Strona 1 z 1

centralny zamek drzwi kierowcy

PostNapisane: 8 lip 2007, 16:39
przez syku85
mam seryjny centralny zamek z kluczyka chce zalorzyc z pilota moje pytanie czy dzwi kierowcy maja silownik ?

PostNapisane: 8 lip 2007, 19:02
przez Mikula
Jesli masz centralny z kluczyka to napewno niemasz silownika w drzwiach kierowcy (jest tam tylko taki przelacznik takze musisz wstawic silowniczek uniwersalny:)

PostNapisane: 9 lip 2007, 08:36
przez toady
syku85
Po co producent mialby wsadzac silownik w drzwi kierowcy, jesli i tak zamek sterujesz kluczykiem?

PostNapisane: 9 lip 2007, 20:42
przez syku85
jak mialem opla omege to mial setyjny centralny zamek z kluczyka i w drzwiach kierowcy byl silownik wiec sie pytam bo wlasnie slyszalem ze japonczyki wlasnie tak maja ze nie maja silownika w drzwiach kierowcy wiec chcialem sie upewnic bo napewno ktos to rozbieral

PostNapisane: 10 lip 2007, 01:23
przez toady
syku85 napisał(a):mialem opla omege to mial setyjny centralny zamek z kluczyka i w drzwiach kierowcy byl silownik

A moze dalo sie w nim zamykac centralny z prawych i z lewych drzwi? Wtedy to by mialo sens...
A moze omegi sa od razu robione tak, zeby latwo wsadzic wyposazenie dodatkowe czyli sterowanie zamkiem z pilota :)
W kazdym razie w 323F ani MX-3 nie ma.

PostNapisane: 23 lip 2007, 00:00
przez yasiu
Na 90% nie ma tam siłownika jak w większości japońców nie posiadających fabrycznego sterowania z pilota. Musisz rozebrać drzwi ( nie jest to trudne ) i dołożyć uniwersalny siłownik podpinając go do siłownika w drzwiach pasażera. Wtedy alarm ( lub sterownik ) podpinasz do przewodów wychodzących od stycznika w drzwiach kierowcy. Jeżeli możesz zamknąć drzwi centralnym od strony pasażera to nie musisz rozbierać drzwi kierowcy gdyż siłownik będzie.

PostNapisane: 23 lip 2007, 09:39
przez toady
yasiu napisał(a):dołożyć uniwersalny siłownik podpinając go do siłownika w drzwiach pasażera. Wtedy alarm ( lub sterownik ) podpinasz do przewodów wychodzących od stycznika w drzwiach kierowcy.

Boze bron przed takimi radami!

Uzasadnienie:
1) Nie wiadomo jak zbudowany jest sterownik oryginalnego zamka centralnego, a scislej jaka jest obciazalnosc pradowa jego wyjsc. Podpinajac dwa silowniki rownolegle ryzykujesz spalenie centralnego zamka.
2) Nie wiadomo jak do oryginalnej centralki podlaczony jest stycznik w drzwiach. Jak w takim przypadku podlaczyc zewnetrzne sterowanie
– moze byc to jeden kabel na ktory podawana jest masa albo plus
– moga to byc dwa kableki – raz jeden jest masa raz drugi,
– albo dwa kableki raz jeden jest plusem raz drugi...
3) Centralka alarmu (dodatkowy sterownik drzwi) jest przystosowana do pracy z silownikiem a nie z wejsciem centralki zamka – moza sobie uwalic albo jeden albo drugi sterownik.

Podsumowanie
Trzeba miec troche wiedzy elektrycznej, orientowac sie w budowie sterownikow i poogladac schematy wlasnego auta i zakupiownej centralki i upewnic, ze taka operacja jest bezpieczna.
W swoim aucie to bym moze eksperymentowal, ale w czyims, i to w dodatku prowadzac dzialalnosc uslugowa (vide: Elektronika Samochodowa Michałowice k. Brzegu) – raczej nie.

Moja propozycja:
Jesli chcesz zamek z pilota to musisz dolozyc jakikolwiek odbiornik sygnalow z pilota, ktory dodatkowo ma wyjscie na silownik. Montujesz jeden silownik w drzwiach kierowcy: twoj sygnal z pilota steruje silownikiem w drzwiach kierowcy a oryginalny zamek zachowuje sie jakby bylo sterowanie z kluczyka.
Nie ma fizycznego polaczenia elektrycznego miedzy centralkami – jest tylko sprzezenie mechaniczne miedzy nowym dolozonym silownikiem a stycznikiem w drzwiach kierowcy.
Amen.

PostNapisane: 23 lip 2007, 14:27
przez KiRi
W BA miałem oryginalny centralny zamek z kluczyka i miałem w drzwiach kierowcy siłownik. Niestety nie wiem jak w BG, ale łatwo sprawdzić – zostawić jakieś drzwi otwarte, i zamknąć je kluczem. Centralka powinna otworzyć wszystkie drzwi, łącznie z tymi od kierowcy. To takie zabezpieczenie idioto-odporne przed zatrzaśnięciem kluczyków :P


toady napisał(a):Moja propozycja:
Jesli chcesz zamek z pilota to musisz dolozyc jakikolwiek odbiornik sygnalow z pilota, ktory dodatkowo ma wyjscie na silownik. Montujesz jeden silownik w drzwiach kierowcy: twoj sygnal z pilota steruje silownikiem w drzwiach kierowcy a oryginalny zamek zachowuje sie jakby bylo sterowanie z kluczyka.
Nie ma fizycznego polaczenia elektrycznego miedzy centralkami – jest tylko sprzezenie mechaniczne miedzy nowym dolozonym silownikiem a stycznikiem w drzwiach kierowcy.
Amen.


Takie rozwiązanie było bardzo dokładnie opisane na tym forum. Było tam sporo zdjęć i konkretne opisy – warto poszukać.

PostNapisane: 23 lip 2007, 16:52
przez Lukano
Ja w 323 f BG GT nie miałem, wstawiałem uniwersalny ;)

PostNapisane: 24 lip 2007, 10:59
przez Mirek
323F BG napewno niema siłownika, chyba że poprzedni właściciel dorabiał. Tak jak koledzy wcześniej napisali, jeśli siłownik w drzwiach kierowcy jest, to powinny się wszystkie drzwi zamykać jeśli przekręcisz kluczyk w drzwiach pasażera.

PostNapisane: 12 lut 2009, 23:29
przez Radek89
Słuchajcie Wiecie moze czy zamki z auta w którym nie było centralki podejdą do auta w którym mam centralny zamek i wszystko ma działać ?? Chodzi o 323F BG

PostNapisane: 13 lut 2009, 05:34
przez ZeroCool_m1
Na poczatku mialem centralny otwierany z kluczyka, po czym zrobilem tak:
a) zostawilem auto u elektyka i powiedzialem, ze chce miec centalny z pilota
b) po dwoch godzinach odebralem samochod od elektryka i mam centralny z pilota.

calkowity koszt tej operacji to jakies 100 zl <jupi>