problem z numerem VIN
1, 2
Witam!
w czwartek kupiłem kolejną 323 BG 3 drzwiową, poprzedni właściciel powiedział mi że facet od którego on odkupił tę mazdę zrobił swap z 1.8 na 1.6 zaraz po sprowadzeniu mazdy z zagramanicy, sprawdzając numer VIN za pomocą strony
http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/
wychodzi mi że auto faktycznie było kiedyś 1.8 ale to nic! bo wychodzi też na to że to była wersja 4x4 jak to możliwe??
na wyposażenu mam pseudo kubełki, wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby, elektryczne lusterka i elektryczną regulację świateł a mazda wygląda jakby była trochę obniżona.
czy to znaczy że mam kupować części od zawieszenia do wersji 1.8 a do silnika 1.6 z tyłu mam normalne zawieszenie (nie most) może ktoś zabrał te elementy a wsadził od normalnej wersji??
nr VIN: JMZBG83J200654827
w czwartek kupiłem kolejną 323 BG 3 drzwiową, poprzedni właściciel powiedział mi że facet od którego on odkupił tę mazdę zrobił swap z 1.8 na 1.6 zaraz po sprowadzeniu mazdy z zagramanicy, sprawdzając numer VIN za pomocą strony
http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/
wychodzi mi że auto faktycznie było kiedyś 1.8 ale to nic! bo wychodzi też na to że to była wersja 4x4 jak to możliwe??
na wyposażenu mam pseudo kubełki, wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby, elektryczne lusterka i elektryczną regulację świateł a mazda wygląda jakby była trochę obniżona.
czy to znaczy że mam kupować części od zawieszenia do wersji 1.8 a do silnika 1.6 z tyłu mam normalne zawieszenie (nie most) może ktoś zabrał te elementy a wsadził od normalnej wersji??
nr VIN: JMZBG83J200654827
- Od: 5 sie 2008, 08:42
- Posty: 279
- Skąd: Kraków/Lublin
- Auto: BYŁA mazda 323BG 1.6 16v 88KM+
rosyjski dekoder pokazuje że to GTR
Pokaż fotki auta, podłogi bagażnika
Pokaż fotki auta, podłogi bagażnika
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
fotki dodam jutro rano bo nie mam aparatu ze sobą... cała ta sytacja nie zabardzo mi się podoba mam wrażenie że ktoś tu zrobił przekręt we wnęce na koło zapasowe jest butla LPG ale to jest jakaś mniejsza butla bo tam była "podobno" dojazdówka fabrycznie, Na przenim błotniku jest fabryczna nalepka GLX ale ten błotnik jest trochę innego odcieniu... A! mam jeszcze centralny zamek, ale nie wiem czy fabryczny
- Od: 5 sie 2008, 08:42
- Posty: 279
- Skąd: Kraków/Lublin
- Auto: BYŁA mazda 323BG 1.6 16v 88KM+
dojazdówki fabrycznie były w 4x4
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
hehe zawsze chciałem mieć GTR ale miałem na myśli raczej takiego 1.8 turbo AWD a nie 1.6 FWD do diaska! czego to człowiek nie kupi!
Muszę się jeszcze upewnić że to był kiedyś GTR bo jeżeli tak to będzie zmiana planów i zamiast odbudowy TWR'a będzie odbudowa GTR'a a wiem że masz w tym duże doświadczenie czy mógłbyś podać mi jakie miał wyposarzenie GTR – GTX "podobno" nadwozie jest z roku '93.
A czy była jakaś różnica w miejscu gdzie powinien być wał napędowy? chodzi mi o wyprofilowanie podwozia, bo wczoraj spawałem sobie wydech, ciut się przerwał bo wydaje mi się że jest przerobiony, brakuje na rurze haka do mocowania do nadwozia przed pierwszym tłumikiem, i wydech trzyma się na kolektorze i dopiero mniej więcej na wysokości tylnej kanapy ma kolejne miejsce trzymania. Jakoś tak strasznie dużo miejsca tam jest...
