konsola środkowa, podświetlenie suwaków, HOWTO
Jeśli nie działa podświetlenie suwaków ogrzewania przy włączonych światłach, należy wymienić żarówkę ze szklanym cokołem 1,2W, kształt W (wg. DIN). W tym celu:
1. Ściągamy boczek (podważając, jest na zaczepy) z lewej strony deski rozdzielczej i odkręcamy znajdującą się tam śrubę.
2. Odkręcamy 3 śruby pod przełącznikiem zespolonym i ściągamy górną część osłony przełącznika zespolonego. Kierownicę opuszczamy maksymalnie w dół.
3. Odkręcamy 2 śruby nad zegarami i dwie śruby pod osłoną zegarów (po bokach kierownicy. Z prawej strony, przy środkowym nawiewie osłona trzyma się na zatrzask. Uwaga! Przy ściąganiu urwałem swój zatrzask .
4. Otwieramy schowek i go wykręcamy. Potem odkręcamy dwie śruby trzymające konsolę środkową z prawej strony.
5. Odkręcamy osłonę pod kierownicą z prawej strony (dwie śruby, jedna pod zaślepką). Potem ją lekko odchylamy i odkręcamy 2 śruby trzymające konsolę środkową (analogicznie do punktu 4.
6. Wyjmujemy obydwie popielniczki. Pod tylną wykręcamy śrubę.
7. Odsuwamy siedzenia maksymalnie do tyłu i wykręcamy dwie śruby łączące przednią i tylną część tunelu środkowego. Odkręcamy przednią część tunelu środkowego z obydwu stron z przodu.
Wyjmujemy tylną część, a przednią cofamy maksymalnie.
8. Wykręcamy śrubą pod konsolą środkową (w miejscu popielniczki), ew. wykręcamy śrubę na górze na środku konsoli środkowej (ja jej tam nie miałem), pod osłoną zegarów. Wyjmujemy radio.
9. Odginając plastiki pochylamy obudowę konsoli środkowej.
10. Odkręcamy dwie śruby trzymające panel suwaków ogrzewania. Wsuwając palce od góry i od dołu próbujemy złapać druciki idące do żarówki. Żarówkę przekręcamy w bok i wyjmujemy z panelu.
11. Wymieniamy żarówkę i składamy wszystko z powrotem.
Czas operacji: ok. 1 godzina.
Na co uważać: na wyjęcie z zatrzasku z prawej strony osłony zegarów. Kupić zawczasu żarówkę.
1. Ściągamy boczek (podważając, jest na zaczepy) z lewej strony deski rozdzielczej i odkręcamy znajdującą się tam śrubę.
2. Odkręcamy 3 śruby pod przełącznikiem zespolonym i ściągamy górną część osłony przełącznika zespolonego. Kierownicę opuszczamy maksymalnie w dół.
3. Odkręcamy 2 śruby nad zegarami i dwie śruby pod osłoną zegarów (po bokach kierownicy. Z prawej strony, przy środkowym nawiewie osłona trzyma się na zatrzask. Uwaga! Przy ściąganiu urwałem swój zatrzask .
4. Otwieramy schowek i go wykręcamy. Potem odkręcamy dwie śruby trzymające konsolę środkową z prawej strony.
5. Odkręcamy osłonę pod kierownicą z prawej strony (dwie śruby, jedna pod zaślepką). Potem ją lekko odchylamy i odkręcamy 2 śruby trzymające konsolę środkową (analogicznie do punktu 4.
6. Wyjmujemy obydwie popielniczki. Pod tylną wykręcamy śrubę.
7. Odsuwamy siedzenia maksymalnie do tyłu i wykręcamy dwie śruby łączące przednią i tylną część tunelu środkowego. Odkręcamy przednią część tunelu środkowego z obydwu stron z przodu.
Wyjmujemy tylną część, a przednią cofamy maksymalnie.
8. Wykręcamy śrubą pod konsolą środkową (w miejscu popielniczki), ew. wykręcamy śrubę na górze na środku konsoli środkowej (ja jej tam nie miałem), pod osłoną zegarów. Wyjmujemy radio.
9. Odginając plastiki pochylamy obudowę konsoli środkowej.
10. Odkręcamy dwie śruby trzymające panel suwaków ogrzewania. Wsuwając palce od góry i od dołu próbujemy złapać druciki idące do żarówki. Żarówkę przekręcamy w bok i wyjmujemy z panelu.
11. Wymieniamy żarówkę i składamy wszystko z powrotem.
Czas operacji: ok. 1 godzina.
Na co uważać: na wyjęcie z zatrzasku z prawej strony osłony zegarów. Kupić zawczasu żarówkę.
- Od: 27 wrz 2011, 10:18
- Posty: 6
- Skąd: SO
- Auto: Mitsubishi Galant EA3W Avance '99
Mazda 323 BG 1.6 16V '94
Mam za słabe oświetlenie zegarów. Chciałbytm to zmienić na coś widocznego. Czy wystarczy tam dac mocniejsze żaróweczki? Czy moze zmienić zupełnie na inne podświetlenie np. dać tam dwie mocne żaórweczki, które będą skutecznie podswietlały. Czy ktoś już coś w tej materii kombinował?
- Od: 3 cze 2010, 14:50
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.7
daj zielone diody na 12V.mam takie do podswietlania przełączników.super efekt,soczysta zieleń.polecam
- Od: 13 mar 2010, 17:52
- Posty: 156
- Skąd: krotoszyn-wlkp
- Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II
Lukasz jak mozesz to wrzuć foto jakieś. Ile ledów potrzeba na wszytskie przełączniki? Zegary zostawiałeś bez zmian?
jak ile potrzeba?jeden przelacznik jedna dioda 3mm.zegarow nie ruszalem a w przelacznikach tylko dlatego ze oryginalne zrowki byly przepalone.ale w panelu nawiewu nic nie robilem bo nie chcialo mi sie tego rozgrzebywac.zdjęcie chyba kiepskie wyjdzie ale sie postaram
- Od: 13 mar 2010, 17:52
- Posty: 156
- Skąd: krotoszyn-wlkp
- Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II
pawcio1017 napisał(a):Lukasz jak mozesz to wrzuć foto jakieś. Ile ledów potrzeba na wszytskie przełączniki? Zegary zostawiałeś bez zmian?
Pawcio tu masz super temat ja według niego robiłem podświetlanie http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=49175
Niestety mi nie wystarczało podświetlanie tablicy żarówkami W5W bo nie można było zobaczyćstanu przejechanych kilometrów w nocy więc zamontowałem 5 pasków 5cm na każdym pasku po 3 diody smd tylko podświetlanie temperatury i paliwa jest w diodach W5W.
Przełączniki wszystkie i nawiew mam w zwykłych diodach jak w temacie z linku ale chce zamontować pasek led do nawiewu ale brak chęci rozbierać prawie całego kokpitu. Nogi podświetlone każde po jeden pasek 5cm z 3 smd efekt chyba zadowalający podczepione pod podświetlanie kluczyka po zamknięciu drzwi jeszcze 30s się pali chyba że przekręci się kluczyk na zapłon A wygląda to tak:
- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
Ja jednak zostane przy zielonym podswietleniu i ledowym,bialym zimnym oswietleniu wnetrza (nogi, lampka w podsufitce itp). Ten niebieski za bardzo mi niemcami zajeżdża (VW )
niee czerwony by ładnie po oczach dawał w nocy i usupiał czujność w przypadku zapalania sie niektorych kontrolek Jeszcze pomysle, ale chyba zostane przy zielonym. Najwyżej wskazówki zegarów bym sobie czyms na czerwono maznął może... Kiedyś widziałem tez do 323f bardzo fajne chromowane obramówki ale do BG nigdy jeszcze sie z takimi nie spotkałem. Wiecie cos moze na ten temat?
