Strona 1 z 1

chowanie reflektorow z wielkim hukiem

PostNapisane: 23 lip 2007, 15:10
przez BIGHard
hej,

wczoraj jezdzilem sobie m323f bg z 1992 roku ktora mam zamiar kupic :)

niepokoi mnie tylko jedna rzecz – przy chowaniu lamp slychac w ostatniej chwili jak obudowy przyp...walaja o karoserie – czy to jest jakos do wyregulowania, powinny byc tam jakies gumowe tlumiki, czy ten model tak ma? przy otwieraniu wszystko jest ok, przy zamykaniu az czuje na siedzeniu jak wali :/

PostNapisane: 23 lip 2007, 15:15
przez Adas323F
mam podobny problem tylko wczesniej go nie mialem w dodatku lewe swiatlo jakby mniej sie podnosi i nie wiem od czego :(

PostNapisane: 23 lip 2007, 18:32
przez bocian
To najprawdopodobniej wali blacha od osłony reflektora. Po prostu wyreguluj ją .

PostNapisane: 23 lip 2007, 20:12
przez polnik@studio
proszę o poprawne nazwanie tematu zgodnie z regulaminem działu

<czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4302

pozdrawiam Krzysiek

PostNapisane: 23 lip 2007, 21:25
przez BIGHard
bocian napisał(a):To najprawdopodobniej wali blacha od osłony reflektora. Po prostu wyreguluj ją .


a jakies wskazowki co dokladnie regulowac? narazie z instrukcji to posiadam pdfa z instrukcja fabryczna ale tam takich bajerow nie pisza :(

obiecuje zrobic fotorelacje z regulacji, ale narazie prosze o wskazowki :)

PostNapisane: 23 lip 2007, 23:04
przez bocian
BIGHard napisał(a):
bocian napisał(a):To najprawdopodobniej wali blacha od osłony reflektora. Po prostu wyreguluj ją .


a jakies wskazowki co dokladnie regulowac? narazie z instrukcji to posiadam pdfa z instrukcja fabryczna ale tam takich bajerow nie pisza :(

obiecuje zrobic fotorelacje z regulacji, ale narazie prosze o wskazowki :)

"Blacha" chodziło mi o tą lakierowaną blachę co przykrywa żarówkę reflektora. A najlepiej ściągnij tą blachę i sprawdź czy wtedy będzie słyszalny stukot. Dzięki temu wykluczysz czy to przez tą osłonę czy też nie.

PostNapisane: 24 lip 2007, 08:52
przez toady
Ja mam tak po lekkim stuknieciu przodu – wygła mi się blacha o którą teraz wali reflektor.
Nakleilem tam sobie cienki pasek takiego gumowo-plastikowego tworzywa (elastycznego) i jest troche lepiej. Przynajmniej sie lakier na bachach nie ubija.

PostNapisane: 24 lip 2007, 10:06
przez Mirek
mechanizm zamykania reflektora ma ogranicznik, który można wyregulować. to śruba z nakrętką przy cięgnie które zamyka reflektor (widać je jak przy otwartej masce i otwartych reflektorach, patrząc od środka auta (od str. chłodnicy) jeśli chcesz to mogę Ci na maila przesłać zdjęcia gdzie tego szukać, chyba że ktoś się zaoferuje z zamieszczeniem tego na jakimś serwerze to można przypisać do posta.[/img]

PostNapisane: 24 lip 2007, 17:33
przez BIGHard
Fotki od Don Szturchena

Obrazek
Obrazek

PostNapisane: 24 lip 2007, 18:01
przez Mirek
Dodam tylko że jak pisali wcześniej koledzy, może to być również kwestia ustawienia pokrywy reflektora (tej metalowej w kolorze nadwozia) i pamiętajcie że bawiąc się przy reflektorach zawsze bezpieczniej bez bezpiecznika ;) czytaj: warto otworzyć lampy a potem wyciągnąć bezpiecznik (chyba to retractor opisane jest czy jakoś tak – chodzi o mechanizm zamykania świateł – znajduje się w skrzynce pod maską) , ażeby się przypadkiem przez jakieś zwarcie nie zamknął wam (reflektor) gdy macie łapy w środku ;)

PostNapisane: 24 lip 2007, 18:16
przez BIGHard
a jesli pokrywa, to co? doginac kombinerkami?? :)

PostNapisane: 24 lip 2007, 19:09
przez Mirek
absolutnie nie! poluzujesz cztery śruby (po dwie z każdej strony, patrząc na pierwsze zdjęcie to najwyżej i najniżej) i zauważysz że możesz tą pokrywę regulować na wysokość (a nawet ściągnąć całkiem – tak przy okazji – jeśli kupisz tą mazdę to najprostszy sposób żeby wymienić żarówkę)

PostNapisane: 28 lip 2007, 13:31
przez sadza85
Witam podepne sie pod ten temat bo widze ze jest najnowszy.. otóż przeczytalem wszystkie watki dotyczace lamp ale problemu ktory mam nie znalazlem:/ tak wiec kupujac mazde swiatla juz dzialaly w ten sposob ze na zamknietych lampach po przekreceniu swiatel lapmy otwieraly sie i zamykaly i tak w kolko... wtedy wystarczylo nacisnac przycisk otwierania lamp i stawaly otwarte... kupujac mazde myslalem ze tak ma byc bo koles tak mi to wytlumaczyl... natomiast teraz nawet przy podnoszeniu lamp przyciskiem lewa otwiera sie a prawa non-stop otwiera sie i zamyka...mial moze ktos podobny problem??

PostNapisane: 28 lip 2007, 20:32
przez Dry
sadza85 napisał(a):natomiast teraz nawet przy podnoszeniu lamp przyciskiem lewa otwiera sie a prawa non-stop otwiera sie i zamyka...


A propos tego to ja nie wiem co to moze byc.


BIGHard napisał(a):przy chowaniu lamp slychac w ostatniej chwili jak obudowy przyp...walaja o karoserie


A co do tego to tak jak koledzy pisali wcześniej to u mnie przynajmniej wystarczyła regulacja tylko tej blaszanej pokrywki bo tylko ona może wydać z siebie taki huk. Śrubkami po lewej i prawej stronie reflektora sobie regulujesz.

Don Szturchen napisał(a):wyciągnąć bezpiecznik (chyba to retractor opisane jest czy jakoś tak – chodzi o mechanizm zamykania świateł – znajduje się w skrzynce pod maską) , ażeby się przypadkiem przez jakieś zwarcie nie zamknął wam (reflektor) gdy macie łapy w środku


Jest to bodajże koloru zielonego 30A w skrzynce bezpieczników pod maska.

Pozdro

PostNapisane: 28 lip 2007, 20:49
przez Mirek
Dry napisał(a):
BIGHard napisał(a):przy chowaniu lamp slychac w ostatniej chwili jak obudowy przyp...walaja o karoserie


A co do tego to tak jak koledzy pisali wcześniej to u mnie przynajmniej wystarczyła regulacja tylko tej blaszanej pokrywki bo tylko ona może wydać z siebie taki huk. Śrubkami po lewej i prawej stronie reflektora sobie regulujesz.


zgadza sie bije właśnie ta metalowa pokrywa, tylko ta śruba o której ja mówiłem reguluje skok całego reflektora, więc jeśli ktoś nie lubi jak sie mu 'krzywo' składa lampa to można idealnie go ustawić – biorąc pod uwagę przerwy między maską oraz reflektorem i reflektorem a zderzakiem. Ale pewnie sie czepiam :P


Dry napisał(a):
Don Szturchen napisał(a):wyciągnąć bezpiecznik (chyba to retractor opisane jest czy jakoś tak – chodzi o mechanizm zamykania świateł – znajduje się w skrzynce pod maską) , ażeby się przypadkiem przez jakieś zwarcie nie zamknął wam (reflektor) gdy macie łapy w środku


Jest to bodajże koloru zielonego 30A w skrzynce bezpieczników pod maska.



Zgadza sie na pewno 30A i na pewno zielony (powinien być :P), tylko nie chciałem mieszać z konkretną lokalizacją ale jeśli dobrze pamiętam to na samym dole skrzynki.