Strona 1 z 1

BG 1.3 16V 89 – obrotomierz nie działa

PostNapisane: 20 kwi 2012, 15:31
przez emceha
Witam,

Szukałem ale nic co by mi pomogło nie znalazłem. Obrotomierz z początku zachowywał się dziwnie (skakał) aż w końcu całkiem przestał działać. Gdzie leży problem? W zegarach? Kto mi powie z kąd brany jest sygnał na obrotomierz i co tam mogło zawinić? Z góry dziekuję ;)

Re: BG 1.3 16V 89 – obrotomierz nie działa

PostNapisane: 2 maja 2012, 22:14
przez emceha
Ok. Rozumiem, że nikt nie wie co się dzieje?

PostNapisane: 2 maja 2012, 23:55
przez tyla
u mnie jest tak, ze po odpaleniu nie dziala i wystarczy przywalic reka w "daszek" od zegarow i dziala :D:D rozbierz i zobacz czy cos go trzyma – jakis kurz itp

Re: BG 1.3 16V 89 – obrotomierz nie działa

PostNapisane: 3 maja 2012, 00:31
przez Markiz
emceha napisał(a):Witam,

Szukałem ale nic co by mi pomogło nie znalazłem. Obrotomierz z początku zachowywał się dziwnie (skakał) aż w końcu całkiem przestał działać. Gdzie leży problem? W zegarach? Kto mi powie z kąd brany jest sygnał na obrotomierz i co tam mogło zawinić? Z góry dziekuję ;)


Sygnał brany jest z cewki lub czujnika halla.

Re: BG 1.3 16V 89 – obrotomierz nie działa

PostNapisane: 24 maja 2012, 20:24
przez emceha
Hmm dawno nie zaglądałem i odpuściłem trochę ale pomysł z kurzem może być sensowny :| Sprawdzę i dam znać. A jeśli chodzi o czujnik Halla to gdzie znajdę to ustrojstwo??? I pytanie nr dwa: Gdzie ewentualnie w cewce mam szukać? (które kabelki odpowiadają).

PostNapisane: 24 maja 2012, 21:23
przez patryk240
Miałem jeszcze do wtorku ten sam problem tylko mi nie palił na PB a na LPG elegancko i najpierw powiedz jaką masz cewkę czy na 1 wtyk czy na 2 jeśli na 2 to parząc stojąc przed maską to wtyczka bliżej kabiny jeśli na jedną to masz moduł zapłonowy koło cewki masz na tej wtyczce 2 przewody niebieski z napięciem i żółto-niebieski który prowadzi do obrotomierza sprawdź miernikiem czy pomiędzy tym przewodem (musisz wyjąć zegary) a jak siedzisz na fotelu kierowcy masz 3 wtyczki od zegarów na środkowej kostce na którymś pinie jest dobre połączenie i sprawdź też przewód żółto-zielony który wychodzi z połączenia od cewki do aparatu zapłonowego też będzie jednym z przewodów na tej wtyczce. Jeśli połączenia są czyli przewody ok znaczy że padł ci moduł zapłonowy a ja akurat miałem cewke na 2 wtyczki gdzie moduł jest wbudowany w cewke i po wymianie cewki madzia jeździ na PB i LPG obrotek działa. Ale przedewszystkim musisz sprawdzić czy to czasem nie obrotomierz w zegarach padł i czy śrubki na zegarach są podokręcane

PostNapisane: 27 maja 2012, 17:07
przez emceha
patryk240 napisał(a): najpierw powiedz jaką masz cewkę czy na 1 wtyk czy na 2 jeśli na 2 to parząc stojąc przed maską to wtyczka bliżej kabiny jeśli na jedną to masz moduł zapłonowy koło cewki masz na tej wtyczce 2 przewody niebieski z napięciem i żółto-niebieski który prowadzi do obrotomierza sprawdź miernikiem czy pomiędzy tym przewodem (musisz wyjąć zegary) a jak siedzisz na fotelu kierowcy masz 3 wtyczki od zegarów na środkowej kostce na którymś pinie jest dobre połączenie i sprawdź też przewód żółto-zielony który wychodzi z połączenia od cewki do aparatu zapłonowego też będzie jednym z przewodów na tej wtyczce. Jeśli połączenia są czyli przewody ok znaczy że padł ci moduł zapłonowy


Rozumiem, że chodzi o to ustrojstwo
Obrazek
Obrazek