Muszę się jeszcze upewnić że to był kiedyś GTR bo jeżeli tak to będzie zmiana planów i zamiast odbudowy TWR'a będzie odbudowa GTR'a a wiem że masz w tym duże doświadczenie czy mógłbyś podać mi jakie miał wyposarzenie GTR – GTX "podobno" nadwozie jest z roku '93.
A czy była jakaś różnica w miejscu gdzie powinien być wał napędowy? chodzi mi o wyprofilowanie podwozia, bo wczoraj spawałem sobie wydech, ciut się przerwał bo wydaje mi się że jest przerobiony, brakuje na rurze haka do mocowania do nadwozia przed pierwszym tłumikiem, i wydech trzyma się na kolektorze i dopiero mniej więcej na wysokości tylnej kanapy ma kolejne miejsce trzymania. Jakoś tak strasznie dużo miejsca tam jest...
- Od: 5 sie 2008, 08:42
- Posty: 279
- Skąd: Kraków/Lublin
- Auto: BYŁA mazda 323BG 1.6 16v 88KM+
podwozie ma inne kształty ze względu na przeprowadzony napęd dodatkowo na tylną oś... wiadomo wal napędowy i tylny most potrzebują trochę miejsca... w 4wd jest inny bak... właśnie ze względu na 4x4...
coś mi się wydaję że był ostry dzwon kiedyś albo po prostu na części rozsprzedali GTR
coś mi się wydaję że był ostry dzwon kiedyś albo po prostu na części rozsprzedali GTR
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
niech to szlag! pewnie zajumali mu tylny most i tak to się skonczyło raczej nie miał dzwona bo nie widać żadnych śladów, może przód gdzieś delikatnie ale nic mocnego, prowadzi się IDEALNIE nic nie ściąga i trzyma się po prostu rewelacyjnie.
Auto kupiłem od kolesia u którego ten samochód był w rodzinie od 6 lat najpierw 3 lata brat typa jeździł a kolejne 3 lata typ. fajne jest to że autko jest w kabinie w stanie idealnym niestety z zewnątrz ma białe prawe drzwi i przerdzewiałe progi a poza tym rewelka! jechałem dzisiaj nią z Olsztyna do krakowa, 6 godzin, i rekord był 180km/h ale sprzęgło się ślizga i nie mogę wcisnąć gazu do oporu ... kupiłem ją za 1220zł ... od pedanta ... nakrzyczał na mnie że źle się obchodze ze sprzęgłem a później wysyłał mi sms instrukcje żebym zawsze odpalał i gasił na LPG itp.
sorry za OT
Auto kupiłem od kolesia u którego ten samochód był w rodzinie od 6 lat najpierw 3 lata brat typa jeździł a kolejne 3 lata typ. fajne jest to że autko jest w kabinie w stanie idealnym niestety z zewnątrz ma białe prawe drzwi i przerdzewiałe progi a poza tym rewelka! jechałem dzisiaj nią z Olsztyna do krakowa, 6 godzin, i rekord był 180km/h ale sprzęgło się ślizga i nie mogę wcisnąć gazu do oporu ... kupiłem ją za 1220zł ... od pedanta ... nakrzyczał na mnie że źle się obchodze ze sprzęgłem a później wysyłał mi sms instrukcje żebym zawsze odpalał i gasił na LPG itp.
sorry za OT
- Od: 5 sie 2008, 08:42
- Posty: 279
- Skąd: Kraków/Lublin
- Auto: BYŁA mazda 323BG 1.6 16v 88KM+
aaaaa to ta padaka
po pierwsze GTR pomijając to że ma inną blacharkę
ma np. inną kierownicę(momo), koła na 5 śrub (ale to można przecież zmienić), czerwone pole na obrotomierzu zaczyna sie trochę dalej... i takie tam
pedantem to on raczej nie jest skoro doprowadził uto do takiego stanu
po pierwsze GTR pomijając to że ma inną blacharkę
ma np. inną kierownicę(momo), koła na 5 śrub (ale to można przecież zmienić), czerwone pole na obrotomierzu zaczyna sie trochę dalej... i takie tam
pedantem to on raczej nie jest skoro doprowadził uto do takiego stanu
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
wydaje mi się że kolo wszystko zdemontował, sprzedał i wstawił serie...
to jakie ja mam zawieszenie kupować do 1.6 czy do 1.8?? bo za pewien czas będe musiał się zabrać za amorki, a właściwie za całe zawieszenie bo ma być -4cm.
czy była różnica między 1.8 (zwykłym nie GTR) a 1.6 w konstrukcji zawieszenia?? bo teraz to już nie wiem czego szukać... chciałem sprężyny witec i jakieś amorki krótsze utwardzone ale nie nie wiem jakie do jakiego modelu szukać...
mogł ten kolo co robił swap napisać gdzieś jakie elementy od jakiego modelu pochodzą
to jakie ja mam zawieszenie kupować do 1.6 czy do 1.8?? bo za pewien czas będe musiał się zabrać za amorki, a właściwie za całe zawieszenie bo ma być -4cm.
czy była różnica między 1.8 (zwykłym nie GTR) a 1.6 w konstrukcji zawieszenia?? bo teraz to już nie wiem czego szukać... chciałem sprężyny witec i jakieś amorki krótsze utwardzone ale nie nie wiem jakie do jakiego modelu szukać...
mogł ten kolo co robił swap napisać gdzieś jakie elementy od jakiego modelu pochodzą
- Od: 5 sie 2008, 08:42
- Posty: 279
- Skąd: Kraków/Lublin
- Auto: BYŁA mazda 323BG 1.6 16v 88KM+
nawet jak patrz na fotki z ogłoszenia... widać lusterko od kierowcy na korbkę a na desce jest od sterowania elektrycznego w ogole jak patrzę... wielka druciarnia... gałka od bf
masz fotkę błotnika tył od pasażera?
masz fotkę błotnika tył od pasażera?
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
BratCukierka napisał(a):wielka druciarnia.
mega druciarnia!
pokaż dokładne fotki!
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
zdjęcia dodam rano, prawy tył jest ok bo był robiony (jak to było w aukcji napisane "kolega RUDIX") auto miało mały strzał w prawy tył bo podłoga bagarznika jest lekko zgięta w jednym miejscu, pewnie wstawili caly pas tyny. zmierzyłem wnęke na koło zapasowe i jest około 2 cm głębsza niż moja dojazdówka (mierzyłem linijką)
faktycznie jest sterowanie elektryczno-ręczne lewą ręką ruszam wajchą a prawą macam guzik dla przyjemności jest tu parę nizrozumiałych dla mnie rozwiązań ale cóż... np. prawa szyba jest na korbę... ale to chyba przez to że drzwi są z innego egzemplarza..
gałka ma taki kawałek skóry który się odpruł i jak jadę to udaje że pod tym kawałkiem skóry mam guzik do nitro
wnętrze wygląda tak jak tu (tapicerka) nie bardzo widzę ale mam chyba podobną nabe do kierownicy
ale spokojnie! mam sporo części z mojej poprzedniej 323 bg to będę klecił po trochu najpierw zmienię sprzęgło i przerobie wydech żeby miał nowy zaczep bo fabrycznie nie ma później elektryka i zawieszenie a na wiosne całość w czarny mat!
p.s. zdjęcia jakoś tak sprawiają że ta mazda wygląda duuuużo gorzej niż w rzeczywistości, no i nie ma już tych okropnych żółtych felg, teraz są okropne srebne z zimówkami .
faktycznie jest sterowanie elektryczno-ręczne lewą ręką ruszam wajchą a prawą macam guzik dla przyjemności jest tu parę nizrozumiałych dla mnie rozwiązań ale cóż... np. prawa szyba jest na korbę... ale to chyba przez to że drzwi są z innego egzemplarza..
gałka ma taki kawałek skóry który się odpruł i jak jadę to udaje że pod tym kawałkiem skóry mam guzik do nitro
wnętrze wygląda tak jak tu (tapicerka) nie bardzo widzę ale mam chyba podobną nabe do kierownicy
ale spokojnie! mam sporo części z mojej poprzedniej 323 bg to będę klecił po trochu najpierw zmienię sprzęgło i przerobie wydech żeby miał nowy zaczep bo fabrycznie nie ma później elektryka i zawieszenie a na wiosne całość w czarny mat!
p.s. zdjęcia jakoś tak sprawiają że ta mazda wygląda duuuużo gorzej niż w rzeczywistości, no i nie ma już tych okropnych żółtych felg, teraz są okropne srebne z zimówkami .
- Od: 5 sie 2008, 08:42
- Posty: 279
- Skąd: Kraków/Lublin
- Auto: BYŁA mazda 323BG 1.6 16v 88KM+
a sterowanie do lusterek masz przy zapalniczce, czy z lewej strony kierownicy? bo jak przy zapalniczce to chetnie od Ciebie odkupie
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
u mnie tez jest przykrecana
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
sterowanie jest z lewej strony kierownicy, mam zamiar wstawić z powrotem elektryczne lusterka.
generalnie autko jeździ i nie mam z nim problemów przejechałem nim około 1000km i na razie nie wziął mi oleju a zalany był castrol GTX 15/40.
strzela mi lewy przegub jak się na maxa skręci i ostro ruszy, był wymieniany rok temu i zastanawiam się czy trzeba będzie dać nowy czy to wina pękniętej gumy... poprzedni właściciel mówł że to był japoński. jest tu trochę dupereli do zrobienia ale jestem dobrej myśli na wszystko przyjdzie czas, na razie chcę ją zarejestrować i usprawnić mechanicznie później zmienie jej wygląd będzie się wyróżniać (pozytywnie mam nadzieję) nisko gładko i szeroko czy jakoś tak
dzisiaj zaleiłem małe dziurki w wydechu poxiliną i przy okazji zrobiłem zdjęcie:
czy to mocowanie było w każdej mazdzie czy tylko w GTR/GTX (mi to wygląda jak mocowanie do podpory wału czy coś takiego) na prawym i lewym boku tego wyprofilowania są też otwory do wkręcenia śrub ale troche tego tu nie widać.
to jakie ja powinienem kupować zawieszenie i ewentualnie przegub? do jakiego modelu? na pewno nie GTR bo piasty są na 4 śruby.
generalnie autko jeździ i nie mam z nim problemów przejechałem nim około 1000km i na razie nie wziął mi oleju a zalany był castrol GTX 15/40.
strzela mi lewy przegub jak się na maxa skręci i ostro ruszy, był wymieniany rok temu i zastanawiam się czy trzeba będzie dać nowy czy to wina pękniętej gumy... poprzedni właściciel mówł że to był japoński. jest tu trochę dupereli do zrobienia ale jestem dobrej myśli na wszystko przyjdzie czas, na razie chcę ją zarejestrować i usprawnić mechanicznie później zmienie jej wygląd będzie się wyróżniać (pozytywnie mam nadzieję) nisko gładko i szeroko czy jakoś tak
dzisiaj zaleiłem małe dziurki w wydechu poxiliną i przy okazji zrobiłem zdjęcie:
czy to mocowanie było w każdej mazdzie czy tylko w GTR/GTX (mi to wygląda jak mocowanie do podpory wału czy coś takiego) na prawym i lewym boku tego wyprofilowania są też otwory do wkręcenia śrub ale troche tego tu nie widać.
to jakie ja powinienem kupować zawieszenie i ewentualnie przegub? do jakiego modelu? na pewno nie GTR bo piasty są na 4 śruby.
- Od: 5 sie 2008, 08:42
- Posty: 279
- Skąd: Kraków/Lublin
- Auto: BYŁA mazda 323BG 1.6 16v 88KM+
Patrząc na zdjęcie tyłu to to nie jest na pewno 4wd tam nie ma miejsca na wózek i dyfer. Prawdopodobnie masz przeszczepioną tabliczkę.
- Od: 11 lip 2007, 21:40
- Posty: 215
- Skąd: Iława
- Auto: mx-3 1.8V6
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości