Zabudowana i uszczelniona soczewka – czy żarówka wytrzyma?
Strona 1 z 1
Witam. Jestem w trakcie budowy przednich lamp do mojej 323f bg. chcę w nich zastosować soczewki z punta II, muszę je najpierw dobrze uszczelnić, żeby do środka nie dostała się wilgoć, no i nie wiem czy po tym uszczelnieniu nie będą mi się paliły żarówki od wysokiej temperatury w obudowie soczewki (normalnie soczewka nie jest dookoła zabudowana, ma szczeliny którymi może uciekać ciepło i rozchodzić się po całej lampie, po uszczelnieniu całe ciepło bedzie kumulowane w małym wnetrzu soczewki). Chcę zastosować żarówki H7 55W. Będę bardzo wdzięczny jeśli ktoś mi pomoże
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
Pamietaj ze lampy nie sa zbudowane hermetycznie a w recz przeciwnie maja zawsze wylot powietrza zeby mogly oddychac ... jak zrobisz obieg zamkniety i tak benda parowac
ale gorzej odparowywac ..
musisz pokazac fotki tego retrofitu bo nie bardzo widze jak to wyglada ...
musisz pokazac fotki tego retrofitu bo nie bardzo widze jak to wyglada ...
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
oki... rozumiem ze widziales jak takie retrofity sie robi pozadnie naprzyklad z TSX ?
http://www.geocities.com/JVXdriver/s200 ... _retro.htm
wiec jak juz bedziesz mial soczewki za inwestowal bym w HIDy.. 35w lub 55w ...
PS. a zarowka powinna byc ok... tylko niewiem czy bym uzywal siliconu czy raczej jakis epoxydow ..
http://www.geocities.com/JVXdriver/s200 ... _retro.htm
wiec jak juz bedziesz mial soczewki za inwestowal bym w HIDy.. 35w lub 55w ...
PS. a zarowka powinna byc ok... tylko niewiem czy bym uzywal siliconu czy raczej jakis epoxydow ..
Krisek napisał(a):oki... rozumiem ze widziales jak takie retrofity sie robi pozadnie naprzyklad z TSX ?
nie widzialem, ale wielkie dzieki za linka, pewnie duzo mi to pomoze, jutro musze wziasc do reki slownik i poczytac to na spokojnie
tylko w tym linku te soczewki zabudowal w lampie, ja chcialem zrobic te lampy z samych soczewek, nie umieszczajac ich w obudowie, dlatego chce je tak uszczelnic. musowo zakladac takie cos na ta soczewke z tak jak na tym linku? bo w punto przeciez nie ma czegos takiego, i klosz jest calkowicie gladki i chyba w niczym to nie przeszkadza.
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
a rozumiem
co chcesz zrobic niemartw sie tam jest sporo metalu z tego co widze na tej obudowie .... odprowadzi cieplo sobie
ta dziura po bokach zastosowal bym jakis odblysnik ... najlepiej 2 paski cienkiego aluminium wypolerowane
i owiniete ... ladnie epoxydem zalac
ta dziura po bokach zastosowal bym jakis odblysnik ... najlepiej 2 paski cienkiego aluminium wypolerowane
ok, dzieki, bardzo mi pomogles. pozdro
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
Witam,
podłączę się pod temat.
Zastanawiam się nad włożeniem soczewek z Punto II do Xedosa 6. pytanie brzmi na ile one są ze sobą kompatybilne. mocowanie, etc.
Regenerowałem swoje odbłyśniki (jak na razie jeden) i po założeniu nie spełnił moich oczekiwań. Otóż załamanie światła jest zbyt małe. Nie wiem czy to kwestia złego rozproszenia. Co ciekawe, gdy założyłem stary odbłyśnik, okazało się, że jest tak samo...a wydawało się, że było lepiej wcześniej....
Albo coś zepsułem (choć akurat w reflektorze poza porysowaniem odbłyśnika nie ma co zepsuć), albo już jestem na tyle przewrażliwiony na punkcie "dobrego" swiecenia świateł, że aż mi odbija
Czy jest mi ktoś w stanie powiedzieć jak to działa po założeniu? czy to jest kompatybilne, co by nie przerabiać wszystkiego wewnątrz? Domyślam się, że jest skoro słyszy się o zakładaniu soczewek z punto II, no chybaże jest to tylko kwestia ceny, a potem nieuniknionych przeróbek...
podłączę się pod temat.
Zastanawiam się nad włożeniem soczewek z Punto II do Xedosa 6. pytanie brzmi na ile one są ze sobą kompatybilne. mocowanie, etc.
Regenerowałem swoje odbłyśniki (jak na razie jeden) i po założeniu nie spełnił moich oczekiwań. Otóż załamanie światła jest zbyt małe. Nie wiem czy to kwestia złego rozproszenia. Co ciekawe, gdy założyłem stary odbłyśnik, okazało się, że jest tak samo...a wydawało się, że było lepiej wcześniej....
Albo coś zepsułem (choć akurat w reflektorze poza porysowaniem odbłyśnika nie ma co zepsuć), albo już jestem na tyle przewrażliwiony na punkcie "dobrego" swiecenia świateł, że aż mi odbija
Czy jest mi ktoś w stanie powiedzieć jak to działa po założeniu? czy to jest kompatybilne, co by nie przerabiać wszystkiego wewnątrz? Domyślam się, że jest skoro słyszy się o zakładaniu soczewek z punto II, no chybaże jest to tylko kwestia ceny, a potem nieuniknionych przeróbek...
Ja tylko dodam na marginesie, że użycie samych soczewek od Punciaka bez dodatkowej szyby jest poronione, ponieważ taka soczewka która się mocno nagrzewa pęknie od wody albo śniegu na skutek gwałtownej różnicy temperatur. Po prostu nie jest przeznaczona do pracy na zewnątrz. Pomijam kwestie używania niehomologowanego żródła światła i problemów przy przeglądzie lub w czasie kontroli, ale to już inna sprawa...
Ja tylko dodam na marginesie, że użycie samych soczewek od Punciaka bez dodatkowej szyby jest poronione, ponieważ taka soczewka która się mocno nagrzewa pęknie od wody albo śniegu na skutek gwałtownej różnicy temperatur. Po prostu nie jest przeznaczona do pracy na zewnątrz. Pomijam kwestie używania niehomologowanego żródła światła i problemów przy przeglądzie lub w czasie kontroli, ale to już inna sprawa...
tez sie wlasnie nad tym zastanawialem, ale ktos juz na tym forum robil takie lampy i tez soczewki nie byly zabudowane niczym, ale przez dlugi czas nie wiedzialem tego kogos na forum i nie moge sie go zapytac czy mial jakies problemy z tymi lampami
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
Pawnik napisał(a):Ja tylko dodam na marginesie, że użycie samych soczewek od Punciaka bez dodatkowej szyby jest poronione, ponieważ taka soczewka która się mocno nagrzewa pęknie od wody albo śniegu na skutek gwałtownej różnicy temperatur. Po prostu nie jest przeznaczona do pracy na zewnątrz. Pomijam kwestie używania niehomologowanego żródła światła i problemów przy przeglądzie lub w czasie kontroli, ale to już inna sprawa...
nie peknie bo nie bedzie szoku termicznego tylko bedzie ciagle chlodzona przez otoczenie .... a jak zastosuje 35w xenon palnik to wogule niema oczym mowic
ale retrofit do lapmy byl by najlepszy ...
tez mi sie wydaje ze nie peknie, bo na allegro jest pelno soczewkowych halogenow i w nich tez szklo soczewki nie jest niczym osloniete, np te
http://allegro.pl/item311430282_biale_h ... gacja.html

- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
wydaje mi sie ze powinienes miec soczewke przeznaczona na swiecenie poza kloszem lampy bo szklo w reflektorach z gladkim kloszem nie jest jednakowej grubosci w kazdym miejscu i pewnie to jakos wplywa na strumien swiatla, druga sprawa to trwalosc soczewki.
a w ogole jakies auta maja 'gole' soczewki? bo z tego co widze alfa 159 ma jakies oslony
a w ogole jakies auta maja 'gole' soczewki? bo z tego co widze alfa 159 ma jakies oslony
- Od: 3 paź 2007, 11:50
- Posty: 385
- Skąd: Lublin
- Auto: Prelude BB9
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość