Strona 1 z 1
Elektryka – podswietlenie, licznik, zegarek itp

Napisane:
1 lis 2008, 23:40
przez Brian123
Siema. Kupiłem madziare z popsutym zegarkiem, koles mowil ze cos jest zle podlaczone ale sprawdzilem i wszystko OK ale zegarek i tak nie dziala, wie ktos co moze byc grane? to raz, dwa w madzi mam zamonotowany obrotomierz ktory jest podlaczony pod podgrzewanie tylnej szyby i jak wlaczam go to temperatura mi schodzi troszeczke

nie wiem w ogole co sie dzieje... dalej, wymienialem licznik, wszystko zlozylem i... podswietlenie licznika nie dziala :/ czym to moze byc spowodowane? bezpieczniki OK. ogolnie tez przez to mi cale podswietlenie nie dziala... to chyba wszystko... jak mi sie cos przypomni to dopisze. Prosze o podpowiedzi i rady !

pozdro mazdowicze


Napisane:
2 lis 2008, 00:36
przez michal154
Sprawdź kable od radia bo jak tam jest bajzel to podświetlenie i zegarek potrafią zniknąć. I sprawdź jeszcze raz wszystkie bezpieczniki. A obrotomierz to nie pod ogrzewanie tylnej szyby tylko pod plus po stacyjce.

Napisane:
2 lis 2008, 00:51
przez Brian123
tak tylko z obr bede miał dużo zabawy bo tam są takie przeróbki że to masakra...

a co do kabli od radia to bede to porządkował bo podłączam audio w madziorce... a co może być z tymi kablami? masa gdzieś dotyka czy co?

Napisane:
2 lis 2008, 01:15
przez michal154
Masa tam jest raczej tylko jedna. Jest tam przewód od jasności podświetlenia, może zwierać. U mnie był ten sam problem pogrzebałem znikło wszystko, pogrzebałem znów i ożyło. Sprawdzę i Ci powiem co u mnie nie tak było. Bezpiecznik to podstawa, sprawdź każdy jeśli masz taki meksyk. A później miernik i jechane.

Napisane:
2 lis 2008, 01:38
przez michal154
A więc byłem sprawdziłem. Jest plus z aku. Jest plus ze stacyjki. Jest plus od podświetlenia (chyba czerwono niebieski albo niebiesko czerwony). I jest czarny czyli masa. Podczas mojej walki wyglądało to tak że podłączyłem plus od podświetlenia do radia i na wyłączonej stacyjce przy włączeniu świateł włączało sie radio, później przestało. Okazało sie że bezpiecznik. Najlepiej jak będziesz miał kable na wierzchu i zaizolowane. Musi działać, chyba ze jest tak namieszane ze trzeba będzie głębiej ryć

Napisane:
2 lis 2008, 14:14
przez Brian123
A więc tak, sory za zamieszanie... brak podświetlenia dechy i budzika było spowodowane wyjęciem zaślepki przy przeciwmgielnych (w bogatszych wersjach jest tam ustawianie świateł albo jasności budzika) przez którego nie było obiegu. Zegarek nie wiem jak, ale zaczął działaś

. Pozatym wszystko ok ale teraz coś sie spieprzyło z obrotomierzem... są na nim wskaźniki od ciśniena oleju, temperatury wody itp. Na początku pokazywał mi ciśnienie oleju na maxa i obr działał, teraz pokazuje mi na maxa temp wody ale obr nie działa (pomimo że nie mam jeszcze zamontowanych czujników

) i teraz występuje z pytaniem czy ma ktoś schemat do takiego obr jak na foto poniżej, albo wie jak się z tym uporać...:


Napisane:
2 lis 2008, 18:29
przez michal154
No widzisz, zegarek dostał plus w tym przypadku z regulacji podświetlenia.
Co to budzika to : Najlepiej jakbyś poszukał gdzieś nazwy producenta, może jest z tyłu, lub w środku?
Na pewno masz tam plus, minus i 4 przewody do czujników. podłącz potencjometr powiedzmy 10kOhm między plus i minus a przewód sygnałowy na środku i kręcisz w lewo prawo, któraś wskazówka powinna ożyć.
Swoją drogą to fabryczny obrotek to brzydki?

Napisane:
2 lis 2008, 19:12
przez Brian123
No ale zegarek wczesniej nie dzialal a zaslepka regulacji podswietlenia byla podlaczona... no ale mniejsza o to... Nazwy producenta nigdzie nie moglem znalezc a nie chce mi sie go rozbierac

zalatwie sobie potencjometr to wszystko posprawdzam. A fabryczny ladny ale plusem tego jest shift light

bardzo przydatna rzecz przy wyscigach

ale co mi z tego że posprawdzam jak ja nie wiem czym jest spowodowane pokazywanie jakiegoś wskaźnika na maxa... bym musiał posprawdzać wszystkie kabelki i w ogóle a co dopiero złożyłem dechę...

Napisane:
2 lis 2008, 19:24
przez michal154
Spowodowane jest odpowiednią rezystancją do masy. Czyli jak wsadzisz potencjometr,i będziesz ruszał to w zależności od położenia będziesz miał inne wychylenie. Np czujnik temperatury, w zależności od auta to działa albo ż: im wyższa temperatura rym mniejsza rezystancja, lub odwrotnie im większa temperatura tym większa rezystancja.

Napisane:
2 lis 2008, 19:42
przez Brian123
o kurde teraz to mnie wygiąłeś xD tak głęboko to w elektryce to nie siedze i nic z tego co napisałeś nie rozumiem...


Napisane:
2 lis 2008, 20:13
przez michal154
Potencjometr. 3 nóżki lewa plus środek sygnał prawa minus
Kręcisz w lewo lub w prawo i widzisz jak sie wskazówka rusza, przy odpowiednim położeniu możesz ustawić jakieś tam wskazanie, ale nie o wskazanie teraz chodzi. Jak tak sie pobawisz to możesz dojść który przewodzik do czego służy. Obrotomierz będzie sterowany impulsami ze skrzyni biegów najprawdopodobniej, więc nie reagował na potencjometr

Napisane:
2 lis 2008, 21:03
przez KyRy
Brian123 popraw temat na zgodny z regulaminem.

Napisane:
2 lis 2008, 23:17
przez Brian123
michal154 napisał(a):Potencjometr. 3 nóżki lewa plus środek sygnał prawa minus
Kręcisz w lewo lub w prawo i widzisz jak sie wskazówka rusza, przy odpowiednim położeniu możesz ustawić jakieś tam wskazanie, ale nie o wskazanie teraz chodzi. Jak tak sie pobawisz to możesz dojść który przewodzi do czego służy. Obrotomierz będzie sterowany impulsami ze skrzyni biegów najprawdopodobniej, więc nie reagował na potencjometr
teraz już rozumiem xD
dzięki wielkie ! ! !
KyRy napisał(a):Brian123 popraw temat na zgodny z regulaminem.
Dla pewności wole spytać czy tak jest dobrze zatytułowany temat? Bo nie chce żeby wylądował w koszu
