Jakie powinno byc ciśnienie w oponach?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez marchello » 11 paź 2009, 16:29

dla mojej mazdy zalecają 2,3 przód i 2,1 tył, ja pompuje o 0,1 bara więcej.
warto co najmniej 2 razy w roku sprawdzać ciśnienie ja ostatnio musiałem dopompować prawie po 0,4bara.
A wiadomo ze jazda z niskim ciśnieniem pogarsza przyczepność i zwiększa zużycie paliwa.Za wysokie ciśnienie może zmniejszyć jeszcze bardziej spalanie ale również pogarsza się przyczepność.
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez marcin255 » 11 paź 2009, 16:42

instrukcja -Mazda
dla 3 osób- przód 2,1 tył 2.1
pełne obciążenie – przód 2.2 tył 2.7 – Mazda 323F BA 1.5l 185/65 r14

nie wiem skąd ktoś wziął " przod 2,2 a tyl na 2,0 to nie jest bus ani ciezarowka "
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez świeżak » 11 paź 2009, 16:56

Ja mam tak samo jak marcin255.
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez Jacek176 » 11 paź 2009, 17:06

marchello napisał(a):dla mojej mazdy zalecają 2,3 przód i 2,1 tył

Tyle to jest zalecane dla całkowitego obciążenia.
Tak z ciekawości: po co pompujesz więcej niż jest zalecane?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Adaś » 11 paź 2009, 17:23

marcin255 napisał(a):nie wiem skąd ktoś wziął " przod 2,2 a tyl na 2,0 to nie jest bus ani ciezarowka "

Takie ciśnienie jest zalecane dla wersji GT z oponami 205/50/16
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez marcin255 » 11 paź 2009, 17:29

a autor pyta o ... " Mazde 323f 1997r. 1.5 16v" , pomińmy podawanie ciśniem w BMW ,Mercedesach itd.

:) odpowiadajmy na pytania :)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Kluska » 11 paź 2009, 18:09

kolega pawelek458 pewnie dziś oglądał jazdę polska na pewnym kanale,
dziś akurat bylo o ciśnieniu w oponach, wpływie na spalanie i prowadzenie
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez marcin255 » 11 paź 2009, 20:14

własnie była powtórka
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez pawelek458 » 11 paź 2009, 20:18

to jak dostane tam od jakiejs jednej osoby infomacje jakie cisnienie powinno byc w oponach bo co jeden nowy post to inna wartosc i juz sam nie wiem z czego tu wybrac hehe.
jeszcze raz mam mazde 323f 1997r 1.5 16v i opony w rozmiaze 195/50 r15
na drzwiach nie ma podanych wartosci do tego rozmiaru no i przewaznie jezdze sam i do trzech osob max.
takze prosze o jakos konkretna wartosc ile powinno byc na przodzie i ile na tyle.
z gory dzieki
pozdrawiam wszystkich fanow i posiadaczy mazdy :):):)
Początkujący
 
Od: 11 paź 2009, 12:53
Posty: 4
Skąd: olsztyn
Auto: mazda 323f 1997r. 1.5 16v

Postprzez Borys » 11 paź 2009, 20:19

Łącze tematy i pomyślę co z tym zrobic ;)

–> eksploatacja
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Globy » 15 paź 2009, 11:23

Trwa tydzień dobrego ciśnienia, organizowany przez Michelin i Statoil => http://moto.pl/MotoPL/1,88571,7140647,J ... liwo_.html

To już piąta edycja imprezy pod patronatem Michelin i Statoil. Pracownicy 30 stacji w całej Polsce sprawdzają ciśnienie w oponach, kontrolują głębokość bieżnika i radzą, jak utrzymywać prawidłowe ciśnienie. Dlaczego warto? Bo prawidłowy poziom ciśnienia zalecany przez producenta wpływa bezpośrednio na przyczepność auta i jego drogę hamowania. Od niego zależy także komfort jazdy, żywotność opon i – co najważniejsze – zużycie paliwa.

Samą czynność sprawdzenia i korekty ciśnienia należy wykonywać w odpowiednich warunkach. Podczas jazdy koło nagrzewa się, a wówczas ciśnienie w oponie rośnie. Zaleca się więc, aby pomiaru ciśnienia i jego ewentualnej korekty nie dokonywać zaraz po zatrzymaniu auta. Lepiej chwilę odczekać i zrobić to, gdy opona jest zimna. Poza poziomem ciśnienia należy kontrolować regularnie wysokość bieżnika (nie mniej niż 1,6 mm). Warto też pamiętać, że zbliża się zima i czas zostawić letnie opony w garażu.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez marcin255 » 15 paź 2009, 12:10

no właśnie dzis wymiana kół i opon na zimowe po pół roku stania w piwnicy w 2 było 1.6 bara
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez maly_57 » 18 paź 2009, 16:35

Do mojej 626 poj. 2.0 l przy oponach 195/65 R 14
– przód 2,2 tył 1,8
-przy obciążeniu powyżej 3 osób
przód 2,5 tył 2,9
Analogicznie przy silniku 2,5 l i oponach 205/55 R 15
Przy silniku 1,8 l i oponach 185/65 R 14
-przód 2,2 tył 2,2
-powyżej 3 osób przód 2,5 tył 2,9

Dane z instrukcji obsługi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2009, 08:18
Posty: 72
Skąd: Katowice
Auto: 626 GE 2.0 FS 1992

Postprzez Retro » 18 paź 2009, 21:51

Troche dziwna sprawa z tym pomiarem "na zimno". Nie każy ma barometr w domu, mam podjechać na stację i czekać 3 godziny przy kompresorze aż opona się schłodzi ?

Skoro ciśnienie jest zależne od temapratury opony to informacja o tym jakie powinno być w stosunku do temp. powinna być moim zdaniem podana na drzwiach.

Druga kwestia to polecam pompować opony azotem technicznym zamiast powietrza. Koszt kilku zł a azot nie zmienia swojej objętości tak jak powietrze przy zmianie temp. opony.

Czy jest w necie (ma ktoś linka ?) taki kalkulator, który może mi przeliczyć jakie powinienem mieć ciśnienie w oponach innych niż seryjne ? Bo serie mam 225/45 R18 i tam powinno być 2,1 – 2,2 ale letnie opony mam w rozmiarze 245/45 przód i 255/45 tył, również R18. Zakładam że skoro do 225 powinno być 2,1 – 2,2 to na szerszą oponę o takim samym profilu i takiej samej średnicy jest to za mało ?
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Borys » 18 paź 2009, 22:12

Profil z tego co widzę zwiększył się (nominalnie – pamiętaj, że to jest % z szerokości). Z tego co sie orientuje zwiększone ciśnienie stosuje się przy zmniejszonym profilu by nie narazić felgi na uszkodzenie. Innego logicznego powodu na zwiększenie ciśnienia nie widzę.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Retro » 18 paź 2009, 22:26

No wg mnie większa szerokość opony = większa powierzchnia do wypełnienia czyli tak na chłopski rozum powinno być więcej powietrza w oponie ?
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Borys » 18 paź 2009, 22:33

Ale przy zachowaniu tego samego ciśnienia, a zwiększonej objętości (szerokości) opony masz "więcej powietrza w oponie" ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Maciej Loret » 18 paź 2009, 23:01

Retro napisał(a):Troche dziwna sprawa z tym pomiarem "na zimno". Nie każy ma barometr w domu, mam podjechać na stację i czekać 3 godziny przy kompresorze aż opona się schłodzi ?


Nie każdy ma też ruskie pierogi, a one są równie pomocne...

Retro napisał(a):Druga kwestia to polecam pompować opony azotem technicznym zamiast powietrza. Koszt kilku zł a azot nie zmienia swojej objętości tak jak powietrze przy zmianie temp. opony.


Sikajmy przed jazdą – zmniejszymy zużycie paliwa...

Retro napisał(a):Czy jest w necie (ma ktoś linka ?) taki kalkulator, który może mi przeliczyć jakie powinienem mieć ciśnienie w oponach innych niż seryjne ? Bo serie mam 225/45 R18 i tam powinno być 2,1 – 2,2 ale letnie opony mam w rozmiarze 245/45 przód i 255/45 tył, również R18. Zakładam że skoro do 225 powinno być 2,1 – 2,2 to na szerszą oponę o takim samym profilu i takiej samej średnicy jest to za mało ?


Przy tak małej różnicy, nie sądzę, by miało to większe znaczenie. Napompuj 2,3 i będzie dobrze...
Jeśli dobrze mi się wydaje i ciśnienie powinno wzrosnąć proporcjonalnie do objętości płynu w oponie, to odszukaj wzór na objętość torusa (opona i tak tylko go mocno przypomina)...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Retro » 18 paź 2009, 23:09

Borys napisał(a):Ale przy zachowaniu tego samego ciśnienia, a zwiększonej objętości (szerokości) opony masz "więcej powietrza w oponie


yy... no tak ;) Ale ja głupi jestem :P Przecież cisnienie jest takie samo a skoro większa opona to więcej powietrza :P Ale strzeliłem popis ;)

No to teraz tylko pytanie czy to ciśnienie jest odpowiednie do tego kapcia czy powinno być inne.
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez maniek5511 » 18 paź 2009, 23:23

Ja Właśnie zmieniłem opony z letnich na zimówki i powietrze mam na przodzie 2.1 a tyle 2.0 opona 175/70/R13 i to jest optymalna wartość. Z doświadczenia wiem że taka wartość jest najlepsza, co prawda opona ma lekkie wybrzuszenie przy stku z asfaltem, ale to tak ma być. Ciśnienie w oponach powinno się jeszcze zmieniać w zależności od obciążenia, ale nie liczę że ktoś z nas będzie to robił.
Niektórzy piszą że pompują po 2.6 na oponę i wtedy jest równa i samochód nie przechyla się tak, racja ale styczność opony z podłożem nie jest zachowana w maksymalnym stopniu.
Niektórzy tu próbują poprawiać fabrykę , inżynierowie z np. michelina robią tysiące testów, inżynierowie naszych pojazdów tak samo i to oni wiedzą jak jest najlepiej i najbezpieczniej a nie jakiś domorosły amator co to swojemu 90 konnemu pojazdowi pompuje po 2.6 w oponę , bo lepiej się na zakrętach trzyma:)
Jak ma się trzymać to kup sobie opony 205/40/16 i do tego sportową zawiechę np bilsteina to wtedy zyskasz na przyczepności. Ale jak wiemy to wiąże się z kosztami, a bo takie opony drogie, a zawiecha tymbardziej a my kasy nie mamy to inaczej trzeba sobie poradzić,... nasza polska rzeczywistość.
...:: Pal gumę nie sprzęgło ::...

moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2008, 22:52
Posty: 80
Skąd: Grzywna
Auto: mazda 323f 1.6 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323