problem z uniwersalnym centralnym

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez jucek_l17 » 7 lut 2009, 19:47

witam, kupilem taki zestaw: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=538257204
Jednak dziala on jak chce, z pilota raz dziala a raz nie...
Po wcisnieciu "rygla" zamyka wszystkie zamki, jednak podniesieniu go nie otwiera reszty.
Kable podlaczylem nastepujaco:
czarny, rozowy, rozowy/czarny – masa
czerwony – 12V
niebieski, zielony, brazowy, bialy – wg kolorow do silownika "master". dodatkowo niebieski i zielony do pozostalych "slave"
zolty pod swiatla postojowe
czarny/bialy – pod zapalniczke czyli 12v po przekreceniu kluczyka

Czy wszystko podlaczylem dobrze? Jesli tak to dlaczego zamek nie dziala jak powinien?





Obrazek
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2008, 10:17
Posty: 33
Skąd: myślenice
Auto: 323f 1.6 16v, 1991r.

Postprzez misb » 7 lut 2009, 20:01

A do czego są kable różowy i rożowo/czarny ? Być może nie mają być permanentnie do masy...
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 20:07
Posty: 80
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r

Postprzez chudy » 7 lut 2009, 21:17

Oczywiście przewód czarny masz również połączony z siłownikiem master? po co podłączałeś różowy i różowo/czarny do masy? Podałeś stały sygnał masy na przewód biały przez co zamek będzie działał tylko w jedna stronę, przy próbie załączenia zw drugą stronę stała masa na przewodzie spowoduje że sygnał masy skierowany na niego nie będzie odczytany. Odłącz te kable.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez jucek_l17 » 7 lut 2009, 21:56

mam dwa czarne wiec nie podlaczalem ich razem ze soba, jeden (dlugi) podpialem do silownika master drugi do masy. Nie powinny byc juz spiete gdzies w centralce?
Jesli chodzi o rozowy i rozowy/ czarny to podpialem do masy bo uwazalem ze tak wlasnie nakazuje schemat. Myle sie?
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2008, 10:17
Posty: 33
Skąd: myślenice
Auto: 323f 1.6 16v, 1991r.

Postprzez chudy » 7 lut 2009, 21:58

jucek_l17 napisał(a):Myle sie?

Tak. na schemacie są podpięte do masy ale przez dodatkowe styczniki. Skoro nie masz tych styczników nie podpinasz w ogóle.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez jucek_l17 » 7 lut 2009, 22:02

no wiec lece sprawdzic, za chwile dam znac czy pomoglo :)


Odcialem te rozowe kable, zaizolowalem i dziala.

Tylko problem mam jeszcze z kierunkowskazami, wpinalem sie w ta kostke przy wlaczniku awaryjnych i nie za bardzo chce to wtedy dzialac (przestaje otwierac i zamykac a awaryjne i tak nie mrugaja tylko podswietlenie na desce). No ale to nie jest konieczne i tak slychac jak sie zamki otwieraja :)

Zauwazylem jeszcze ze gdy sie bawie otwieram/zamykam i tak w kolko to po parunastu razach przestaje dzialac i dopiero po chwili moge zamknac/otworzyc.

Swoja droga tak to jest jak na elektronice zamiast sluchac nauczyciela, mialo sie "wazniejsze sprawy" :D :D
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2008, 10:17
Posty: 33
Skąd: myślenice
Auto: 323f 1.6 16v, 1991r.

Postprzez cichy_86 » 17 lut 2009, 20:36

Kolor żolty masz podpiete pod kierunki czy pod postojowki?
Po mojemu to powinnes kolor zolty,ktory sie rozdziela na dwa przewody w ktorych sa diody prostownicze podlaczyc prosto pod kierunki osobno lewy jak i prawy.Njalepiej byloby je wpiac pod plus kierunkow niz w kostke od wlacznika awaryjnych. Bo jak piszesz ze ci miga podswietlenie na desce rozdzielczej to zle sie wpinasz.Przedluz kable i je wyciagnij pod maske i tam je podlacz pod kierunki. Nie wpinaj lewego i prawego kierunka pod jeden przewod koloru zoltego bo je z mostkuje co oznacza ze jak wlaczysz kierunek w lewo to zapali sie i rowniez prawy,jak i odwrotnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez chudy » 17 lut 2009, 20:53

jucek_l17 napisał(a):wpinalem sie w ta kostke przy wlaczniku awaryjnych i nie za bardzo chce to wtedy dzialac

Poneważ światła awaryjne są wyzwalane sygnałem masy. Powinieneś zrobić jak napisał cichy21_86 – podłączyc pod przewody idące bezpośrednio do żarówek kierunkowskazów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Soluks » 17 lut 2009, 21:09

czyli kierunki podłącz pod zielono\biały i pod zielono/czarny w białym złączy 8 pinowym po lewej stronie kolumny kierowniczej i z kabla żółtego z centralki tak jak na schemacie zrób rozgałęzienie z diód prostowniczych.. i będzie Ci wtedy migało aż miło;–) jeżeli nie zastosujesz diód to przy włączeniu kierunku zawsze będzie lewa i prawa strona świeciła po prostu je zewrzesz...
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez jucek_l17 » 19 lut 2009, 01:14

a te diody prostownicze to gdzie kupie? bo z pakiecie ich nie bylo
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2008, 10:17
Posty: 33
Skąd: myślenice
Auto: 323f 1.6 16v, 1991r.

Postprzez chudy » 19 lut 2009, 08:44

a te diody prostownicze to gdzie kupie? bo z pakiecie ich nie bylo

W sklepie elektronicznym.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez jucek_l17 » 19 lut 2009, 19:34

a one maja jakies wartosci? tzn czy jest jeden rodzaj czy moze jakies konkretne?
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2008, 10:17
Posty: 33
Skąd: myślenice
Auto: 323f 1.6 16v, 1991r.

Postprzez cichy_86 » 19 lut 2009, 20:06

Poprosisz sprzedawce zeby ci podal dwie diody gretza(prostownicza) ktora wytrzymaja natezenie do 10 amper lub i moze byc troche wieksza nic nie szkodzi jak bedzie wytrzymywac wiekszy amperarz.

Ponizej masz link jak ona wizualnie wyglada;

http://wokiee.elektroda.net/pages/artyk ... /diode.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez chudy » 19 lut 2009, 20:06

Jedyną wartość na jaką musisz zwrócić uwagę to natężenie – aby miały tak przynajmniej 3 ampery a najlepiej 5. A przy montażu musisz zwrócić uwagę na biegunowość bo prąd przewodzą tylko "w jedną stronę". Strzałka na schemacie wskazuje jak powinna być podłączona dioda. Kreska przy strzałce to również kreska na diodzie dzięki której rozpoznajemy w jakim kierunku następuje przewodzenie (w kierunku kreski).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez cichy_86 » 19 lut 2009, 20:17

Artykuł : P1000B –(masz tu przykladowa diode,symbol jej)

Opis : Dioda prostownicza 100V 10A
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323