Strona 1 z 1

Żarówki H4: 100/90W i XENON 60/55W – Które mogę założyć?

PostNapisane: 12 sie 2005, 23:36
przez Albin1981
Które żarówki mogę założyć:
<czytaj> H4 100/90W
<czytaj> H4 XENON 60/55W

PostNapisane: 13 sie 2005, 02:24
przez GofNet
Jeśli pisząc H4 XENON 60/55W masz na myśli AlaXENON, to jak najbardziej możesz takie założyć, choć daleko im do tych "prawdziwych" XENON'ów...

W przypadku "prawdziwych" XENON'ów musisz zmienić całe reflektory na takie, które są do tych żarówek przystosowane – wyposażone w mechanizm pozycjonujący oraz wycieraczki lub spryskiwacze – tego wymaga polskie prawo.

Co do H4 100/90W, to odpowiedź brzmi: trzy razy NIE. Dlaczego?
Otóż:
<czytaj> Żarówki o mocy 100/90W są w Polsce zabronione – polskie prawo dopuszcza żarówki o mocy włókien 60/55W.
<czytaj> Żarówki o mocy 100/90W emitują nie tylko jaśniejsze światło, ale również więcej ciepła, co z czasem doprowadzi do uszkodzenia odbłyśników w reflektorach Twojej Mazdy.
<czytaj> Żarówki o mocy 100/90W spowoduje zwiększony pobór prądu w układzie, co może zaskutkować przepaleniem instalacji i/lub bezpieczników. Możliwe, że zimą akumulator będzie ciągle niedoładowany (niskie temperatury pogarszają właściwości akumulatora + zwiększony pobór energii, gdyż ciągle jeździsz na światłach i na dodatek jeszcze prądorzernych).

Lepiej zrobisz, jak zakupisz sobie dobre żarówki o mocy 60/55W, świecące o 50% mocniejszym światłem. Więcej dowiesz się:
<czytaj> Lumiko DX5SW, Philips BV, Philips V+, Philips GT-150 P2N

PostNapisane: 14 sie 2005, 13:23
przez Briareos
GofNet napisał(a):W przypadku "prawdziwych" XENON'ów musisz zmienić całe reflektory na takie, które są do tych żarówek przystosowane – wyposażone w mechanizm pozycjonujący oraz wycieraczki lub spryskiwacze – tego wymaga polskie prawo.
Obawiam się, że to nie jest "takie proste". O ile mi wiadomo, XENON'y można zamontować tylko i wyłącznie wtedy, gdy dany model auta występował z takimi światłami. Jeśli np. mamy autko z halogenami, ale były też fabryczne ksenony montowane, to można takie fabryczne (tudzież zamienniki) nabyć i zamontować – oczywiście potem koniecznie kontrola ustawienia świateł. W każdym innym przypadku wchodzimy w konflikt z prawem.
Wynika to z tego prostego faktu, iż tylko oryginalnie zaprojektowane światła da się sensownie ustawić. Jeśli dany model z XENON'ami nie występował, to możliwa jest tylko zamiana na takie reflektory z innego modelu a nawet marki – co pewnie będzie się wiązało z przeróbkami mocowań, a to z kolei może spowodować że nie będzie się ich dało poprawnie ustawić albo będą "latać" na wybojach.

I jak najbardziej popieram 3xNIE dla 90/100W, dodając od siebie – moim skromnym zdaniem – jeszcze jeden, za to najważniejszy argument przeciwko ich stosowaniu:
Oślepiasz innych kierowców – nawet przy poprawnie ustawionych światłach, zawsze coś tam mrugnie jak autko podskoczy na koleinie, czy coś. A w nocy jeden błysk w oczy i przestajesz widzieć na parę sekund. Zdaje sobie sprawę, że to poprawia widoczność posiadaczowi (któremu wszyscy nagle ustępują drogi w nocy, bo mają tak silne odblaski w lusterkach), ale warto się też postawić w sytuacji odwrotnej:
Jakby mi jakiś skur...kowaniec zaserwował 100W w oczy w ciemnościach nocy, to gdybym mógł wysiąść i do niego podejść, to co bym mu zrobił?

PostNapisane: 14 sie 2005, 18:57
przez GofNet

PostNapisane: 20 sie 2005, 16:05
przez Globy
Briareos napisał(a):Oślepiasz innych kierowców
Dokładnie – jedyną doraźną metodą poprawy oświetlenia Twojego auta są porządne żarówki za kilkadziesiąt złotych, markowej firmy ze zwiekszona mocą świecenia. Wszelkie Blue XENON po 20zł z Makro niestety poza barwą (i tutaj też rzadko) nie oferują poprawy – a czasem nawet pogorszenie – jakości oświetlenia przestrzeni przed autem.

XENON'y można wszczepić do dowolnego auta (są do kupienia zestawy przystosowawcze) i nawet można przejść z tym przegląd, aczkolwiek odpada system poziomowania i niewiele aut wyposażono w spryskiwacze – czyli na upartego trzeba by mieć idealnie wyregulowane i utrzymane w czystości reflektory.