z tego co wiem to do bg tez są.jest taka firma co to robi i ma nawet swoją strone tlko nie pamietam adresu.koszt 60 zl jak pamiętam.a zielone podswietlenie jest najlepsze tym bardziej ze zegary mają załozony zielony filtr ktory ciezko usunąć
- Od: 13 mar 2010, 17:52
- Posty: 156
- Skąd: krotoszyn-wlkp
- Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II
lukaszbroda napisał(a):z tego co wiem to do bg tez są.jest taka firma co to robi i ma nawet swoją strone tlko nie pamietam adresu.koszt 60 zl jak pamiętam.a zielone podswietlenie jest najlepsze tym bardziej ze zegary mają załozony zielony filtr ktory ciezko usunąć
Ja nic nic nie usuwałem żadnych filtrów ale potwierdzam bo przez ten filtr w zegarach żarówki w5w nie dawały rady i musiałem włożyć coś więcej
- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
Jacek176 napisał(a):Jak ktoś ma sprytne palce to można tą żarówkę wymienić od dołu poprzez kieszeń radia i jedyne co trzeba zdemontować to wyjąć radio
Ja bym nie dał rady Skoro do podświetlenia popielniczki wsadzałem żarówke w gniazdo przez 20 minut to do podświetlenia suwaków nawet nie podchodzę bez rozbierania
pawcio1017 napisał(a):Jacek176 napisał(a):Jak ktoś ma sprytne palce to można tą żarówkę wymienić od dołu poprzez kieszeń radia i jedyne co trzeba zdemontować to wyjąć radio
Ja bym nie dał rady Skoro do podświetlenia popielniczki wsadzałem żarówke w gniazdo przez 20 minut to do podświetlenia suwaków nawet nie podchodzę bez rozbierania
U mnie jak się żarówka od nawiewów spaliła to nie mogłem przekręcić żeby wyjąć przez gniazdo radia, musiałem konsole rozbierać
- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
Trzeba mieć więcej niż jeden przegub w ręce aby to zrobić przez dziurę po radiu ale da się – potwierdzam . Męczyłem się z tym około godziny... Oby znów sie nie spaliła...
Mazda 323 BG '91 1.6 16V LPG automat
Warszawa – Wawer
Tomek
Warszawa – Wawer
Tomek
- Od: 12 lut 2007, 14:04
- Posty: 32
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG '91 1.6 16V LPG automat
zamiast zwyklej zarowki trzeba było wstawić diode LED na 12V.wtedy masz niemal gwarancje dożywotnią ze się nie przepali
- Od: 13 mar 2010, 17:52
- Posty: 156
- Skąd: krotoszyn-wlkp
- Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II
Wiem że LED-y są trwalsze ale niestety nie dają tyle światła co żarówka – mówię o rozproszeniu światła.
Mazda 323 BG '91 1.6 16V LPG automat
Warszawa – Wawer
Tomek
Warszawa – Wawer
Tomek
- Od: 12 lut 2007, 14:04
- Posty: 32
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG '91 1.6 16V LPG automat
Wszystko zależy od LEDa... W obecnej chwili mamy baaardzo duzy wybór (szerokokątne, punktowe, różne barwy, odcienie itp...)
Owszem ale z tego co pamiętam to jest tam bardzo mało miejsca aby tego leda tam włożyć – mówię o takim co ma parę diód SMD i świeci także na boki aby rozproszyć światło. Nie wiem czy taki by sie tam zmieścił.
Mazda 323 BG '91 1.6 16V LPG automat
Warszawa – Wawer
Tomek
Warszawa – Wawer
Tomek
- Od: 12 lut 2007, 14:04
- Posty: 32
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG '91 1.6 16V LPG automat
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość