Lekkie gwizdanie powyżej 80km/h
Strona 1 z 1
Nagle pojawiło się w mojej Mazdzie lekkie gwizdanie jakby świst powietrza wyraznie słyszalne pow. 80km/h z przodu zarówno na biegu jak i na luzie z wciśniętym sprzęgłem i bez. Podejrzewam łożysko. Zmieniał ktoś przednie łożysko w BG? Jak się kształtują ceny, jakie firmy polecacie?
u mnie przy przyśpieszaniu powyżej 2,5tys zaczyna sie taki gwizd jakby mała turbinka pod maską i też nie umiem rozgryźć co to jest i skąd pochodzi patrzyłem pod auto przedmuchów z tłumnika nie ma może ktoś miał coś takiego właśnie ?
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
Ja polecam tylko KOYO. Cena nie należy do najniższych ale jest wart swojej ceny.
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
kostek_15 napisał(a):tak są gwizdy delikatne nie wiem jak w twoi aucie ale w moim to od strony kierowcy zaraz przy nadkolu jest taka puszka którą zasysa powietrze które idzie do filtra a następnie do silnika
W sumie może i by sie zgadzało że ta puszka tak świszczy bo w moim przypadku tylko przy dodawaniu gazu ;]
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
adriano2747 napisał(a):u mnie przy przyśpieszaniu powyżej 2,5tys zaczyna sie taki gwizd jakby mała turbinka pod maską i też nie umiem rozgryźć co to jest i skąd pochodzi patrzyłem pod auto przedmuchów z tłumnika nie ma może ktoś miał coś takiego właśnie ?
Mialem podobna rzecz w BG 1.6 . Taki dzwiek wydawal alternator
Dudziński Rally Team
- Od: 14 sty 2011, 21:48
- Posty: 26
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323 BG...Mały ale byk :)
Strasznie dziwna sprawa 
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
Co do łożyska to jakby to była jego wina to łożysko huczy a nie gwiżdże.
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
1. Jedź na prostą trasę
2. rozpędź się
3. wrzuć luz
4. Delikatnie rusz kierownicą w prawo jeżeli zniknie gwizdanie(buczenie) to prawdopodobnie łożysko lewe
5. i skręć lekko w lewo i identycznie jak w pkt 4
6. Podnieś przód i poruszaj kołem jakbyś chciał je zdjąć z osi, jeżeli będzie luz to chyba też łożysko
specjalistą nie jestem, ale u mnie tak się wszystko objawiało
2. rozpędź się
3. wrzuć luz
4. Delikatnie rusz kierownicą w prawo jeżeli zniknie gwizdanie(buczenie) to prawdopodobnie łożysko lewe
5. i skręć lekko w lewo i identycznie jak w pkt 4
6. Podnieś przód i poruszaj kołem jakbyś chciał je zdjąć z osi, jeżeli będzie luz to chyba też łożysko
specjalistą nie jestem, ale u mnie tak się wszystko objawiało
Jest już Magdalena:D
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=121896
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=121896
- Od: 2 sty 2011, 17:54
- Posty: 142
- Skąd: Poznań/ Luboń
- Auto: Mazda 323F BG, 1,6 16V, 1995
szmaragdowa :D
viewtopic.php?f=312&t=121896
adriano2747
u ciebie to na 99 % będzie wina paska od alternatora, bądź tego drugiego (zapomniałem od czego on jest), w mojej Madzi zaobserwowałem taki dźwięk właśnie po zmianie owych pasków. Pewnie poluźnienie naciągu pomoże ale nie zabieram sie za to bo jest dla mnie za zimno na jakąkolwiek dłubanine
u ciebie to na 99 % będzie wina paska od alternatora, bądź tego drugiego (zapomniałem od czego on jest), w mojej Madzi zaobserwowałem taki dźwięk właśnie po zmianie owych pasków. Pewnie poluźnienie naciągu pomoże ale nie zabieram sie za to bo jest dla mnie za zimno na jakąkolwiek dłubanine
małe, czerwone, mruczy, dużo wybacza... i w ogóle <3
Mazda. Das Auto!
Mazda. Das Auto!
- Od: 14 sty 2011, 16:40
- Posty: 27
- Skąd: Kędzierzyn - Koźle
- Auto: 323 bg 1.6 8V 90' (czerwona :D)
Jandys napisał(a):adriano2747
u ciebie to na 99 % będzie wina paska od alternatora, bądź tego drugiego (zapomniałem od czego on jest), w mojej Madzi zaobserwowałem taki dźwięk właśnie po zmianie owych pasków. Pewnie poluźnienie naciągu pomoże ale nie zabieram sie za to bo jest dla mnie za zimno na jakąkolwiek dłubanine
a kolego widzisz
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
adriano2747 napisał(a):u mnie przy przyśpieszaniu powyżej 2,5tys zaczyna sie taki gwizd jakby mała turbinka pod maską i też nie umiem rozgryźć co to jest i skąd pochodzi patrzyłem pod auto przedmuchów z tłumnika nie ma może ktoś miał coś takiego właśnie ?
u mnie tak samo, miły dźwięk i mam go od zawsze

1991r – SOHC 1.8 – 16 VALVE – 103KM
- Od: 12 sie 2009, 22:54
- Posty: 60
- Auto: MAZDA 323F BG 91r SOHC 1.8 16V
U mnie jest tak samo, powyzej 2.5 tys obrotos swiszczy i tez przypuszczam, ze jest to alternator ale pojawilo sie to nie dawno po wymianie paska mozliwe, ze jest za mocno naciagniety. A powyzej 80 km/h swiszcza listwy na slupkach 
- Od: 2 mar 2012, 20:20
- Posty: 4
- Skąd: Bydgoszcz, obecnie za granica
- Auto: Mazda 323 BG rok prod 1990
Silnik 1.6 16V 88km
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość