Strona 1 z 1

Co zrobić przy cięzko chodzących elektrycznych szybach?

PostNapisane: 28 sty 2006, 14:01
przez radziu
Witam,

Mam pytanie jak w temacie posta. Generalnie to nie wiem jak sie zabrac za czyszczenie prowadnic, ewentualnie jak bedzie trzeba to jak zregenerować silniczki podnoszące/opuszczjące szyby? Coraz ciężej zaczynają chodzić no i boję się, że ktoregos pieknego dnia padną już na maksa.

Pozdrawiam,

PostNapisane: 28 sty 2006, 14:14
przez pinky
U mnie to samo ale tylko od strony kierowcy, pozostale sa ok.

PostNapisane: 28 sty 2006, 17:17
przez Sigma
Może winą są poprostu ostatnie mrozy?
W sklepach drzwi też się wolniej otwierają. Zdaje się, że olej gęstnieje jak jest zimny...

PostNapisane: 28 sty 2006, 17:29
przez radziu
no nie do konca, dlatego, ze juz latem bylo widac, ze cos sie duzo wolniej zamykaja otwieraja takze problem lezy nie w mrozach. oczywiscie zdaje sobie sprawe, ze podczas zimy jest gorzej ;)

pozdro

PostNapisane: 28 sty 2006, 17:37
przez Waluś
Niedawno gdzieś było coś o wolnych szybach w 626, poszukaj, może ci pomoże.

PostNapisane: 29 sty 2006, 22:42
przez radziu
cos nie moge znalezc tego posta. wiesz kto byl autorem moze czy nie bardzo?

PostNapisane: 29 sty 2006, 23:18
przez Waluś
czekaj, zdaje się że to chyba było przy okazji mrozów, niekoniecznie w warsztacie,kuźwa teżniemoge znaleźć, ale wiem że coś czytałemi sam miałem zastyosować
Zdajesię że chodziło o smarowanie tej uszczelki (gumy), która jest na prowadnicy wewnątrz drzwi i uszczelkiikiennej na zewnątrz, tym środkiem ktorym się smaruje szyby od zamarzania, wazelina i tp.

PostNapisane: 29 sty 2006, 23:20
przez radziu
oki. to pogrzebie, ale jakbys znalazl to wklej do tego posta linka to od razu bedzie na przyszlosc ;)

dzieki

PostNapisane: 29 sty 2006, 23:26
przez Paweł
Wyciagnij z prowadnic (ramki drzwi) uszczelki, w ktorych chodzi szyba i dokladnie umyj je woda z mydlem. Potem warto to czyms nasmarowac. WD-40 bardzo pomaga, ale nie jest to srodek idealny (splywa, paruje, ogolnie malo trwaly).

Druga rzecza, ktora rowniez ma znaczenie jest smarowanie podnosnikow- o ile sie nie myle masz podnosniki linkowe lub kulkowe – trzeba zobaczyc w jakim stanie jest smar i ewentualnie dodac go lub lepiej starac sie stary usunac i zaaplikowac nowy. W przypadku podnosnikow zebatko-dzwigniowych (nowsze samochody) smarowanie nie ma juz takiego znaczenia, ale wciaz odgrywa role.

Niestety zeby wyjac gumowe prowadnice, trzeba zdemontowac szybe i najprawdopodobniej podnosnik, ale do smarowania jest to czynnosc warta zachodu.

Sprawdz rowniez jakie napiecie (pod obciazeniem i bez) dochodzi do silnika podnosnika. Moze zasniedziale styki stawiaja opor.

PostNapisane: 29 sty 2006, 23:33
przez radziu
oki wezme to wszystko pod uwage, teraz bede wiedzial jak sie do tego zabrac.

dzieki i pozdrawiam,

PostNapisane: 29 sty 2006, 23:39
przez siwy_dymek
bylo! uszczelki przesmarowac siliconem w spray'u

PostNapisane: 30 sty 2006, 01:09
przez GofNet