Jakie powinno byc ciśnienie w oponach?
jak zastosujesz 4 razy 2,0 będzie dobrze
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
???????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ????????????
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
???????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ????????????
- Od: 19 sty 2004, 16:52
- Posty: 245
- Skąd: RADOM
- Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI
ależy od felg, ja mam oponki 195/50 i na oponie pisze że max. mogę wbić 3.0 . Ja bije przód 2,5 i tył 2,3 i z przodu zdaje mi się też jakby było trochę mało .... ;/
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
TAK myślisz to może mam złe felgi do tych opon, to może ktoś powie jakie powinny mieć rozmiar felgi przy wymiarze opony 175/70/R13??
tzn. zależy od opon – sorki ;D
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
Ciśnienie w oponach powinno być dostosowane do obciążenia pojazdu. Jego wartość dla pojazdu pustego i obciążonego podawana jest w instrukcji obsługi każdego samochodu oraz dodatkowo na drzwiach kierowcy lub słupku przy tych drzwiach.
Prawie połowa wypadków drogowych jest wynikiem złego ciśnienia w oponach oraz założeniem opon o nieprawidłowych rozmiarach. Kontrola powinna odbywać się "na zimno" – co najmniej po godzinie od momentu zatrzymania samochodu lub po przejechaniu do 3 kilometrów przy niewielkiej szybkości.
Ciśnienie w oponie wpływa na:
– amortyzację – komfort jazdy
– kierowalność – bezpieczeństwo
– przyczepność – droga hamowania
– opory toczenia – zużycie paliwa
– odporność opony na uszkodzenia – bezawaryjność
– nagrzewanie się opony
– przebiegi
– niszczenie elementów zawieszenia.
Tabela ciśnień w oponach
Ważne jest ciśnienie w oponie, a nie jak wygląda.
Prawie połowa wypadków drogowych jest wynikiem złego ciśnienia w oponach oraz założeniem opon o nieprawidłowych rozmiarach. Kontrola powinna odbywać się "na zimno" – co najmniej po godzinie od momentu zatrzymania samochodu lub po przejechaniu do 3 kilometrów przy niewielkiej szybkości.
Ciśnienie w oponie wpływa na:
– amortyzację – komfort jazdy
– kierowalność – bezpieczeństwo
– przyczepność – droga hamowania
– opory toczenia – zużycie paliwa
– odporność opony na uszkodzenia – bezawaryjność
– nagrzewanie się opony
– przebiegi
– niszczenie elementów zawieszenia.
Tabela ciśnień w oponach
Ważne jest ciśnienie w oponie, a nie jak wygląda.
dzięki za tabelkę ale wynika z niej że powinienem mieć z przodu 2.2 i jak bym sie do niej miał stosować to bym jeździł na flaku, a obecnie mam 2.7 i tak wygląda jak by tego powietrza było za mało.
Mam opony Kormoran Impulser 175.70.13 i nigdzie nie mogę znaleźć ile maksymalnie można napompować takie opony, może wy macie takie informacje?
Mam opony Kormoran Impulser 175.70.13 i nigdzie nie mogę znaleźć ile maksymalnie można napompować takie opony, może wy macie takie informacje?
POZDRO:)
Liroy79
Liroy79
- Od: 6 sty 2008, 13:35
- Posty: 45
- Auto: Mazda 323 BG 1.6 8V 84KM
Yard napisał(a):wytłoczone na oponie
wlaśnie na oponie nie ma nic takiego
Yard napisał(a):...ty pisz,a on swoje.
nie tak jak myślisz wszystko zrozumiałem ale nie widziałeś jak wygląda moja opona przy 2.2 ale naprawdę dzięki za pomoc:)
POZDRO:)
Liroy79
Liroy79
- Od: 6 sty 2008, 13:35
- Posty: 45
- Auto: Mazda 323 BG 1.6 8V 84KM
słuchajcie , a szczególnie YARD, ciśnienie w oponach ma być dobrane na podstawie nie tylko tego co na tabliczkach ale i na podstawie opon. skoro już piszecie o bezpieczeństwie to nie wyobrażam sobie jazdy na niskim profilu z ciśnieniem w granicach książkowych czyli ok. 2.0 , bo to robi tzw. efekt wąskiej zimówki. Niski profil potrzebuje mieć swoje nabite i nie możemy sugerować się tylko tabliczkami na autkach, bo po pierwsze stosujemy inne rozmiary opon a po drugie to na tabliczkach podają ciśnienia dla aut używanych na drogach, a nie w polsce. Tak czy siak ja tam zdanie nie zmienię i według mnie najbezpieczniej na oponkach 195/ 50 jest przód ok. 2.6 , a tył ok. 2.4
I czytajcie sobie dalej te mądre książki – po pierwszych dziurach czy zakrętach przejechanych kontrolowanym ( albo i nie ) poślizgiem . . . . . . . dopompujecie sobie koła
pozdro
I czytajcie sobie dalej te mądre książki – po pierwszych dziurach czy zakrętach przejechanych kontrolowanym ( albo i nie ) poślizgiem . . . . . . . dopompujecie sobie koła
pozdro
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
Radek89 napisał(a):...ciśnienie w oponach ma być dobrane na podstawie nie tylko tego co na tabliczkach ale i na podstawie opon.
Dlatego dla bezpieczeństwa nie powinno się zakładać opon o rozmiarach nie przewidzianych dla danego samochodu przez producenta. Rozmiar opon, które przewidzał producent nie są jego fanaberią tylko wynikiem przeprowadzonych badań i testów.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości