Strona 1 z 3

Światła dzienne zgodne z przepisami

PostNapisane: 25 kwi 2008, 16:47
przez czejs
Czy mogę w piękne,słoneczne dni jeździć z zamkniętymi "wiatrołapami" , jedynie z włączonymi postojówkami?? Myślałem zeby wsadzić tam mocniejsze żarówki/diody żeby było mnie dobrze widać, albo żeby wogóle coś tam sie świeciło w dzień i juz. Co o tym sądzicie? jakieś pomysły,rady ??

PostNapisane: 25 kwi 2008, 16:52
przez mazur
czejs napisał(a):Czy mogę w piękne,słoneczne dni jeździć z zamkniętymi "wiatrołapami" , jedynie z włączonymi postojówkami??


niestety nie.


czejs napisał(a):Myślałem zeby wsadzić tam mocniejsze żarówki/diody żeby było mnie dobrze widać,


http://youtube.com/watch?v=Sx_NQ6qpxF0

http://youtube.com/watch?v=sfgfm060Mi8&feature=related


czejs napisał(a):Co o tym sądzicie? jakieś pomysły,rady


Kup dzienne wesem'a albo podobne i zainstaluj ;)

PostNapisane: 25 kwi 2008, 17:05
przez czejs
oo super ;) myśle ze tak jak na filmie to na dzień starczy takie światło ... wsadzenie mocniejszej żarówki/diody w postoje nie załatwi sprawy;>?
Jest moze na naszym forum gdzieś ten użytkownik od zielonej mx5??

PostNapisane: 25 kwi 2008, 19:19
przez Mirek
Założenie mocniejszej żarówki nie załatwi sprawy, trafisz na jakiegoś służbistę i będzie szukał znaczka RL na kloszu lampy.
Ja tam dla świętego spokoju sobie założyłem lampy Wesem i jest święty spokój, nikt się nie czepia. Ceny teraz niepamiętam bo to już jakiś czas temu zakładałem, ale coś koło 50zł. Oprócz tego lampy Helli też są już w bardziej przystępnych cenach.

PostNapisane: 25 kwi 2008, 19:25
przez Czacha
Podziwiam wszelkie takie przeróbki... Roboty przy tym na pewno sporo, wygląda ładnie, ale jeżdżąc z takim czymś jesteśmy narażeni na dużo większe kłopoty niż gdybyśmy jechali w ogóle bez świateł! Jest to po prostu nielegalne! Światła do jazdy dziennej muszą mieć homologację i oznaczenie RL na kloszu. Muszą też być zamontowane w odpowiednim miejscu. Policja często zatrzymuje auta jadące bez świateł mijania i sprawdza dokładnie to, co się świeciło. Wasz wybór... :|

PostNapisane: 25 kwi 2008, 20:49
przez Palkerson
witam... ja Imazur mamy światła dzienne z allegro za nie pamietam chyba jakoś z 70 zł daliśmy .... mialem kilka kontroli policyjnych i się nie przyczepili tylko pytali czy to są światłą do jazdy dziennej ....

Czacha napisał(a):Światła do jazdy dziennej muszą mieć homologację i oznaczenie RL


a co za policjant bedzie się schylał i sprawdzał ...??? lepiej kupić światla do jazdy dziennej które wygladają na legalne niż takie z 6 diodami jak helli które mają homologacje ale są kompletnie nie zgodne z przepisami bo ten malutki paseczek nie moze miec wymiarów zgodnych z podanymi w prawie unijnym..a można zrobic z postojówek dzienne tylko trzeba się pobawić bo trzeba zmienic klosze jeśli chodzi o 323f bg a jeśli nie to wystarczy wsadzic 15W żarówki ... oczywiscie postoi nie mozna usunąć tylko trzeba dorobic z tyłu dodatkową dziure na żarówke

PostNapisane: 25 kwi 2008, 20:59
przez Mirek
Palkerson napisał(a):takie z 6 diodami jak helli które mają homologacje ale są kompletnie nie zgodne z przepisami bo ten malutki paseczek nie moze miec wymiarów zgodnych z podanymi w prawie unijnym..a można zrobic z postojówek dzienne tylko trzeba się pobawić bo trzeba zmienic klosze jeśli chodzi o 323f bg a jeśli nie to wystarczy wsadzic 15W żarówki ... oczywiscie postoi nie mozna usunąć tylko trzeba dorobic z tyłu dodatkową dziure na żarówke

ciekawe rzeczy prawisz.. czyli skąd niby ta homologacja jest jeśli są niezgodne? kurde Grzesiek nie kumam naprawdę jak chcesz zrobić zgodne z prawem światła dzienne w przysłowiowej szopie. Wymiana żarówek to też nie metoda bo przecież klosz nie ten.

PostNapisane: 26 kwi 2008, 01:38
przez bikus
Mirek napisał(a):iekawe rzeczy prawisz.. czyli skąd niby ta homologacja jest jeśli są niezgodne? kurde Grzesiek nie kumam naprawdę jak chcesz zrobić zgodne z prawem światła dzienne w przysłowiowej szopie. Wymiana żarówek to też nie metoda bo przecież klosz nie ten.


a ja nie bede duzo gadal tylko polece jeden link do przeczytania i tam jest powiedziane co musi byc spelnione aby swiatla byly dopiszczone jako swiatla dzienne:
http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat ... y_dziennej

warto przeczytac i poprostu sie diwiecie jakie sa przepisy i nie bedzie klutni czy policja sie czepi czy nie... te swiatla LED sa dopuszczalne bo gadalem ze znajomym diagnosta i mowil ze jak najbardziej brac i montowac i policja nie moze sie przyczepic o to...

PostNapisane: 26 kwi 2008, 12:31
przez czejs
własnie w tym problem ze ja nie chciałem nic wieszać (na dole zderzaka w miejscu montażu np. halogenów) bo wygląda to dla mnie jak choinka ;P , kloszy od lamp (postojowych ) też nie chciałbym zmieniać bo pasują do ogólnego designu BG ...

Co oznacza ten skrót " RL" ?? na kloszu od postojówek nie ma go ?
Pozwole sobie zacytować :

Przepis ECE-R87 (wyciąg);
* Intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 800 kandeli.
* Minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy 40 cm2
* Automatyczne włączanie świateł dziennych równocześnie z rozruchem pojazdu.
* Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi.
* Automatyczne wyłączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania (jednakże nie przy krótkotrwałym włączeniu świateł drogowych).

PS. czyli jak sie podłączy jak kolega w mx5 to policja nie powinna sie uczepić chyba że o ten znaczek RL ?

PostNapisane: 26 kwi 2008, 13:49
przez Czacha
Jeżeli chcesz być w zgodzie z przepisami, to bez montażu dodatkowych lamp się nie obejdzie...
Wszystkie światła diodowe HELLA mają homologację, co innego te:
http://moto.allegro.pl/item354143314_lampy_do_jazdy_dziennej_led_paski_diodowe_audi.html
Owszem, znaczek E11 niby jest, ale RL się nie dopatrzyłem. Sama homologacja E... nie mówi nic o przeznaczeniu lamp. Równie dobrze mogą być to postojówki lub obrysówki – na dzienne mają o wiele za małą powierzchnię świetlną.
Każdy element oświetlenia samochodowego ma swoje specyficzne oznaczenie, które pozwala określić jego funkcję, zastosowanie i warunki używania. Światła dzienne mają oznaczenie składające się z dużych liter RL. Np. światła przeciwmgłowe oznaczane są dużą literą B, mijania z żarówką halogenową literami HC, drogowe z żarówką halogenową literami HR.

PostNapisane: 26 kwi 2008, 14:20
przez bikus
Czacha napisał(a):Owszem, znaczek E11 niby jest, ale RL się nie dopatrzyłem. Sama homologacja E... nie mówi nic o przeznaczeniu lamp. Równie dobrze mogą być to postojówki lub obrysówki – na dzienne mają o wiele za małą powierzchnię świetlną.

no te nie spelniaja ale te co ma PALKERSON czy MAZUM odpowiadaja kryteriom i moga byc stosowane jako swiatla dzienne...

PostNapisane: 27 kwi 2008, 21:46
przez Artiks
Diodowe światła dzienne Helli – imponujący wygląd przedniego pasa Nowe akcesoryjne światła dzienne "LEDayLine" skonstruowane przez Hellę nadają przedniemu pasowi samochodu jedyny w swoim rodzaju wygląd.

Ekstremalnie jasne, ekonomiczne i długowieczne światła dzienne w technologii diodowej LED włączają się automatycznie po uruchomieniu silnika. Światła te mogą być wykorzystywane również jako lampy pozycyjne. W sprzedaży pojawią się w połowie 2008.

Nowe światła dzienne "LEDayLine" mają wysokość zaledwie 28 mm i szerokość 220 mm. Gładka szyba pozwala zajrzeć do wnętrza lampy, na jednoliniową matrycę zestawu pięciu jaskrawych odbłyśników pokrytych parami aluminium. Pięć wysokowydajnych diod LED rzuca swe światło pośrednio od dołu na te odbłyśniki, które przekierowują strumień światła w przód. W 12-woltowej instalacji samochodu lampa "LEDayLine" świeci zużywając zaledwie 7 watów mocy, co oznacza niemierzalne zwiększenie zużycia paliwa. Mając trwałość 10 000 godzin, lampy te wytrzymują tyle, ile cały samochód.

Zwarta, lekka obudowa ma zaledwie 90 mm głębokości i może być montowana z użyciem mocowania śrubowo-klipsowego. Do przyłączenia do instalacji samochodu służy 500-milimetrowy kabel z zaizolowanym, nieodłączalnym wejściem do lampy.

Jasnobiałe światło wysokowydajnych diod LED zapewnia świetną rozpoznawalność samochodu w świetle dziennym i nadaje jego przedniemu pasowi świetnego wyglądu, który utrzymuje się i nocą – jako że lampy te po włączeniu świateł mijania mogą być wykorzystywane również jako światła pozycyjne. Zintegrowany przekaźnik dba o to, by po włączeniu oświetlenia głównego lampy dzienne automatycznie przechodziły w tryb pozycyjny. Jeśli lampy "LEDayLine" są wykorzystywane również jako światła pozycyjne, konieczne jest dostosowanie auta do wymogów regulacji 48 ECE, a więc zdezaktywowanie fabrycznych świateł pozycyjnych.

Najlepszym miejscem montażu tych akcesoryjnych świateł jest przedni zderzak, gdzie zwykle jest wystarczająco dużo miejsca na taki montaż. Ta uniwersalna lampa dostępna jest w wydaniu “prawym” i “lewym”, z odpowiednio nachylonymi ściankami bocznymi obudowy, by można było się wpasować w nadwozia nowoczesnych aut. Lampy dostępne są także w wydaniu 24-woltowym.

Plany Komisji Europejskiej przewidują, by od lata 2010 światła dzienne były obowiązkowe we wszystkich noworejestrowanych samochodach. Jazda z włączonymi światłami dziennymi w ciągu dnia poprawia bezpieczeństwo i jest ekologiczna, co potwierdziło badanie Bundesanstalt für Straßenwesen (BASt, Federalny Instytut ds. Drogownictwa) z roku 2005. Według tego badania najlepsze są ekonomiczne lampy dzienne, skonstruowane specjalnie do tej roli. Zwiększone o 0,02 l spalanie paliwa jest praktycznie niemierzalne i niezauważalne


Obrazek

Obrazek

PostNapisane: 28 kwi 2008, 00:57
przez czejs
ArtX jesteś jakimś przedstawicielem handlowym :|?

PostNapisane: 28 kwi 2008, 06:48
przez ivo
ArtX
cy to cytata ??

PostNapisane: 28 kwi 2008, 11:47
przez ssym
co to znaczy ekologiczne??? juz od paru lat mozna przczytac artykuly udowadniajace, ze jada z wlaczopnymi swiatlami nie zmiejsza liczby wypadkow, za to zwieksza liczbe potracn pieszych/rowerow

co do ekologicznosci to wieksze spalanie nie jest korzystne ekologicznie

PostNapisane: 28 kwi 2008, 15:16
przez czejs
ssym napisał(a):za to zwieksza liczbe potracn pieszych/rowerow


co mają włączone światła do potraceń ?<co?>

a to że wieksze spalanie minimalnie to fakt ;)

PostNapisane: 29 maja 2008, 10:37
przez coolgostek
Ja założyłem sobie takie światełka Obrazek

PostNapisane: 29 maja 2008, 11:12
przez czejs
o ładnie :) jaki koszt?

PostNapisane: 29 maja 2008, 11:35
przez coolgostek
światła -- 160
części montażowe- 25zł..
Satysfakcja 100%

Polecam.

PostNapisane: 29 maja 2008, 13:08
przez Czacha
Ładne, ale homologacji raczej to coś nie ma... Życzę powodzenia w razie kontroli i na przeglądzie :)
Za tą cenę kupiłbyś już dzienne Hella z homologacją i żaróweczkami 6W. Twój wybór :)