Montaż nowych lamp typu "clear" z allegro ;/
Strona 1 z 1
Witam,
Mam pytanie dotyczące montażu lamp do mojej mazdy 323F BG 92r.
Mianowicie kupiłem lampy typu "CLEAR" z allegro i wziąłem się odarzu do zmiany swoich starych zżółkniałych "karbowanych" standardów.
Zdjąłem plastikowe boczki, zdjąłem daszek z oka, zdjąłem chromowaną ramkę trzymającą stary klosz, wyjąłem starą lampę, próbuję włożyć nową i... nie pasuje ... ;/ z zewnątrz na pierwszy rzut oka identyczne, ale okazuje się, że nowe lampy nie chcą wejść "do końca" czyli... blokuje je ta metalowa ramka do której przykręca się ramkę chromowaną...
Nie chcą wejść dokładnie dla tego, że one zewnętrznym rozmiarem szkieł są identyczne co stare, ale cały ten tył jest za bardzo pękaty...
Macie jakieś rozwiązanie? Ja wpadłem na pomysł, że można by było tą "przeszkadzającą" metalową ramkę trochę boszem potraktować, podpiłować itp... wtedy myślę, że by weszło.. co wy na to?
Ku ewentualnej przestrodze – na lampach z allegro mam "Made in India"
Mam pytanie dotyczące montażu lamp do mojej mazdy 323F BG 92r.
Mianowicie kupiłem lampy typu "CLEAR" z allegro i wziąłem się odarzu do zmiany swoich starych zżółkniałych "karbowanych" standardów.
Zdjąłem plastikowe boczki, zdjąłem daszek z oka, zdjąłem chromowaną ramkę trzymającą stary klosz, wyjąłem starą lampę, próbuję włożyć nową i... nie pasuje ... ;/ z zewnątrz na pierwszy rzut oka identyczne, ale okazuje się, że nowe lampy nie chcą wejść "do końca" czyli... blokuje je ta metalowa ramka do której przykręca się ramkę chromowaną...
Nie chcą wejść dokładnie dla tego, że one zewnętrznym rozmiarem szkieł są identyczne co stare, ale cały ten tył jest za bardzo pękaty...
Macie jakieś rozwiązanie? Ja wpadłem na pomysł, że można by było tą "przeszkadzającą" metalową ramkę trochę boszem potraktować, podpiłować itp... wtedy myślę, że by weszło.. co wy na to?
Ku ewentualnej przestrodze – na lampach z allegro mam "Made in India"
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
- Od: 4 kwi 2009, 01:06
- Posty: 64
- Skąd: Toruń
- Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG
kantówką, środek lampy? wow.. hmm.. ale ona chyba za gruba nie jest, co? pewnie łatwo "przeszlifować" się do wewnątrz?
mówisz o lampach do 323F BG ?
kicek987 napisał(a):tez kupiłem takie lampy z allegro tez za duze ale katowka zeszlifowałem srodek lampy i sie zchowała calutka teraz mam bi xenon i jest git
mówisz o lampach do 323F BG ?
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
- Od: 4 kwi 2009, 01:06
- Posty: 64
- Skąd: Toruń
- Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG
czyli szlifowałeś ramkę w aucie, a nie lampę tak? Te lampy co kupiłeś, to coś z nimi robiłeś? przerabiałeś?
mi dokładnie w tym miejscu widać, że się nie mieści..(blokuje się na metalowej ramce w aucie) i tutaj zeszlifowałeś?
co gdzie w końcu potraktować kantówką?
mi dokładnie w tym miejscu widać, że się nie mieści..(blokuje się na metalowej ramce w aucie) i tutaj zeszlifowałeś?

co gdzie w końcu potraktować kantówką?
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
- Od: 4 kwi 2009, 01:06
- Posty: 64
- Skąd: Toruń
- Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG
dużo jej musiałeś zjechać?kicek987 napisał(a):moje takie same sa zeszlifowałem do okoła ta ramke w obudowie i jest git
jak ją wyjąć (bo rozumiem, że trzeba było?) bo tam ona chyba na jakieś takie 3 zatrzaski siedzi, co? jakaś większa filozofia?
PS> jak piszesz w obudowie, to masz na myśli w karoserii tak?
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
- Od: 4 kwi 2009, 01:06
- Posty: 64
- Skąd: Toruń
- Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG
...a sprzedawca zapewniał "że innym" pasują.. ech
no nic.. biorę się do szlifowania mazdy.. czego się nie robi, dla choćby delikatnego odmłodzenia autka
dzięki, zdam relację jak poszło.. może jakąś nawet małą fotorelację się uda
no nic.. biorę się do szlifowania mazdy.. czego się nie robi, dla choćby delikatnego odmłodzenia autka
dzięki, zdam relację jak poszło.. może jakąś nawet małą fotorelację się uda
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
- Od: 4 kwi 2009, 01:06
- Posty: 64
- Skąd: Toruń
- Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG
radoo napisał(a):zego się nie robi, dla choćby delikatnego odmłodzenia autka
Ja bym wolal w ogole nie odmaldzac auta za cene kiepskiego swiecenia a juz wsadzenie ksenonu w lustro jak to zrobil kolega kicek987 jest glupota. Za cene takich kiepskich lamp lepiej bylo kupic nowe ori reflektory plus jakas zarowka osrama czy philipsa +30%, bedzie swiecic lepiej i paly sie nie beda czepiac
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
Mako napisał(a):Za cene takich kiepskich lamp lepiej bylo kupic nowe ori reflektory
hmmm.. czemu kiepskie? mają przeźroczyste szkło i ładniej wyglądają.. wcale też nawet nie myślę o zakładaniu ksenonu.. zwykłe żarówki, może właśnie jak Mako polecasz jakieś lepsze... jakie to np?
te lampy to 50 zł kosztowały za parę.. to chyba nie aż takie drogie, co?
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
- Od: 4 kwi 2009, 01:06
- Posty: 64
- Skąd: Toruń
- Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG
Jak 50 zl to jeszcze nie tak zle, co do zarowek to praktycznie kazda +30% jest dobra, jedyny problem to szybciej sie przepalaja, jak mialem NightBreakery firmy Osram, rewelacyjnie swieca ale przepalily sie po 7-8 miesiacach co patrzac na cene 39 zl rewelacja nie jest. Wiecej o wszelkiego rodzaju zarowkach znajdziesz w <a href=http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=3188>tym</a> temacie.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
kicek987 napisał(a):kolego nie masz pojecia o xenonach napewno swieca 10 razy mocniej niz jakies zarowki chodzby na nich było 100%
Kolego, chocbys nie wiem jak ustawial swiatla, xenon w lustrze swieci tragicznie i nie chodzi o to co Ty widzisz, bo wtedy jest wysmienicie ale o ludzi jadacych z naprzeciwka jak rowniez tych ktorzy maja nieszczescie jechac przed Toba. Odblysnik w zwyklej lampie nie jest przystosowany do tego rodzaju swiatla i tyle, niewiele jest samochodow z lustrzanymi reflektorami gdzie jest seryjnie montowany xenon (Volvo, Renault) reszta uzywa soczewek bo latwiej jest kontrolowac wiazke swiatla.
jesli sa dobrze lampy ustawione to pały nie maja prawa sie doczepic
Masz racje do niczego sie nie przyczepia oprocz braku samopoziomowania lampy i spryskiwaczach lamp nie wspominajac o homologowanej lampie. Faktycznie nie maja do czego sie przyczepic bo jest dobrze ustawiona lampa.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
Sunrise napisał(a):Mako napisał(a):plus jakas zarowka osrama czy philipsa +30%
Polecam Philips Blue Vision
słabo. poza tym że świeci biało to świeci słabo.
o wiele lepszym rozwiązaniem jest Philipsa Vision + , one mają +50%. świecą całkiem długo, świecą całkiem jasno, i końcówkę bańki mają zabarwioną na niebiesko, więc światło jest przyjemnie białe.
jeszcze lepszym rozwiązaniem jest Osram NightBreaker, ale kosztem trwałości.
- Od: 14 maja 2007, 23:13
- Posty: 560
- Skąd: Gdańsk
Posiadam Nightbreakery, co prawda nie mam ich zbyt długo – 4 miesiące – ale sprawują się dobrze
no i mnie kosztowały 32 zł. Jest też Nowość – OSRAM SILVERSTAR, które nie świecą może tak mocno jak Nightbreakery, ale żywotność jest znacznie dłuższa – czyli coś pomiędzy NBR a zwykłymi Light & Day.
Wiem coś na ten temat bo sam pracuję w hurtowni gdzie takie coś jest dostępne ;]
Co do lamp – zgadzam się. Nie powinno się robić ksenonów w lustrze.
Pozdrawiam
Wiem coś na ten temat bo sam pracuję w hurtowni gdzie takie coś jest dostępne ;]
Co do lamp – zgadzam się. Nie powinno się robić ksenonów w lustrze.
Pozdrawiam
- Od: 30 maja 2009, 22:26
- Posty: 34
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda MX-3 1.6 SOHC 92'
No ok, lampy ze zdjęcia zamontowane
ale za to pasują nowe lampy
już widać poprawę w świeceniu na jakichś zwykłych żarówkach.. teraz tylko kwestia wymiany na jakieś NBR właśnie na przykład.
Byłem też już na stacji kontroli pojazdów, żeby sprawdzić świecenia i kąty.. i się okazało, że strona pasażera świeci za nisko i nie mogę jej wyregulować, bo ten plastik kontrujący śrubę, którą można regulować odchylenie w poziomie (górna śruba) jest już chyba wyrobiony i nie łapie śruby jak się ją dokręca żeby podnieść świecenie.. muszę tam jakąś nakrętkę zwykłą zamiast tego plastiku zamontować i wtedy podnieść świecenie..
ale tak to git...
to w końcu jakie żarówki? NBR – 32 zł za sztukę?
-- racja w 100% – za wiele z tych ramek nie zostałokicek987 napisał(a):z moich za duzo nie zostasło tyle było szlifowania
Byłem też już na stacji kontroli pojazdów, żeby sprawdzić świecenia i kąty.. i się okazało, że strona pasażera świeci za nisko i nie mogę jej wyregulować, bo ten plastik kontrujący śrubę, którą można regulować odchylenie w poziomie (górna śruba) jest już chyba wyrobiony i nie łapie śruby jak się ją dokręca żeby podnieść świecenie.. muszę tam jakąś nakrętkę zwykłą zamiast tego plastiku zamontować i wtedy podnieść świecenie..
ale tak to git...
to w końcu jakie żarówki? NBR – 32 zł za sztukę?
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
- Od: 4 kwi 2009, 01:06
- Posty: 64
- Skąd: Toruń
- Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość