Sprawa zaczyna powoli się wyjaśniać. Otóż okazuje się, że w nowszych eFkach BG (prawdopodobnie roczniki 93, 94), w których nie ma tego trzeciego przekaźnika w nogach pasażera, za czasowe wyłączanie ogrzewania tylnej szyby oraz za sterowanie tylnią wycieraczką odpowiada moduł CPU umieszczony z tyłu skrzynki bezpieczników w nogach kierowcy. Ten sam, w którym umieszczony jest beeper ostrzegający o włączonych światłach.
Tutaj zdjęcie dóch różnych modułów CPU:

Ten górny jest z nowszej eFki (w ktorej są tylko dwa przekaźniki w nogach pasażera) a ten dolny ze starej (trzy przekaźniki w słupku obok nóg pasażera).
Jeśli ten dolny przekaźnik wsadzimy do nowszej eFki (tak jak ja zrobiłem) to właśnie nie będzie działać ogrzewanie tylniej szyby oraz tylna wycieraczka.
Doszedłem do tego wsadzając taki moduł ze sprawnej mazdy i wszystko zaczęło działać. Natomiast po wsadzeniu tego uszkodzonego modułu do Madzi gdzie wcześniej wszystko działało, przestało działać podgrzewanie tylnej szyby i tylna wycieraczka.
Także teraz już wiem, że muszę poprostu kupić taki sprawny moduł CPU tylko, że z nowszej eFki, taki z czerwoną naklejką a nie niebieską i wszystko będzie działać. Chyba, że uda mi się go naprawić ale na to są raczej marne sznse bo jak rozebrałem ten moduł to wszystko wygląda OK. Nie ma poprzepalanych ścieżek, spuchniętych kondesatorów czy tego typu innych atrakcji. Są dwa układy scalone i podejrzewam, że któryś z nich padł.
A co do przyczyny dlaczego zepsuł się ten CPU to dobrałem się też do wiązki prowadzącej z samochodu do tylnej klapy. Okazało sie, że dwa przewody od ogrzewania tylnej szyby mają przetartą izolację. Podejrzewam, że zrobiły one zwarcie i coś się przepaliło w tym elektornicznym module sterującym.