Strona 1 z 1

jak rozebrać lusterko boczne

PostNapisane: 8 mar 2006, 10:43
przez arturo323
pomóżcie ,zciągnąłem lusterko prawe z drzwi bo nie mam regulacji od środka.zacząłem rozkręcać i nie wiem jak dostać się do środka pod lusterko.prosze o pomoc.

PostNapisane: 8 mar 2006, 10:57
przez bartek_bart
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=19164 poczytaj tu ale widze z tego co piszesz że masz manualne lusterko one podobno są nie rozbieralne :(

jak rozebrać lusterko boczne

PostNapisane: 8 mar 2006, 11:08
przez arturo323
tak mam regulację manualną.

lusterko

PostNapisane: 8 mar 2006, 20:42
przez realski
witam mozna rozebrac te lusterko bez problemu od dolu jest taki otworek na śrubokręt przez który trzeba odkrecic srubkę wtedy wyjmujesz lustro z obudowy oczywiście jak nie jest namarznięte po wyjeciu masz dostęp do regulacji

PostNapisane: 8 mar 2006, 21:21
przez MarVin
dokladnie tak jak mowi realski dzieki tej srubce nie ukradli mi kiedys wkladu do lusterka :)

PostNapisane: 8 mar 2006, 22:17
przez bartek_bart
skoro jest rozbieralne to cieszy mnie to bo mam popękane szkło a mam już nowe i musze wymienić ale w linku który podałem panowie stwierdzili jednoznacznie że te z manualnym sterowaniem są nie rozbieralne

PostNapisane: 8 mar 2006, 22:23
przez MarVin
sam rozbieralem w 323 BG 93' i moge zagwarantowac ze mozna rozebrac :)

Ps. jakby kogos interesowalo zapasowe lusterko do takiego modelu to oddam za grosze ;) (sama obudowa czarna nowka sztuka nie uzywana :) )

PostNapisane: 1 lut 2007, 12:40
przez adam198608
Podłączam sie do tematu...
tam w środku w lusterku jest jakaś wyraźna śrubka czy poprostu ten otwór na śróbokręt jest tam po to żeby włozyc śróbokręt i coś w środku podważyć??

bo mam problem ze zdjęciem samego zwierciadła (razem z tą ramką)

PostNapisane: 1 lut 2007, 22:59
przez Orin
adam198608 napisał(a):mam problem ze zdjęciem samego zwierciadła (razem z tą ramką)


Mnie udało się zdjąć dopiero samą ramkę, po uprzednim wyjęciu z niej lustra (podgrzewanie stopniowe opalarką)... Inaczej jestem pewien że miałbym lutro w częściach...

PostNapisane: 1 lut 2007, 23:06
przez magicadm
W BJ-tce szkło z ramką jest na zatrzaskach. Trzeba je delikatnie i równomiernie podwadzać. Wbrew pozorom to cholenie mocna konstrukcja.
Odkręcanie śrub nic nie pomogło.

PostNapisane: 5 lut 2007, 00:12
przez mari
Witam!
skoro już rozbierasz to lustro to warto by było założyć maty grzejące z allegro (około 6zł za sztukę) koszt niewielki a na prawdę się przydają <spoko> musisz tylko rozebrać drugie lusterko:) kupić kilka metrów kabla, podłączyć się do przekaźnika podgrzewania tylnej szyby i gotowe:) i tak oto niewielkim nakładem finansowym można wyposażyć swoją Madzię w podgrzewane lusterka ;) (bardzo przydatny gadżet w tej pogodzie)
POZDRAWIAM

PostNapisane: 5 lut 2007, 22:36
przez adam198608
dokładnie taki mam plan... :):):)
wszelkie potrzebne rzeczy już mam zgromadzone tylko problem jest z wyjęciem szkła, a dokładniej wyjęciem ramki w której siedzi szkło.
Doczytałem się, że od spodu całego lusterka jest otwór przez który się odkręca jakąś śrubkę i można bez problemu wyjąć zwierciadło wraz z okalającą go ramką, problem w tym jednak, że u mnie w środku nie ma żadnej śruby i zastanawiam się jak mam wyjąć pier*** zwierciadło :|
nie wiem... może coś tam w środku trzeba podważyć i samo wyskoczy, nie mam pojęcia
dlatego proszę o pomoc, bo może ktoś się już kiedyś tak bawił

