Strona 1 z 1

Światło wsteczne (cofania) przestało działać.

PostNapisane: 18 sie 2005, 11:33
przez martinez
Witam!
Wczoraj wieczorkiem światło cofania przestalo działać. Gdzie szukać przyczyny? Czy ktoś ma doświadczenie z wykręcaniem włącznika ze skrzyni biegów (czy będzie się lał olej) ??
Będę wdzięczny za wszelkie informacje!

Pozdrawiam.

PostNapisane: 18 sie 2005, 11:34
przez tomekrvf
Zamiast wykręcać czujnik sprawdź na wtyczce, czy zamyka obwód po włączeniu wstecznego.

PostNapisane: 18 sie 2005, 11:52
przez martinez
Czy któryś z bezpieczników jest tylko od tego światła ??

PostNapisane: 18 sie 2005, 11:54
przez LUP
Rozumiem, że spalenie żarówki wykluczone?! :P

PostNapisane: 18 sie 2005, 12:04
przez tomekrvf
LUP napisał(a):Rozumiem, że spalenie żarówki wykluczone?! :P
Chyba o rzeczach oczywistych nie warto wspominać :D

PostNapisane: 18 sie 2005, 12:19
przez martinez
Panowie to, co udało mi się wczoraj sprawdzić, to właśnie żarówki – są OK !!

PostNapisane: 18 sie 2005, 12:22
przez tomekrvf
Czyli przebieg diagnozy na 100% prawidłowy :)

PostNapisane: 18 sie 2005, 16:09
przez martinez
Na 100%, to Kopernik nie żyje – sprawdzę jeszcze, ale nie sądzę, aby to było to!

PostNapisane: 18 sie 2005, 19:27
przez XDawidX
Włącz wsteczny i sprawdź czy masz napięcie na stykach i masę na drugiej końcówce.
Lepiej wiedzieć, z której strony szukać :)

PostNapisane: 19 sie 2005, 09:44
przez martinez
Wczoraj jeszcze sprawdziłem żarówki – obie są OK. Z tyłu głucho – brak napięcia! Znalazłem kostkę z kablami od włącznika światła cofania, ale nie mogłem jej rozpiąć aby sprawdzić, czy zamyka obwód.
XDawidX jaką masę na drugiej końcówce masz na myśli ??

PostNapisane: 20 sie 2005, 13:47
przez martinez
Witam!
Problem rozwiązany! Okazało się, że zgniły konektory w kostce od włącznika światła cofania – wymieniłem na nowe, pochuchałem, podmuchałem i gra!

Dzięki za wszelkie sugestie!
Pozdrawiam

PostNapisane: 21 sie 2005, 10:48
przez XDawidX
Na przyszłość: najszybciej się sprawdza bezpośrednio w gnieździe po wyciągnięciu żarówki. Rozłączenie wtyczki zwłaszcza w starszych samochowach grozi jej uszkodzeniem.
XDawidX jaką masę na drugiej końcówce masz na myśli
Między jedną końcówką a karoserią masz mieć 12V.
Między drugą końcówką a karoserią masz mieć 0V, a opór ma być zbliżony do 0Ω [omów] – to jest końcówka masowa.