Wymiana – Czyszczenie Nagrzewnicy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez gogo » 26 paź 2009, 23:02

Jakiego środka użyłeś?
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez Toomy » 27 paź 2009, 13:17

Witam ja tez kiedys wymieniałem nagrzewnice w mojej byłej bg kompletnie nie grzała okazało sie ze była zawalona kamieniem
ale wróćmy do wymiany jezeli ci ktos doradził o wyciągnięciu całego kokpitu miał racje bo ułatwisz sobie ogromny dostęp do nagrzewnicy ale moim zadanie to za duzo roboty aby demontować cały kokpit ja tego nie robiłem a nagrzewnice jednak wymieniłem !!
Wystarczy odkręcić mocowanie kierownicy boczne mocowanie kokpitu i jeszcze sa śruby pod zasklepka na podszybiu. I wystarczy cofnąć kokpit o tyle aby mozna było wysunąć rurki nagrzewnicy ze ściany grodziowej umożliwi to wyciągniecie całej puszki grzewczej w miejsce nóg pasażera i włala
Sorry ze tak po czasie dopiero zdradziłem swoje doświadczenie z wymiany ale moze komuś innemu sie przydadzą :)
http://www.youtube.com/watch?v=JKmbqGsQitw&feature=related wzroku nie można oderwać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2008, 01:02
Posty: 75
Skąd: Łódź, Trzcianka
Auto: MX3, 626

Postprzez marekp142 » 27 paź 2009, 23:43

To był jakiś żel do czyszczenia rur kanalizacyjnych.Tylko nie trzymałem tego długo w chłodniczce bo na butelce było napisane żeby nie stosować do aluminium.Coś podobnego do kreta
Początkujący
 
Od: 24 paź 2009, 18:06
Posty: 24
Skąd: Żywiec
Auto: Mazda 323 f BG 1990r 1.6 16V

Postprzez marekp142 » 27 paź 2009, 23:46

Ja też nie ściągałem całego kokpitu.Zrobiłem tak jak napisałeś
Początkujący
 
Od: 24 paź 2009, 18:06
Posty: 24
Skąd: Żywiec
Auto: Mazda 323 f BG 1990r 1.6 16V

Postprzez gogo » 27 paź 2009, 23:53

Nagrzewnica jest miedziana :]
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez marekp142 » 28 paź 2009, 00:34

Tylko blaszki.Rurki są aluminiowe
Początkujący
 
Od: 24 paź 2009, 18:06
Posty: 24
Skąd: Żywiec
Auto: Mazda 323 f BG 1990r 1.6 16V

Postprzez michał 123 » 15 gru 2009, 15:56

czy można wyjąć sama nagrzewnice bez tej całej obudowy?
michał 123
 

Postprzez Green » 15 gru 2009, 21:18

niestety nie nagrzewnica jest przykręcana do tej obudowy i nie ma szansy tam włożyć wkrętaka
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2007, 10:26
Posty: 1053
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323 BG GT

Postprzez radoo » 16 gru 2009, 16:43

Czy tylko zabrudzona nagrzewnica może być przyczyną słabego grzania?

Trochę historii: miałem remont silnika, przy okazji wymiana chłodnicy i termostatu, wszystko teraz działa pięknie, tj. silnik się ładnie nagrzewa – na wskazówce – ciut ponad połową, ale...

Powietrze (nawet po 30 min jeździe po mieście) leci (przy suwaku ustawionym na maksymalne grzanie) jakby takie lekko ciepłe, bardziej letnie niż ciepłe.. Nie wiem jak było przed wymianą termostatu i chłodnicy, bo tą akurat mazdą jeżdżę od maja – więc było już ciepło i nie trzeba było grzać – ale wydaje mi się, że też jakoś szału z grzaniem nie było... no nie żeby parzyło :)

Pytam jak powinno być, bo nie wiem, czy opłaca się wstawiać gdzieś do mechanika z tą nagrzewnicą.. bo teraz w zimę to przyznam, że trochę ciepła by się przydało... czy to wina nagrzewnicy? Nic nie kapie po stronie pasażera, nie ma żadnych kałuż.. (takie miałem w fordzie przy dziurawej nagrzewnicy, ale wtedy szyby też ostro parowały, w mazdzie wszystko z parowaniem ok :))
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2009, 01:06
Posty: 64
Skąd: Toruń
Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG

Postprzez marekp142 » 16 gru 2009, 20:57

Moim zdaniem to wina nagrzewnicy.Pewnie bedzie zasyfiona.Jak masz warunki to nie musisz wyciągać nagrzewnicy.Odłącz tylko przewody doprowadzające płyn i przepłukaj ją bierzącą wodą
Początkujący
 
Od: 24 paź 2009, 18:06
Posty: 24
Skąd: Żywiec
Auto: Mazda 323 f BG 1990r 1.6 16V

Postprzez michał 123 » 17 gru 2009, 20:11

ja swoja nagrzewnice płukałem gorącym octem. 5 razy zalana octem na 30min i przedmuchiwana sprężonym powietrzem. i grzeje jak nowa. jedyny koszt jaki poniosłem to 6 zł za ocet.
michał 123
 

Postprzez Regis » 18 gru 2009, 23:15

Witam,
a wiecie moze gdzie i mniej wiecej za ile mozna kupic nowa nagrzewnice do BG?
Niech wam droga prostą będzie...

REGIS
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 sty 2005, 13:36
Posty: 18
Skąd: Kraina Podziemnej Pomaranczy
Auto: 323 (BG) 1,3i 16V 2002
Premacy 1,8 benzyna 2004

Postprzez gogo » 19 gru 2009, 11:05

Najlepiej to w sklepie a koszt jak w tamtym roku pytalem wynosił od 500 do 600 polskich PLNÓW
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez Daro_GST » 19 gru 2009, 15:39

ja znam dużo lepszy patent i szybszy :)
1. zajeżdżamy na myjnie wysoko ciśnieniowa
2. ściągamy przewody z nagrzewnicy
3. wyposażeni w kawałek swojego przewodu podłączamy do jednej z rurek nagrzewnicy
4. z drugiej strony przewodu wkładamy pistolet od karchera i jazda :)
5. później zmiana rurki przy nagrzewnicy :)
6. i cieszymy się ogrzewaniem.

(przetestowane na własnej madzi :))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 10:31
Posty: 121
Skąd: Kętrzyn
Auto: 323 BF 1.6i '88 Hatchback

Postprzez radoo » 19 gru 2009, 18:26

hmmm..
1. a ciśnienie nie rozwali nam nagrzewnicy?
2. a jak w ogóle ma się ściągnięcie przewodów z nagrzewnicy do odpowiedniego "dopowietrzenia – odpowietrzenia" układu? Czy po tym zabiegu wystarczy dolać płynu do chłodnicy?
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2009, 01:06
Posty: 64
Skąd: Toruń
Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG

Postprzez Daro_GST » 20 gru 2009, 09:53

1. nie powinno (zastosowanie co najmniej jedno metrowego przewodu pomiędzy nagrzewnicą a karcherem powoduje duży spadek ciśnienia)
2. płyn który masz zalany możesz się z nim pożegnać, bo nagrzewnica jest stosunkowo nisko i prawie cały ci spierniczy (najlepiej taki zabieg robić przy dodatnich temperaturach bo wtedy nawet można na wodzie pojeździć)
3.po zalaniu płynu należy odpowietrzyć układ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 10:31
Posty: 121
Skąd: Kętrzyn
Auto: 323 BF 1.6i '88 Hatchback

Postprzez neon11 » 23 gru 2009, 10:44

Dziękuję za dobre rady. Mam Mazdę 323f BG kilka miesięcy temu wsypałem proszek do uszczelnienia układu chłodzenia czego skutkiem był brak ciepłego powietrza. Wczoraj najpierw spuściłem płyn z układu chłodzenia ( zlałem go do baniaczka podstawionego pod chłodnicą ), zdjąłem przewody z wejść do nagrzewnicy i przepłukałem ją strumieniem wody. Efekt – w końcu mam znowu gorące powietrze ! Nie używałem karchera bo bałem się uszkodzenia nagrzewnicy tylko zwykły wąż z bieżącą wodą.
I wcale nie wyleciało tak dużo syfu po prostu woda z rdzą.
neon11
 

Postprzez fredi » 28 gru 2009, 00:07

U mnie tez nie ma cieplego powietrza, ale narazie szukam kogos kto mi to zrobi bo zbytnio tego nie kumam ;)
fredi
 

Postprzez kierownik » 28 gru 2009, 22:53

a ja płukałem dwa razy. raz wysoko stężonym kwasem octowym (jakieś 70%), a za drugim razem środkiem z marketu do udrażniania rur. w obu przypadkach wypływała brązowa ciecz na początku, ale po pewnym czasie już czysty płyn.
na początku niby było troszkę lepiej, ale po dwóch dniach grzało tak samo jak przed płukaniem :/
nie mogę znaleźć nagrzewnicy w zamienniku bo może bym i kupił, ale zastanawiam się czy jest jakaś konkretna przyczyna jej zasyfiania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez marekp142 » 29 gru 2009, 15:29

Ja płukałem jakieś 2 miesiące temu(może trochę dawniej)i jak narazie wszystko jest cacy
Początkujący
 
Od: 24 paź 2009, 18:06
Posty: 24
Skąd: Żywiec
Auto: Mazda 323 f BG 1990r 1.6 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323