Strona 1 z 4

Jakie powinno byc ciśnienie w oponach?

PostNapisane: 15 lis 2004, 15:40
przez profesor
Pytam sie dlatego bo z przodu oponki wygladaja jakby mialy zbyt malo powietrza ( 13 cali) Mam 2,0 z tylu i z przodu .

PostNapisane: 15 lis 2004, 16:09
przez P0L4K
Powinienes miec naklejke na przednich drzwiach.Cos kojarze ze powinno byc 2.2 i 2.0

PostNapisane: 15 lis 2004, 19:17
przez Vel Mario
P0L4K napisał(a):Powinienes miec naklejke na przednich drzwiach.Cos kojarze ze powinno byc 2.2 i 2.0
przy pełnym obciążeniu a normalnie chyba 1.8 tył i 2.0 przód.

PostNapisane: 15 lis 2004, 21:42
przez spec
jak zastosujesz 4 razy 2,0 będzie dobrze :) :) :) :) :)

PostNapisane: 15 lis 2004, 21:47
przez Vel Mario
Ja mam z przodu 2.5 , ale mam miękkie Kormorany

PostNapisane: 16 lis 2004, 00:33
przez Yard
Już tyle było o tym na forum ....

PostNapisane: 4 maja 2008, 07:19
przez liroy79
u siebie z przodu mam 2.7 i wygląda jak bym miał za mało powietrza, ile ma być bo nie mam żadnej karteczki ile powinno:(

PostNapisane: 4 maja 2008, 09:38
przez Radek89
ależy od felg, ja mam oponki 195/50 i na oponie pisze że max. mogę wbić 3.0 . Ja bije przód 2,5 i tył 2,3 i z przodu zdaje mi się też jakby było trochę mało .... ;/

PostNapisane: 4 maja 2008, 09:41
przez liroy79
Radek89 napisał(a):ależy od felg

TAK myślisz to może mam złe felgi do tych opon, to może ktoś powie jakie powinny mieć rozmiar felgi przy wymiarze opony 175/70/R13??

PostNapisane: 4 maja 2008, 10:19
przez Grafit
Radek89 napisał(a):Ja bije przód 2,5 i tył 2,3 i z przodu zdaje mi się też jakby było trochę mało .... ;/


Dokładnie tak samo mam :) (opony 205/55/R15)

PostNapisane: 4 maja 2008, 13:25
przez Radek89
TAK myślisz to może mam złe felgi do tych opon, to może ktoś powie jakie powinny mieć rozmiar felgi przy wymiarze opony 175/70/R13??


tzn. zależy od opon – sorki ;D

PostNapisane: 4 maja 2008, 13:31
przez Yard
Ciśnienie w oponach powinno być dostosowane do obciążenia pojazdu. Jego wartość dla pojazdu pustego i obciążonego podawana jest w instrukcji obsługi każdego samochodu oraz dodatkowo na drzwiach kierowcy lub słupku przy tych drzwiach.
Prawie połowa wypadków drogowych jest wynikiem złego ciśnienia w oponach oraz założeniem opon o nieprawidłowych rozmiarach. Kontrola powinna odbywać się "na zimno" – co najmniej po godzinie od momentu zatrzymania samochodu lub po przejechaniu do 3 kilometrów przy niewielkiej szybkości.

Ciśnienie w oponie wpływa na:
– amortyzację – komfort jazdy
– kierowalność – bezpieczeństwo
– przyczepność – droga hamowania
– opory toczenia – zużycie paliwa
– odporność opony na uszkodzenia – bezawaryjność
– nagrzewanie się opony
– przebiegi
– niszczenie elementów zawieszenia.

Tabela ciśnień w oponach
Ważne jest ciśnienie w oponie, a nie jak wygląda.

PostNapisane: 4 maja 2008, 14:09
przez liroy79
dzięki za tabelkę ale wynika z niej że powinienem mieć z przodu 2.2 i jak bym sie do niej miał stosować to bym jeździł na flaku, a obecnie mam 2.7 i tak wygląda jak by tego powietrza było za mało.
Mam opony Kormoran Impulser 175.70.13 i nigdzie nie mogę znaleźć ile maksymalnie można napompować takie opony, może wy macie takie informacje?

PostNapisane: 4 maja 2008, 14:16
przez Yard
Yard napisał(a):Ważne jest ciśnienie w oponie, a nie jak wygląda.

...ty pisz,a on swoje.
Maksymalne ciśnienie dla samochodów osobowych to 3,0.
Maksymalne ciśnienie dla danej opony jest wytłoczone na oponie.

PostNapisane: 4 maja 2008, 15:01
przez liroy79
Yard napisał(a):wytłoczone na oponie

wlaśnie na oponie nie ma nic takiego


Yard napisał(a):...ty pisz,a on swoje.

nie tak jak myślisz wszystko zrozumiałem ale nie widziałeś jak wygląda moja opona przy 2.2 ale naprawdę dzięki za pomoc:)

PostNapisane: 4 maja 2008, 15:19
przez Radek89
słuchajcie , a szczególnie YARD, ciśnienie w oponach ma być dobrane na podstawie nie tylko tego co na tabliczkach ale i na podstawie opon. skoro już piszecie o bezpieczeństwie to nie wyobrażam sobie jazdy na niskim profilu z ciśnieniem w granicach książkowych czyli ok. 2.0 , bo to robi tzw. efekt wąskiej zimówki. Niski profil potrzebuje mieć swoje nabite i nie możemy sugerować się tylko tabliczkami na autkach, bo po pierwsze stosujemy inne rozmiary opon a po drugie to na tabliczkach podają ciśnienia dla aut używanych na drogach, a nie w polsce. Tak czy siak ja tam zdanie nie zmienię i według mnie najbezpieczniej na oponkach 195/ 50 jest przód ok. 2.6 , a tył ok. 2.4

I czytajcie sobie dalej te mądre książki – po pierwszych dziurach czy zakrętach przejechanych kontrolowanym ( albo i nie ) poślizgiem . . . . . . . dopompujecie sobie koła


pozdro ;)

PostNapisane: 4 maja 2008, 15:56
przez liroy79
to może moje oponki 175.70.13 są jakieś sflaczałe:/ bo przecież profil 70 to nie mało!!

PostNapisane: 4 maja 2008, 16:39
przez Yard
Radek89 napisał(a):...ciśnienie w oponach ma być dobrane na podstawie nie tylko tego co na tabliczkach ale i na podstawie opon.

Dlatego dla bezpieczeństwa nie powinno się zakładać opon o rozmiarach nie przewidzianych dla danego samochodu przez producenta. Rozmiar opon, które przewidzał producent nie są jego fanaberią tylko wynikiem przeprowadzonych badań i testów.

PostNapisane: 4 maja 2008, 16:51
przez liroy79
ale moje wlaśnie zaleca producent

PostNapisane: 4 maja 2008, 16:58
przez Docent D
liroy79, spokojnie, u mnie też wygląda to dość dziwnie (jeszcze nie flak ale wygląda jakby było lekko niedopompowane :) ).

Na zimnych mam ok 2,3-2,4 i tyle staram się trzymać. Rozmiar opon taki jak Ty :)