Strona 1 z 1

Kabel ze stałym napięciem 12V – brak org. kostki

PostNapisane: 11 lip 2009, 22:51
przez olej7777
Witam. Chce podlaczyc radio w mazdie 323 f bg 94r. I tak podlaczylem sie pod niebiesko czarny kabelek ktory zalacza sie po przekreceniu kluczyka (zarowno sterujacy jak battery) a chcialbym miec na stale podlaczony battery pod 12v – zeby dizallo radio nawet bez kluczyka w stayjce, a sterujacy pod stacyjke zeby sie radio uruchamialo jak zapale samochod. Ale kabelka 12v na stale nie widze- jaki ma on oryginalne kolor, ewentualnie skad moge wziasc napiecie? gdzies z puszki bezpieczzikow? Nie chce ciagnac kabla bezposrednio z akumulatora.

PostNapisane: 12 lip 2009, 00:29
przez airbob
Musisz się jednoznacznie zdecydować czy radio ma być po kluczyku czy na stałe.
Kabel ze stałym plusem powinien być w oryginalnej kostce (nie znam koloru i tak z w zależności od rocznika może być inny).
Jeśli nie masz tam takowego ze stałym 12V to przeglądnij bezpieczniki bo coś jest nie tak.

PostNapisane: 12 lip 2009, 09:24
przez olej7777
Koastki nie ma :/ sa po prostu gole kable :/ porpzedni wlasciciel musial wypruc kostke i podlaczyl inna pioneerowska (idiotyczne ale sa gole kable). Bezpieczniki sprawdzilem i wszystkie sa w porzadku.

Mam radio blaupunkt. Sa dwa przewody 12v – battery i pernament czy jakos tak. Battery chce podlaczyc pod stale 12v, a pernament pod stacyjke. Dzieki temu po przekreceniu kluczyka wlaczy sie radio, a na postoju bede mogl wlaczyc je przyciskiem. Zrobilem juz test podlaczajac jeden pod stacyjke drugi pod swiatla i tak to wlasnie dzialalo.

PostNapisane: 12 lip 2009, 10:53
przez palik
olej7777 za bardzo ci nie pomogę, ale miałem podobnie, kostka była ucięta. Chwyciłem zatem w dłoń czujnik i odnalazłem właściwy. W moim wypadku stały był czerwony i miał na sobie bezpiecznik prawie przy bloku kierowniczym, niewidoczny na pierwszy rzut oka. Ten od stacyjki równiez koloru czerwonego, jednak bez bezpiecznika.

P.S. Poprawiłem za Ciebie temat. Na przyszłość zapoznaj się z regulaminem forum i działu. ;)

PostNapisane: 12 lip 2009, 11:43
przez airbob
No tak Blaupunkt ma "logikę zapłonu".
Ja bym miernikiem poszukał tego właściwego kabla.
Jeśli chcesz iść na łatwiznę to sprawdź jak się zachowuje zapalniczka, jeśli ma tam stały plus to możesz się do niej podłączyć.

PostNapisane: 12 lip 2009, 13:24
przez olej7777
No nie stety zapalniczka jest takze pod stacyjke :/ co do przeodu czerwonego jest takowy ale brak an nim napiecia. Dzieki ze poinformowales mnie o jakims bezpieczniku moze jest spalony. A przy stacyjnce jest tez czerowny bez bezpiecznikia i pod niego moge sie takze podpiac?

Dzisiaj myslalem zeby jak cos podpiac sie pod centralny- w koncu jest tam przewod o stalym napieciu. Ale przede wszystkim poszukam tego bezpiecznika.

PostNapisane: 12 lip 2009, 15:50
przez Ache
A nie lepiej pociagnac tego + z aku ?? U mnie w MX 3 zajelo to DOSLOWNIE 3 minuty.. A mase bierzesz od obojetnie jakiej sruby, ktora jest w blache wkrecona i po klopocie.. A jak Ci sie nie chce, to wez miernik, minus do blachy i szukaj gdzies plusa w skrzynce z bezpiecznikami, lub jak masz alarm, to tam tez jest..

PostNapisane: 12 lip 2009, 21:26
przez olej7777
Zrobilem wiec tak: jako ze nie posiadam miernika przylutowalem do zarowki dwa kabelki i poszukalem gdzie jest stale napiecie w puszce bezzpiecnzikow. Nie wiem czy to normalne ale w mojej mazdzie nie ma wszysttkich bezpiecznikow (sa wolne miejsca) i znalazlem tam poszukiwane 12v. Pociagnolem kabelek i radio gra :) mam jescze pytanie czy moze to miec wplyw na prace radia? Jakies zaklucenia? Bo mam wrazenie jakby radio gorzej dzialalo- zciszalo i podglasialo sie... ale moze sie mi tylko wydaje.

PostNapisane: 12 lip 2009, 21:50
przez Ache
Jak masz stale 12 V, to nie powinno byc takich anomalii.. Jak radio straci napiecie, to powinno sie wylaczyc..