323 BG IV [PROBLEM] Licznik bez obrotomierza na model z obrotomierzem (nie działa obrotomierz)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Spartakus133 » 28 paź 2014, 15:08

Witam!
Jak w tytule tematu, zakupiłem licznik z obrotomierzem do mojej mazdy 323 BG 1.3 16v na gaźniku. Po podpięciu działają wszystkie kontroli (z wyjątkiem rezerwy paliwa, płynu od spryskiwaczy i hamulca), działa prędkościomierz, jednak obrotomierz ani drgnie. Czytałem, że liczniki są plug&play, jednak u mnie się to nie sprawdziło :( Czy ktoś może przesłać schemat kostki, jak to wszystko ma być podłączone? Podobno kabelek od cewki zapłonowej (żółto-niebieski) jest odpowiedzialny za obroty. Jest on podpięty do kostki, ale jest jeszcze jedno miejsce do którego można coś podpiąć i zastanawiam się, czy po prostu nie przepiąć tego kabla na "drugi koniec" kostki. Bardzo proszę o szybką odpowiedź. Pozdrawiam!
Załączniki
DSC_0076.jpg
Tutaj znajdują się piny od kostki (zaznaczone na czerwono), i jeden, po prawej stronie zostaje wolny.
DSC_0077.jpg
Czy kabelek żółto-niebieski przepiąć na początek?
Początkujący
 
Od: 18 lip 2014, 16:45
Posty: 13
Auto: Mazda 323 BG IV ;1.3 16/OHC (B3-ME) –> 1.6 8V
Benzyna + LPG; 1992 r.; Sedan.

Postprzez sebek-71 » 28 paź 2014, 22:06

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1113 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Spartakus133 » 28 paź 2014, 22:32

Tak, czytałem wszystkie dostępne tematy w internecie o "Przekładaniu licznika", jednak nikt nie miał takiego problemu. Wszystko podpiąłem i niestety obrotomierz się nie rusza, a został wymontowany z działającego samochodu (jak powiedział sprzedawca).
Początkujący
 
Od: 18 lip 2014, 16:45
Posty: 13
Auto: Mazda 323 BG IV ;1.3 16/OHC (B3-ME) –> 1.6 8V
Benzyna + LPG; 1992 r.; Sedan.

Postprzez sebek-71 » 29 paź 2014, 11:44

Wydaje mi się że skoro ty masz gaźnik a nie wtrysk, to i mogą być różnice w budowie cewki i kostki z niej wychodzącej.Musisz poszukać w cewce pin na którym jest sygnał i pokombinować.
Ja mam 1,3 ale na wtrysku i po zamianie miałem wszystko:hamulec ręczny, obrotek, rezerwę paliwa(przy pompie musisz mieć dodatkowy czujnik) ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1113 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Spartakus133 » 29 paź 2014, 16:46

A wiesz może jak sprawdzić ten sygnał? Metodą "prób i błędów" czy jest jakiś inny, bardziej precyzyjny sposób? :) Poza tym, dziękuję za odpowiedź :>
Początkujący
 
Od: 18 lip 2014, 16:45
Posty: 13
Auto: Mazda 323 BG IV ;1.3 16/OHC (B3-ME) –> 1.6 8V
Benzyna + LPG; 1992 r.; Sedan.

Postprzez Spartakus133 » 2 lis 2014, 19:20

Ktoś może pomóc? Problem nadal aktualny :(
Początkujący
 
Od: 18 lip 2014, 16:45
Posty: 13
Auto: Mazda 323 BG IV ;1.3 16/OHC (B3-ME) –> 1.6 8V
Benzyna + LPG; 1992 r.; Sedan.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323