Jak podłączyć sie PC do 323F BG

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez madejek86 » 31 gru 2009, 19:36

Sprawdż sobie błędy za pomocą diody ,nic nie kosztuje(1zł dioda) a wykaże jak coś będzie nie tak.Pozdr
http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
"Mężczyźni witają się uściśnięciem dłoni. Kobiety obejmują się przyjaźnie. W pierwszym wypadku chodzi o sprawdzenie, czy w ręku nie ma ukrytej broni, w drugim, czy na pewno nie ma jej też za plecami."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 00:52
Posty: 271
Skąd: Olsztyn
Auto: Była 323F BG 1.6 nastepnie 323F BA 1.5 nasepnie 323F BA 1.8 obecnie jest VW Golf IV

Postprzez gregorius 323 F » 31 gru 2009, 22:27

Kolego zrób to co madejek pisze.

Nic nie zmienisz i żadnych parametrów na bieżąco nie sprawdzisz jedynie diodą sczytasz błędy.

Pozdrawiam i Najlepszego w 2010.
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez maris801801 » 1 sty 2010, 16:48

Powiedzcie mi po co jest ten rezystor 1kOhm?
To jest dioda 1kOhm?
Czy co to jest. Bo dalej nic nie pisze co z tym rezystorem hmmm
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez BratCukierka » 1 sty 2010, 17:08

jest pokazane gdzie masz wlutować rezystor – nic trudnego

to jest zwykła dioda, za ok.1,20zł 3 lata temu kupiłem diodę i rezystorek i sobie zrobiłem ten czytnik, bardzo prosta rzecz, wszystko masz podane na tacy

jest taki jeden temat....
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... light=obdi
no ale cóż wystarczy użyć wyszukiwarki

przechodzisz np. na 3 stronę i jest nawet fotka jak to wygląda po zrobieniu...
prosta sprawa prawda?? nie trzeba do tego nawet fotki wystarczy przeczytać co jest napisane na stronie klubowej (link w 2 poście)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez bikus » 1 sty 2010, 17:20

mozna tak zrobic albo poprostu dioda z rezystorem, chyba ze dioda 12V i podpinasz na krotko :)


maris801801 napisał(a):Powiedzcie mi po co jest ten rezystor 1kOhm?

standardowa dioda jest ma okolo 3V a prad w samochodzie ma 12V czyli jak podlaczysz taka diode bez opornika to sie spali :) a opornik 1000Ohm ogranicza prad z 12V do okolo 3-3,5 V i dioda sie nei spali... ale sa dostepne diody 12V ktore mozna podlaczyc bez opornika
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez maris801801 » 1 sty 2010, 17:23

Dzieki BratCukierka teraz juz wszystko wiem ;)
Przynajmniej zaoszczedze :p
A czy jest gdzies spis kodow bledow?
Troszq szukalem ale nie moge tego znalesc... jedynie na str opla. Ale to chyba nie to samo
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez BratCukierka » 1 sty 2010, 17:34

maris801801 ty leniwcu!! <lol>

http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd zjedź na dół strony i tam jest takie coś jak "Kody błędów DTC dla silników Mazda EGI" i są kody :P Trzymajcie mnie hahaha
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez maris801801 » 1 sty 2010, 17:55

No tak tylko ze to nie jest moj typ auta ;d
Kody błędów z gwiazdką obowiązują dla silnika B6-DOHC w rocznikach 1987/1989 dla modelu 323 Turbo 4x4.
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez BratCukierka » 1 sty 2010, 18:09

no właśnie a ile masz tam z gwiazdką?? :P a zresztą z gwiazdką jest po ukośniku a przed ukośnikiem jest to co pasuje do twojego np.
15 – Czujnik lambda / Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym*
to ciebie nie obchodzi czujnik ciśnienia a lambda tak.
Ja się chyba przez Ciebie wykończę hahaha
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez maris801801 » 1 sty 2010, 18:26

Jednak polecam ksiazke KODY USTEREK. jest tam wszytsko idealnie napisane odnosnie kod usterek mazd ;)
Nieco sie roznia od tych w warsztacie ale trudno ;) Zaufam ksiazce bo jest wiecej kodow i raczej ksiazka sprawdzona ;)
pozdr0 ;]
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez madejek86 » 1 sty 2010, 20:36

bikus napisał(a):ale sa dostepne diody 12V ktore mozna podlaczyc bez opornika

http://allegro.pl/item868196933_diody_l ... lecam.html

i przy okazji można zakupić więcej,aby zmienić podświetlenie przycisków :P
"Mężczyźni witają się uściśnięciem dłoni. Kobiety obejmują się przyjaźnie. W pierwszym wypadku chodzi o sprawdzenie, czy w ręku nie ma ukrytej broni, w drugim, czy na pewno nie ma jej też za plecami."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 00:52
Posty: 271
Skąd: Olsztyn
Auto: Była 323F BG 1.6 nastepnie 323F BA 1.5 nasepnie 323F BA 1.8 obecnie jest VW Golf IV

Postprzez krzaku90 » 2 sty 2010, 16:53

Witam. Po przeczytaniau tego tematu postanowilem zajrzec co u mnie sie dzieje.
Wiec szybko zlozylem sprzet ,niestety nie z diody bo zadnej na stanie nie posiadam ale z jakiejs zaroweczki halogenowej ktora dziala pod zasilaniem 12v. Podlaczylem wiec co trzeba wlaczam na ON i nic. A ze gdzies przeczytalem ze zamiast pod zlacze b+ mozna wziac + z aku tak zrobilem ale dalej nic. Zaroweczka nawet nie zapalila sie. Po chwili narodzil sie pomysl ze zarowka moze byc za mocna wiec szybkim ruchem dloni chwycilem za zaroweczke z lampki pod sufitem <glupek2> . Niestety po podlaczeniu dalej nic:/ Odpalilem wiec madzie i obroty na zimnym silniku byly troche ponizej 1000 wiec wniosek z tego ze bylem w trybie sewrisowym a zaroweczki nawet nie drgeny... po wyciagnieciu wszystkich drucikow z kostki obroty wskoczyly na 1500. Zgasilem madzie powtornie zamontowalem zaroweczke i nic. Nastepne co przyslo mi do glowy tpo ze ta zaroweczka tez moze byc za mocna wiec postanowilem kupic diode ale sklep mi przed nosem zamkneli.
Wiec czekajac do poniedzialku postanowielm napisac tu bo moze to jednak nie wina tego ze zarowka byla za mocna...
Co o tym sadzicie? Moze mam taki blad ze bledow nie pokazuje<lol> ?
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2009, 20:59
Posty: 155
Skąd: Sulęcin
Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC

Postprzez gregorius 323 F » 2 sty 2010, 18:44

Błąd to twoja żarówka – to musi być dioda i basta.

Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez madejek86 » 2 sty 2010, 19:07

Podłączaliśmy W5W zamiast diody i też działało
Nawet jak byś nie miał błędów to żaróweczka i tak musi się zaświecić
"Mężczyźni witają się uściśnięciem dłoni. Kobiety obejmują się przyjaźnie. W pierwszym wypadku chodzi o sprawdzenie, czy w ręku nie ma ukrytej broni, w drugim, czy na pewno nie ma jej też za plecami."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 00:52
Posty: 271
Skąd: Olsztyn
Auto: Była 323F BG 1.6 nastepnie 323F BA 1.5 nasepnie 323F BA 1.8 obecnie jest VW Golf IV

Postprzez krzaku90 » 2 sty 2010, 20:07

Wlasnie tez za drogim razem podlaczalem w5w i nie dzialala. Kupie w pon diode i zobacze ale wydaje mi ze kazda zarowka pod 12V powinna swiecic przeciez to jeden .... czy dioda czy zarowka byle jakis odbiornik byl co przetwarza impuls elektryczny na cos innego.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2009, 20:59
Posty: 155
Skąd: Sulęcin
Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC

Postprzez madejek86 » 2 sty 2010, 21:28

Tylko kup diodę na 12 V ,albo lepiej zwykłego leda i rezystor(opornik) na 14 V
"Mężczyźni witają się uściśnięciem dłoni. Kobiety obejmują się przyjaźnie. W pierwszym wypadku chodzi o sprawdzenie, czy w ręku nie ma ukrytej broni, w drugim, czy na pewno nie ma jej też za plecami."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 00:52
Posty: 271
Skąd: Olsztyn
Auto: Była 323F BG 1.6 nastepnie 323F BA 1.5 nasepnie 323F BA 1.8 obecnie jest VW Golf IV

Postprzez krzaku90 » 4 sty 2010, 17:47

Kupilem dziisaj te diode pod 12v i zaczela migac <glupek2>
Zaroweczka mogla miec za duza moc dlatego nie chciala mrygac(tak mysle)
Ale teraz gdy dioda sobie migala a ja odpalalem to auto gaslo momentalnie.
Wymrugala blad o nr 3.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2009, 20:59
Posty: 155
Skąd: Sulęcin
Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC

Postprzez madejek86 » 5 sty 2010, 23:35

Błąd nr 3 tylko że dla modelu 323F Bg oznacza:
03 Brak sygnału z czujnika Halla (silniki SGC, DOHC).
"Mężczyźni witają się uściśnięciem dłoni. Kobiety obejmują się przyjaźnie. W pierwszym wypadku chodzi o sprawdzenie, czy w ręku nie ma ukrytej broni, w drugim, czy na pewno nie ma jej też za plecami."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 00:52
Posty: 271
Skąd: Olsztyn
Auto: Była 323F BG 1.6 nastepnie 323F BA 1.5 nasepnie 323F BA 1.8 obecnie jest VW Golf IV

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323