... ale sa dostepne diody 12V ktore mozna podlaczyc bez opornika

PostNapisane: 1 sty 2010, 17:23
przez maris801801
Dzieki BratCukierka teraz juz wszystko wiem ;)
Przynajmniej zaoszczedze :p
A czy jest gdzies spis kodow bledow?
Troszq szukalem ale nie moge tego znalesc... jedynie na str opla. Ale to chyba nie to samo

PostNapisane: 1 sty 2010, 17:34
przez BratCukierka
maris801801 ty leniwcu!! <lol>

http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd zjedź na dół strony i tam jest takie coś jak "Kody błędów DTC dla silników Mazda EGI" i są kody :P Trzymajcie mnie hahaha

PostNapisane: 1 sty 2010, 17:55
przez maris801801
No tak tylko ze to nie jest moj typ auta ;d
Kody błędów z gwiazdką obowiązują dla silnika B6-DOHC w rocznikach 1987/1989 dla modelu 323 Turbo 4x4.

PostNapisane: 1 sty 2010, 18:09
przez BratCukierka
no właśnie a ile masz tam z gwiazdką?? :P a zresztą z gwiazdką jest po ukośniku a przed ukośnikiem jest to co pasuje do twojego np.
15 – Czujnik lambda / Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym*
to ciebie nie obchodzi czujnik ciśnienia a lambda tak.
Ja się chyba przez Ciebie wykończę hahaha

PostNapisane: 1 sty 2010, 18:26
przez maris801801
Jednak polecam ksiazke KODY USTEREK. jest tam wszytsko idealnie napisane odnosnie kod usterek mazd ;)
Nieco sie roznia od tych w warsztacie ale trudno ;) Zaufam ksiazce bo jest wiecej kodow i raczej ksiazka sprawdzona ;)
pozdr0 ;]

PostNapisane: 1 sty 2010, 20:36
przez madejek86
bikus napisał(a):ale sa dostepne diody 12V ktore mozna podlaczyc bez opornika

http://allegro.pl/item868196933_diody_l ... lecam.html

i przy okazji można zakupić więcej,aby zmienić podświetlenie przycisków :P

PostNapisane: 2 sty 2010, 16:53
przez krzaku90
Witam. Po przeczytaniau tego tematu postanowilem zajrzec co u mnie sie dzieje.
Wiec szybko zlozylem sprzet ,niestety nie z diody bo zadnej na stanie nie posiadam ale z jakiejs zaroweczki halogenowej ktora dziala pod zasilaniem 12v. Podlaczylem wiec co trzeba wlaczam na ON i nic. A ze gdzies przeczytalem ze zamiast pod zlacze b+ mozna wziac + z aku tak zrobilem ale dalej nic. Zaroweczka nawet nie zapalila sie. Po chwili narodzil sie pomysl ze zarowka moze byc za mocna wiec szybkim ruchem dloni chwycilem za zaroweczke z lampki pod sufitem <glupek2> . Niestety po podlaczeniu dalej nic:/ Odpalilem wiec madzie i obroty na zimnym silniku byly troche ponizej 1000 wiec wniosek z tego ze bylem w trybie sewrisowym a zaroweczki nawet nie drgeny... po wyciagnieciu wszystkich drucikow z kostki obroty wskoczyly na 1500. Zgasilem madzie powtornie zamontowalem zaroweczke i nic. Nastepne co przyslo mi do glowy tpo ze ta zaroweczka tez moze byc za mocna wiec postanowilem kupic diode ale sklep mi przed nosem zamkneli.
Wiec czekajac do poniedzialku postanowielm napisac tu bo moze to jednak nie wina tego ze zarowka byla za mocna...
Co o tym sadzicie? Moze mam taki blad ze bledow nie pokazuje<lol> ?

PostNapisane: 2 sty 2010, 18:44
przez gregorius 323 F
Błąd to twoja żarówka – to musi być dioda i basta.

Pozdrawiam

PostNapisane: 2 sty 2010, 19:07
przez madejek86
Podłączaliśmy W5W zamiast diody i też działało
Nawet jak byś nie miał błędów to żaróweczka i tak musi się zaświecić

PostNapisane: 2 sty 2010, 20:07
przez krzaku90
Wlasnie tez za drogim razem podlaczalem w5w i nie dzialala. Kupie w pon diode i zobacze ale wydaje mi ze kazda zarowka pod 12V powinna swiecic przeciez to jeden .... czy dioda czy zarowka byle jakis odbiornik byl co przetwarza impuls elektryczny na cos innego.

PostNapisane: 2 sty 2010, 21:28
przez madejek86
Tylko kup diodę na 12 V ,albo lepiej zwykłego leda i rezystor(opornik) na 14 V

PostNapisane: 4 sty 2010, 17:47
przez krzaku90
Kupilem dziisaj te diode pod 12v i zaczela migac <glupek2>
Zaroweczka mogla miec za duza moc dlatego nie chciala mrygac(tak mysle)
Ale teraz gdy dioda sobie migala a ja odpalalem to auto gaslo momentalnie.
Wymrugala blad o nr 3.

PostNapisane: 5 sty 2010, 23:35
przez madejek86
Błąd nr 3 tylko że dla modelu 323F Bg oznacza:
03 Brak sygnału z czujnika Halla (silniki SGC, DOHC).