PostNapisane: 5 lut 2007, 23:11
przez Orin
Ja przerabiałem ten temat. Wiem że bazowałem na jakimś opisie z MX-3 ale mniejsza z tym.
Opis montażu ogrzeania w lusterkach we wszystkich BG. W skrócie:
– zdejmujesz trójkątną osłonkę w kabinie na drzwiach (zamocowana jest dwóch metalowych zatrzakach)
– odkręcasz trzy kręty mocujące całe lusterko do drzwi
– to samo wykonujesz dla drugiego lusterka
– demontujesz je i przenosisz pod pachą na stół do domku
– przy użyciu suszarki do włosów (metoda wolniejsza) lub opalarki do farby (metoda szybsza) nagrzewasz równomiernie całą powierzchnię lustra, zwracając szczególną uwagę na jego plastikową ramkę – tam grzejesz częściej
– przy użyciu cienkiego noża/śrubokręta płaskiego lub też swoich paluszków i pazurków (o ile nie boisz się poparzeń) w pewnym momencie możesz DELIKATNIE zacząć podważać tą ramkę. Pamiętaj: delikatnie i z wyczuciem – plastik ten przy osiągnięciu pewnej temperatury staje się plastyczny. Jeśli nie chce ładnie się odginać na zewnątrz, to znaczy ze jest za zimny.
– po 5-10 minutach walki masz zdemontowane jedno lustro
– trzy poprzednie punkty powtarzasz dla drugiego lusterka. Pierwsze w tym czasie ostygnie.
– jeśli z jakiegoś powodu, chcesz zdemontować plastik mocujący lustro to teraz wystarczy dobrze się złapać i ... mocno szarpnąć :D Niemniej ostrzegam – JEŚLI NIE MUSISZ TO TEGO NIE RÓB. Ja musiałem bo miałem kompletnie zatarte w obu lusterkach płaszczyzny regulacyjne, jednak poskładanie tego do kupy to dopiero później jest wyzwanie :D
– teraz wystarczy na tylną częśc lusterka wkleić matę grzewczą, a w miejscu styków wyciąć w plastkowej ramce dziurki na nie, by lustro dobrze w niej leżało
– do styków maty najwygodniej jest wlutować ok 50 cm przewodu 2x0,5mm i wypuścić przewód wzdłuż cięgna regulacyjnego
– by poskładać to wszystko do kupy znów trzeba plastikową ramkę ładnie nagrzać
– lusterka pod pachę i do garażu gdzie można wszystko ładnie poskręcać, nowe przewody ładnie się chowają w drzwaich pod tapicerką

– zasilanie lusterek polecam wziąść z przycisku uruchamiającego ogrzewanie tylnej szyby.

– w przypadku lusterek manualnych polecam także zastosowanie przewodów elektrycznej regulacji do poprowadzenia nimi napięcia do mat grzewczych. Wtyczka w kabinie znajduje się za dużą kwadratową zaślepką na lewo od kierownicy, zaś w obu drzwiach są to małe wtyczki w pobliżu wewn. klamki. Kolory kabli się nie zmieniają więc łatwo jest się odnaleźć..

– w przypadku BG z elekrycznymi lusterkami niestety trzeba prowadzić dodatkowe dwa przewody przez złącze. Ja mogę jedynie współczuć – przerabiałem to przy zakładaniu u siebie elektrycznych szyb i u kogoś bym się tego już nie podjął. Acha – by dostać się do tego złącza i je rozłączyć bezinwazyjnie, trzeba ściągnąć przednie koło z odpowiedniej strony i plastikowe nadkole :]

Jeśli są jakieś pytania, to proszę śmiało pisać. Powyższy opis napisałem z głowy. Mam jeszcze gdzieś zapiski dokładnych przeróbek instalacji elektrycznej od lusterek elektrycznych. W razie potrzeby to ich poszukam.

PostNapisane: 5 lut 2007, 23:29
przez adam198608
wielkie dzieki ...
z tacy ludzie powinni być właśnie na forum :):):)

pozdrówki

PostNapisane: 6 lut 2007, 00:18
przez mari
mała poprawka do tego co pisał [b]ORIN :[/b]
zamiast podłączać się do włącznika podgrzewania tylnej szyby i rozbierać sporą część kolumny kierownicy to można podłączyć się do przekaźnika podgrzewania tylnej szyby ;) (znajdziesz go "w nogach u pasażera" po prawej stronie) ;P ;P ;P